datum inenting verplaatsen?

Van de week heb ik een oproep van het CB gekregen voor een inenting voor mijn oudste zoontje. Het is precies gepland in de week voordat we op vakantie gaan. Ik vroeg me af of dat nou echt handig is…Misschien krijgt hij er last van.



Ik twijfel dus of ik het zal verplaatsen tot na onze vakantie. Wat zou jij doen?

Ik zou deze vraag even bij het CB leggen :-*

Tussen sommige entingen mag namelijk niet teveel ruimte zitten.



Als er medisch gezien geen bezwaar is zou je het kunnen uitstellen.



Als het niet om de BMR gaat dan is een week na het enten de kans op bijwerkingen wel geweken.



Ziek zijn om een andere reden zou natuurlijk ook kunnen he :wink:

Het is de DKTP-prik trouwens…

voor de oudste of de jongste?

Hoi,



Mijn oudste heeft de DKTP die hij met 3 jaar en 9 maanden zou moeten hebben ruim een maand later gehad dan zou moeten, omdat het CB niet eerder tijd had die strookte net wat mij uitkwam.



Hij heeft er totaal geen last van gehad, net als van geen enkele DKTP. (BMR wel)



Je kan het dus rustig uitstellen (BMR van mijn dochter is wegens omstandigheden 3 maanden uitgesteld, zolang je maar overlegd) maar als ik in jou schoenen stond had ikdenk ik de prik wel gegeven. DKTP veroorzaakt klachten dezelfde dag en de dag erna ALS er al klachten zijn. Je zoontje heeft er al een aantal gehad dus het licham is er n iet onbekend mee.



Suc6

Ik zou gewoon de prik gaan halen. Kans is groter dat hij er niks last van heeft toch? En anders wordt ie op vakantie extra in de watjes gelegd, dan los je ook het ook wel weer op.

Als het om een prik gaat die hij eerder heeft gehad en geen last van heeft gehad, zou ik gewoon prikken.



Als je er om wat voor reden dan ook (bv alleen al de gedachte, wat als hij toch ziek wordt/is tijdens de vakantie) tegenop ziet, zou ik het gewoon verzetten.



Volg je eigen gevoel zou ik zeggen :wink:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Het komt echt niet op 1 of 2 weken aan…verzetten dus…OF zo vervroegen dat je ruim voor je vakantie zit (met 2 weken bijv.).



Hier planden ze de afspraken van Jo ook voor ons gemak rond de afspraken va Eli,zodat we tegelijk konden met beide boy’s. De normale termijn van enten werd dus nooit gehaald…altijd later.

Nu hebben we sowieso het hele programma verlaat en meer tijd tussen de prikken gezet…geen punt…

Je hebt het immers nniet over maaaaanden…hooguit over 1 a 2 weekjes…

Het is echt niet zo dat een enting spontaan verloopt tijdens je vakantie en je kind dus daarom zomaar deze ziektjes krijgt (die overigens al redelijk zeldzaam zijn en hij er al meerdere entingen voor gehad heeft…).

Reken maar uit…



Gewoon verzetten dus…een kind kan altijd ziek worden tijdens vakantie,maar als je het een beetje kan sturen is dat mooi meegenomen…

hier hebben ze nooit last gehad van dktp prikken, dus ik zou hem persoonlijk gewoon gaan halen op die datum.

maar als je je daar niet lekker bij voelt… vraag je toch om een nieuwe datum/afspraak?



Onze oudste was op 1 week na 4 toen hij heen kon… dus zal wel meevallen denk ik.

Mijn jongste moet twee weken eerder naar het CB, ik ga morgen even bellen of dat niet gecombineerd kan worden.

En anders laat ik het toch gewoon doorgaan, n.a.v. jullie reacties.

Bedankt!

HEt is vooral die BMR waar ze ziek van kunnen worden (en wij dus een week met een hangerig kind van 14 maanden op vakantie zaten omdat we dat niet wisten destijds :roll: )



Maar verzetten is volgens mij ook geen enkel probleem.

Het CB even gebeld. Zij adviseerden zelf om het te verplaatsen tot na de vakantie. Dat hebben we dus maar gedaan!