Nou ja, wat mij gister toch is overkomen. Het lijkt net een soap!
Wij fietsen 's ochtends vroeg altijd naar de bushalte (mijn kids zitten op een school 15km verderop) en gister hadden we haast en in de haast had ik mijn fiets niet op slot gezet. Dom natuurlijk (maar niet de 1e keer).
Toen ik weer terug kwam van de kids naar school brengen zag ik dat mijn fiets weg was. Nee he! Maar ja, ook wel eigen schuld dikke bult! Dus toen moest ik lopend naar huis. Ik zat al te bedenken hoe ik dat dan moest gaan doen zonder fiets (bussen halen, zoon naar gym brengen, boodschappen doen - we hebben geen auto).
En toen kwam ik mijn straat in en… zie MIJN FIETS bij de overburen staan. :shock:
Mijn overburen komen nogal vaak in de problemen, geven veel overlast, zijn bijna altijd dronken/onder invloed (en van de zomer hingen ze dan ook dronken op t hofje voor het huis), maken vaak ruzie en maken dan dingen kapot (eergister nacht nog een raam) verder hebben ze ook een aantal mensen bedreigd, geslagen/verwond en mogen ze in het hele dorp in elk geval geen horeca gelegenheid meer in.
Afgelopen week is daar al een aantal keer de politie weer geweest (na een periode van rust, van de zomer was het heel erg bont, ze hebben nu aan beide kanten ook geen buren meer want dat was niet te doen, in die periode kwam de politie bijna dagelijks!).
Dus ik dacht, ik ga niet zelf mijn fiets pakken, ik bel de politie wel! Eerst even mijn buurvrouw ingeseint, die hield de boel ook in de gaten.
Ik politie bellen, zij zouden iemand sturen… En toen fietste ze weg op MIJN fiets! :shock:
Mijn buurvrouw is het dorp door gereden om te zien of ze haar zag fietsen. Maar gelukkig kwam mevrouw met mijn fiets net terug toen de politie ook aan kwam.
Dus ik mijn verhaal gedaan, uitgelegd hoe mijn fiets er precies uit ziet en toen gingen zij naar de overkant. De overbuurvrouw ontkende blijkbaar niets, en werd meegenomen, ik kreeg een telefoontje van de politie dat ze bekend had en ik mijn fiets mocht ophalen (of dat zij hem terug zouden brengen maar dan zou de overbuurvrouw zien dat ik hem kwam halen).
Dus, ik heb mijn fiets weer terug! :dance:
Ik heb wel aangifte gedaan.
De overbuurvrouw kwam rond 14uur weer thuis. 's Avonds rond 19u kwam de politie terug, weer aan het zoeken met zaklampen (deden ze van de week ook al) en toen werd mevrouw wéér meegenomen!
Het is een voormalige seniorenwoning, 1 slaapkamer, heel klein dus, maar op het moment wonen er zeker 4 mensen in? Maar de hoofdbewoner, “de dronken Duitse meneer” zoals mijn kinderen hem noemen hebben we al een tijdje niet gezien, ik ben benieuwd of ze hem soms zoeken.
Gelukkig moeten die huizen 1 maart leeg zijn.
Het zorgt voor heel erg veel onrust in de buurt. Nu vinden de kinderen de politie wel erg spannend, maar ze zijn doodsbang voor de overburen en durven nauwlijks buiten te spelen.
Jeetje wat een dag. :shock:
En een beetje dom van niet je fiets op slot zetten, kan gebeuren toch? Het alleen vet balen als je terug komt en je fiets is weg.
Maar men wat een gedoe zeg… bbrr lijkt me niet echt prettig wonen. Gelukkig dat ze bijna weg gaan.
Inderdaad een rare dag…maar in ieder geval niet saai
Wel fijn dat ze er binnenkort uit moeten want het is niet fijn als de bewoners van één huis zo’n invloed hebben op de buurt en de kinderen bang voor ze zijn :?
In elke straat heb je volgens mij wel mensen die overlast bezorgen ??
Maar fijn dat je je fiets terug hebt, ik moet er niet aan denken om zonder fiets te zitten…
En ik betrap me ook vaak dat ik Truus… zo noem ik mijn fiets, niet op slot heb gezet…
even terug komend op je verhaal…
ik woonde vroeger in een volkswijkje, in de zomer huppa bier voor de deur enzo…
en altijd politie daar…
eindelijk ze moesten weg…
ikke helemaal blij…
proest, kreeg nieuwe overburen die net zo waren…
Die huizen gaan plat en er komen senioren. Ik ga er een beetje vanuit dat die niet laveloos voor het huis gaan hangen enzo.
ik krijg er gewoon kippenvel van :hug: gelukkig is het einde van het woongenot van je overburen wel in zicht.
Jeetje, zou me er wel heel ongemakkelijk door voelen.
Het verhaal dat je schetst over deze mensen, ik ben dan zo dat ik me daar zo ver mogelijk vandaan zou proberen te houden.
Zou het wel met lede ogen aanzien, maar me dus zo min mogelijk bemoeien met dit soort mensen.
Totdat ze dus zoiets uithalen, en je dat dus niet meer kunt.
Dan moet je je daar ineens in gaan mengen, brr.
Gelukkig dat ze inderdaad snel weg zijn, altijd jammer als je mensen in je omgeving hebt wonen die zich weten te misdragen.
Opgeruimd staat netjes, denk ik dan maar. :shifty:
Jeetje wat een verhaal zeg. Wel fijn dat je je fiets terug hebt.
@Gab wrote:
In elke straat heb je volgens mij wel mensen die overlast bezorgen ??
Hier niet... :mrgreen:
Bizare dag zeg :shock:
Jeetje, wat een geluk dat je je fiets terug hebt zeg!
En wat je buren betreft, je hebt bijna overal wel dat soort type mensen, maar het verschilt vaak in de mate van hoe erg ze zijn.
Ik woon hier nu sinds oktober en ik heb van horen/zeggen dat de buren achter ons ook geen leuke mensen zijn (veel geluidsoverlast en zo).
Tot nu toe heb ik ze niet gehoord, dus ik ga het waarschijnlijk van de zomer merken of het wel of niet waar is.
Ik ga niet uit van verhalen van anderen.
Wat betreft diefstal;
Het is mij 2 jaar terug overkomen en ik had mijn fiets WEL op slot gezet, maar niet ergens aan vast. Ik was aan het werk (thuishulp), ben klaar, loop naar buiten en daar stond ik dan… Terwijl de dame waar ik bij werkte 10 minuten daarvoor op haar balkonnetje stond en zij heeft mijn fiets nog zien staan, fiets nooit meer terug gezien.