Dazen/horzelbeten? Foto!

Jim heeft gisteren op het kdv buiten gespeeld met water. Nou kwam hij gisteren thuis en toen zag ik dat hij 10!!! bulten op zijn beentjes heeft. Ze jeuken, zijn behoorlijk groot en rood en je ziet ook echt het rode puntje van waar hij gebeten is. Hij is ook best vervelend, maar of dat daar nou van komt of omdat hij gewoon moe is (te laat naar bed en te vroeg weer wakker). Zou het een dazen/horzelbeet kunnen zijn? (Het kdv zit naast het Amsterdam-Rijnkanaal dus veel water en op een dak zeg maar).



Ik zal zo even een foto maken… Wat zou het zijn?



Ik ga er dinsdag ook zeker wat van zeggen, ze hebben wel altijd lange shirts aan als ze buiten spelen dus verder is hij niet geprikt (gelukkig).



Foto’s (hij had geen zin om mee te doen…)











kan een steekvlieg zijn die zitten veel bij water en in bossen.



worden bulten van ongeveer een 2 euro munt, jeuken als de pest en worden rood.

zoals je ze omschrijft zal ik het zelfde zeggen als charity

Ik ben allergisch voor muggen en ik krijg oko zulke plekken van een pmuggenprik!

idd… onze uk schijnt dus ook allergisch voor muggen te zijn, die krijgt ook plekken die zo groot zijn als een euro munt.



Behoorlijk heftig, met ook wel… soms… dat ze een litteken overhoud :?

Oh jeetje zeg, arm kind :frowning:



ik krijg zelf ook van die enorme bulten, van muggen en dazen enzo.



Dit lijken idd wel daas bulten.



ik hoop dat hij er gauw geen last meer van heeft.



je kunt echt gek worden van jeuk…

Mn partner is vrijdag door een daas geprikt, 2 keer. Eerst zag je niks, later een wit uitgeslagen bult, die niet perse rond is. Daarna een flinke rode vlek, die prikt en daarna jeukt. Zelf ben ik bij de paarden vaak geprikt door dazen en fijn is het niet. Echter zoals al gezegd ook ik krijg van die hele grote vreselijk jeukende bulten van muggen, dus tja, moeilijk te zeggen. Prikweg van vsm werkt goed tegen de jeuk.

Ik heb weleens een horzelbeet op ijn been gehd.

Zo groot dat ik hem vast kon pakken.

Hij is overdag geprikt en je ziet er echt een gaatje in zitten waar ie geprikt is. Ik heb ze vroeger ook gehad met paartdrijden maar volgens mij deden ze ook wel pijn dan :think: . Hij heeft er iig wel jeuk aan.

Een horzelsteek is het in ieder geval niet, dat ziet er anders uit.

Dan is er echt een klein stukje huid weg, en dat zie ik hier niet. Dazensteek zou wel kunnen, dat ziet er net zo uit als op de foto.

Er zijn wel stukjes huid weg maar dat kreeg ik niet op de foto. In het midden van alle bulten ziten een klein wondje met een korstje er op, en die zaten er vrijdag al. Dus dan toch horzelsteek?



Ik vind het wel belangrijk dat ze het op kdv weten, omdat er ook met warm weer kleinere kindjes (Sem ook) mee naar buiten gaan als het niet te druk is.

Bij ziet het er zo uit als ik gestoken ben door een mug. Na een dag of twee verdwijnt de zwelling en roodheid geleidelijk tot er een normale bult overblijft.



Als ik door een wesp gestoken wordt, krijg ik echt hele dikke plekken. Je ziet dan geen bult meer, maar mijn hele bovenarm wordt bijv. rood, warm en dik.

Het kan overigens geen kwaad en het jeukt net wat meer dan anders, maar verder kun je er niks tegen doen. De muggen vinden je toch wel.



Een overmatige reactie is overigens geen allergie. Een allergie is wel ernstig. Dan raak je in shock en word je er doodziek van. Gelukkig is dat zeldzaam. Een overmatige reactie (dikke rode bulten, zwelling, warm aanvoelen) komt heel vaak voor en het kan geen kwaad en je kunt het niet voorkomen. Tegen de zwelling helpt een koude theedoek, verder is het even uitzitten tot ze weer weg zijn.

Het jeukt overigens wel gelijk enorm (bij mij tenminste), dus kan het niet zijn dat de wondjes komen van het krabben van je kleine?

Hoi,

Ik reageer op het bericht van jim. Ik heb een account aangemaakt op deze site door de foto’s van Jim zijn benen. Mijn zoon Thomas heeft exact hetzelfde. Ik weet inmiddels zeker; Het zijn geen insectenbeten. Wat het wel is, weet ik niet. ook geen galbulten of netelroos, want deze laten geen plekjes over. ( Zijn vader heeft een zonneallergie en krijgt daar galbulten van. na medicatie zijn die geheel verdwenen zonder sporen achter te laten) Mijn zoon van vier heeft ze om de zoveel weken. Zijn hele lijf zit vol met grote rode bulten en de dag daarna zijn het kleine plekjes, lijken op puistjes . Hij krijgt van de dokter anti histamine (nl. cetrizine). Dit doet niet veel. Ik wilde graag weten of je al meer weet over de oorzaak van de bulten van jouw zoon gezien het al in juni gebeurd is.

hier heeft onze uk ook nog steeds de plekken van muggebulten die zeker een maand terug geprikt zijn door de muggen. Ik moest bij de dokter zijn voor iets anders, maar meteen ff gevraagd hoe dat kan. Dat ze die bulten houd en ook zo vreselijk groot!



Hij gaf aan dat ze wel na een jaar weg getrokken zijn, ze verder niet jeuken, maar dat de huid moeite heeft om het speeksel af te voeren, waardoor het een poos zichtbaar blijft

mijn dochter heeft dus al ruim een week een plekje op haar arm zitten en hij word niet meer of minder het is rood en er zit een bobbeltje op!

op t eerste gezicht lijkt t een muggenbult maar zit een heel bobbeltje op wat kan dit zijn ?



voor jim hoop ik dat ze al weer vertrokken zijn de bulten!

bij mijn juul kot er ook altijd een bobbeltje en een harde schijf onder de bult… soort kleine ontsteking eigenlijk.

Mijn zoontje is vreselijk geprikt door de muggen.

En kreeg net zulke flinke plekken en hele grote blaasjes.



Dit kan ook gewoon een allergische reactie betekenen. ( en van een allergische recatie hoef je niet altijd in schock te raken ;))

Omdat een kinderhuidje nog niet echt vloeistof kan wegkrijgen bolt het eigenlijk op en blijf je best wel lang een "blaar"zien. En een flinke rode bult.

Volgens mij kan je heir vrij weinig aan doen, beetje azaron smeren tegen de jeuk!



Ik hoop voor je dat dit het is en niet iets ernstigers.



Succes meid