davitamon vitamine D

Is jullie ook opgevallen dat de tekst op de verpakking van davitmon vitamine D veranderd is?

Vroeger stond er op dat je je kind 2 tabletjes per dag moest geven, nu staat er ineens op 4 per dag… :think: ik blijf toch maar 2 per dag doen…want 4? Heel raar.

Dat klopt hoor!!

Het beleid van vitamine d is aangepast.

Voorheen was blanke kindjes 5mcg en donkere kindjes 10mcg



Tegenwoordig moet iedereen 10mcg

Ja dat zag ik ook op de verpakking staan, maar het CB heeft mij gezegd dat ze 4 tabeltjes per dag moeten hebben.

Ik ga gewoon door met 4 tabletjes. Zou het ook niet weten.

Oh het klopt dus gewoon. Ik dacht echt dat het niet klopte. :smiley:

Klopt inderdaad, op het doosje staat ook 5 druppels terwijl t consultatie bureau tegen me zei 10 druppels, dus heb ik t nagevraagd bij de apotheek.



Zij zeiden ook dat ik 10 druppels moest geven :wink:

@Tamara30 wrote:

Klopt inderdaad, op het doosje staat ook 5 druppels terwijl t consultatie bureau tegen me zei 10 druppels, dus heb ik t nagevraagd bij de apotheek.



Zij zeiden ook dat ik 10 druppels moest geven :wink:




Kijk hier wel mee uit, de concentratie van druppels verschillen nog wel eens per merk!!

@pooh wrote:

@Tamara30 wrote:
Klopt inderdaad, op het doosje staat ook 5 druppels terwijl t consultatie bureau tegen me zei 10 druppels, dus heb ik t nagevraagd bij de apotheek.



Zij zeiden ook dat ik 10 druppels moest geven :wink:




Kijk hier wel mee uit, de concentratie van druppels verschillen nog wel eens per merk!!




Dat was ook het eerste wat ik dacht!

@Mex wrote:

@pooh wrote:
@Tamara30 wrote:
Klopt inderdaad, op het doosje staat ook 5 druppels terwijl t consultatie bureau tegen me zei 10 druppels, dus heb ik t nagevraagd bij de apotheek.



Zij zeiden ook dat ik 10 druppels moest geven :wink:




Kijk hier wel mee uit, de concentratie van druppels verschillen nog wel eens per merk!!




Dat was ook het eerste wat ik dacht!




Het zijn ook gewoon de druppels van davitamon, dus de zelfde als waar ze het hier over hebben :wink:

Welke andere merken heb je nog meer dan in druppelvorm?

Ik ben vooral op zoek naar goedkoper, 3 kindjes keer 10 druppels per dag gaat best hard :wink:



Het beleid is trouwens al een aardig tijdje zo. Ik wist het bij Yari al en die is nu bijna 2.

d.a. drogist eigenmerk is goedkoper. Let er wel op dat het een andere concentratie is.

De Hema verkoopt ook druppels vit. D.

Daar moeten ze nu 4 druppels van ipv 2.

Kost ongeveer de helft…

:thumbup:

Etos eigen merk

gekke vraag mischien, maar wat gebeurt als je wel overdoseert?

euhm :think: ik zou niet weten wat er gebeurt hier gebeurt het soms dat er 11 of 12 drupjes in gaan, hij drupt soms zoooo snel :?



Hier trouwens Davitamon vit. D dus 10 drupjes :thumbup:

@maria74 wrote:

gekke vraag mischien, maar wat gebeurt als je wel overdoseert?




Vitamine D is een in vet oplosbare vitamine.

Dus die blijft in je lichaam als je er teveel van neemt.

Een keer teveel is niet erg maar altijd teveel kan schade aanbrengen aan je organen.



Vet oplosbare vitamines zijn K.A.D.E

De rest zijn dus wateroplosbaar en plas je dus gewoon uit als je er teveel van inneemt.

@Mex wrote:

Etos eigen merk




moet ik van etos ook gewoon 10 geven



:think:

Ik lees net dat ik de etos druppels met sinasappelsmaak niet geschikt is voor kinderen onder de 1 jaar, die krijgt Ivan al een week of 2 :think: :think:



niet elke dag want het zit nog niet in het systeem :oops:

@pooh wrote:

@maria74 wrote:
gekke vraag mischien, maar wat gebeurt als je wel overdoseert?




Vitamine D is een in vet oplosbare vitamine.

Dus die blijft in je lichaam als je er teveel van neemt.

Een keer teveel is niet erg maar altijd teveel kan schade aanbrengen aan je organen.



Vet oplosbare vitamines zijn K.A.D.E

De rest zijn dus wateroplosbaar en plas je dus gewoon uit als je er teveel van inneemt.




ook als je de aqua neemt?

@maria74 wrote:

@pooh wrote:
@maria74 wrote:
gekke vraag mischien, maar wat gebeurt als je wel overdoseert?




Vitamine D is een in vet oplosbare vitamine.

Dus die blijft in je lichaam als je er teveel van neemt.

Een keer teveel is niet erg maar altijd teveel kan schade aanbrengen aan je organen.



Vet oplosbare vitamines zijn K.A.D.E

De rest zijn dus wateroplosbaar en plas je dus gewoon uit als je er teveel van inneemt.




ook als je de aqua neemt?




Ja ook dan, dat heeft weer met de smaak te maken.

Aquosum druppels smaken anders dan de olie druppels.



(klinkt vaag…)

@Karin1981 wrote:

Ik lees net dat ik de etos druppels met sinasappelsmaak niet geschikt is voor kinderen onder de 1 jaar, die krijgt Ivan al een week of 2 :think: :think:



niet elke dag want het zit nog niet in het systeem :oops:




Dat geeft niks Karin, die paar weken maakt echt niks uit in de leeftijd om het wel of niet te geven.



En als je het niet elke dag geeft , komt vanzelf!!

vroeger gaven ze het helemaal niet, het is alleen beter voor de botopbouw om het wel te doen.



Ik geef Lianne daarom dus een multi tablet, die doe ik standaard door dr fruithap heen en sindsdien vergeet ik het niet meer.