Ik wil een angelsound of babysound aanschaffen.
Bij de vorige zwangerschap heb ik er een geleend en dit heb ik ervaren als erg prettig, vond het fijn om naar de baby te luisteren.
Nu wilde ik er een bestellen, maar zag dat er nu 2 soorten op de markt zijn de angelsound of de babysound.
Wie heeft er ervaringen??
Ik heb in mijn eerste zwangerschap de angelsound gekocht :thumbup: . Bij de Kijkshop was hij iets van 40 euro. Geen ervaringen met de Babysound.
Mijn sz heeft een babysound en daar kon ik het hartje niet mee vinden met 20 weken. Nou is mijn buik van nature al dikker dan die van jou, maar die zou ik niet aanschaffen dus.
Ik heb de angelsound en kon al vroeg in de zwangerschap het hartje duidelijk horen, alleen goed zoeken in het begin… Was zo rond de 12 weken geloof ik.
Ik ben alles behalve slank dus viel me reuze mee dat het lukte.
Ik heb er ook 1 van de kijkshop geprobeerd, volgens mij van alecto ofzo… hij leek in ieder geval op de angelsound… maar daar hoorde ik helemaal niets mee. (toen het met de angelsound dus wel ging)
Dus die grijze ken ik niet maar de angelsound was top :thumbup:
Ik had een Angelsound, die deed het prima, maar volgens de mevrouw die de 20 weken echo maakte was helemaal niet duidelijk of ze echt geen kwaad konden voor de baby. Ze zenden namelijk een continu geluid uit, en geen pulserend geluid zoals echo-apparatuur dat wel doet (en daarvan is wel bekend dat het geen schade aanricht ed). Daarna heb ik hem nog maar een heel enkele keer gebruikt voor het geval dat het inderdaad wel kwaad kon (ik voelde soms heel weinig of geen beweging omdat de placenta voor een groot deel aan de voorkant lag, dus dan was het wel eens fijn ter geruststelling - al is ie daar natuurlijk eigenlijk niet voor bedoeld - heb dus ook wel eens de vk gebeld).
Hier een angelsound in gebruik. Denk dat het wel los loopt met evt gevaar voor het kindje. Je gaat neem ik aan niet uren achtereen luisteren toch? Ook ik kon met de angelsound al heel snel (met iets meer dan 10 wkn) het hartje vinden en duidelijk horen! Je kunt er ook een extra koptelefoon op aansluiten (zo luistert mijn zoontje altijd mee!)
Ik heb een andere versie, maar een soort angelsound.
BébéSounds®-luisterapparaat
Ik kan nu nog niets echt horen, maar ik weet nu ook niet waar ik zoeken moet… maar bij Riley hoorde ik wel veel.
Dankje wel voor jullie ervaringen en meningen.
Ik heb de angelsound bestelt, hoop hem snel binnen te hebben.
@Sooki wrote:
Denk dat het wel los loopt met evt gevaar voor het kindje.
Dat denk ik ook, maar ik nam toch liever het zekere voor het onzekere.
Wat betreft of het kwaad kan voor het kindje, volgens mij zijn daar de meningen over verdeeld. In mijn vorige zwangerschap zei de verloskundige dat het geen kwaad kan, maar dat ik mezelf er niet ongerust mee moest maken, dat dat vaak het geval was bij vrouwen. Het kan ook weleens voorkomen dat je even niks hoort.
De vk hier zei dat ook, maar die echomevrouw zei - op een niet vervelende manier - dat haar studie zich, in tegenstelling tot die van de vk, richtte op dat soort dingen. En daar heeft ze natuurlijk wel gelijk in.
Wilde het je alleen laten weten, de afweging wel/niet moet je zelf maken. (En ik had hem dus ook en heb hem daarna ook nog een paar keer gebruikt, hoor. :))
Ik heb een Angelsound gehad, ken de Babysound niet en ik vond het heel erg fijn om te hebben.
Kan je dus niks over de verschillen vertellen.
Maar vond het zo’n geruststellende gedachte als ik even naar het hartje kon luisteren.
Mocht em van mijn vriend wel pas na de 12 weken echo aanschaffen ivm niet kunnen vinden van hartje daarvoor.
Hier ook de Angelsounds :thumbup:
Kon het hartje ook al in de 12e week vinden, heerlijk :inlove:
Iedereen die ik 'em uitleen is er blij mee!
Ook ik heb de angelsound en ik ben fan. Ik kon het hartje met 10 weken al goed vinden en als ik mij ongerust maakte…ging ik gewoon even luisteren of ze het nog deed :). Nu voel ik dagelijks beweging dus luister ik niet meer…maar ik zou hem zo weer aanschaffen!
Ik heb een angelsound. met 12 weken voor het eerst geprobeerd en meteen hartje gevonden (heb behoorlijk overgewicht).