Dat van die blauwe handjes....

Ik las laatst (ik dacht hier in de huiskamer) een topic over een kindje met blauwe handjes, wat was dat ookalweer? Mijn dochter heeft het als baby ook gehad, zelfs nu ze 10 is heeft ze nog regelmatig blauwe handen, vooral haar vingers. Maar nu komt ze net uit school, is het rondom haar mond ook blauw, dat ziet er toch niet gezond uit vind ik. Ze zegt dat ze zich niet lekker voelt, maar dat is uit haar gedrag niet te merken, ze zit gewoon een spelletje te doen en brood te eten.

Ze hebben toch echt de verwarming wel aan op school, waarom zie ze er dan zo koud uit?

Dit topic bedoel je?



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=48937

dat was inderdaad mijn onderwerp … Het klinkt niet lekker meid :hug:

Ja, die was het, bedankt!

Hoe gaat het nu met Benthe?

tja … benthe is niet ziek … maar ik blijf me zorgen maken over de blauwe handen en voeten … maar blauw rond de mond gaan zien is niet goed meid :hug:

Nou ja, het is nu wel weggetrokken, ik heb haar toch maar thuisgehouden vanmiddag.

Misschien toch morgen de dokter bellen? Het was natuurlijk wel heel koud buiten :think: Ze heeft (zei juf net) staan bibberen op het schoolplein dus is ze naar binnen gestuurd. Maarja, als ik het koud heb, ga ik even flink bewegen (fietsen buiten, stofzuigen binnen of ik trek m’n vest aan) om weer op te warmen, maar waarschijnlijk heeft juf haar naar binnen gestuurd omdat ze klaagde over hoofdpijn.



Ik zit zelfs ook nog te denken dat ze te weinig vet heeft om zichzelf warm te houden, of dat onzin?

Ze is nogal licht, 27 kilo bij een lengte van ongeveer 1.46

Ik was vroeger ook een wit mager ding en werd ook snel blauw rond mijn mond… het kán daar dus wel mee te maken hebben, maar mocht je echt strek twijfelen zou ik voor de zekerheid gewoon even de HA bellen hoor!

Kes heeft heel snel blauwe lippen van de kou. Na een 1/2 uurtje zwembad vaak al! Kes is ook een lichtgewichtje zonder vet. Zou best kunnen dat het nu van de kou kwam. Sterkte ermee.

Hier hebben we er ook een die heeeeel snel tekent. Als ze onder de douche is geweest dan bibbert ze het uit gepaard met klappertanden en ook idd blauwig zien. maar hier weet ik dus zeker dat het van de kou komt.

Maar als je twijfelt trek je even aan de bel.

Dikke :hug:

Olivia heeft het ook.

Als beeb van 2 weken naar de ha verwezen, maar er was geen ruisje.

Olivia tekent ook snel, bij kou vaak blauwige lippen bijv.



En vaak wallen onder haar ogen alsof ze weken niet geslapen heeft. Was een keer zo erg, dat ik dacht dat ze een blauw oog had. Na het slapen was het weggetrokken :slight_smile:



Om jezelf gerust te stellen, kun je altijd even bellen voor een check-up, toch?

Ja, wallen onder haar ogen heeft mijn dochter ook al snel ja, en ze ziet ook altijd wat bleek.

Ik twijfel nog of ik de huisarts zal bellen, maar denk dat ik het van de week gewoon doe, om eens te vragen of ze denken dat dat blauwe rond haar mond kwaad kan.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties :thumbup:

mijn zoontje heeft nu ook altijd blauw alleen rond izjn lippen als we in de kou zijn geweest verder eigenlijk niet



had ik vroeger ook altijd

Stein heeft zodra het koud is blauwe handjes en voetjes (vooral de nageltjes). Ook zijn zijn lipjes blauw als het koud is. Heeft hij eigenlijk vanaf verleden winter.

Ik herken dat wel, van die blauwe lippen in het zwembad, dat had m’n zoon ook, nu lijkt dat wel minder.



Mijn dochter zag er vanmorgen uit alsof de de hele morgen buiten had gestaan, maar we wonen zo’n beetje naast de school. Wel had ze een dun shirt aan, daar moet ik beter op letten. Morgen gaan we het weer proberen met een dikke trui en dan ben ik benieuwd hoe ze eruit ziet om 12 uur.

Hoe koud is het eigenlijk in februari in Oostenrijk? Ze gaat dan met haar vader op wintersport, ik zal extra lange onderbroeken inslaan :wink:

Mik heeft als baby zijnde ook vrij regelmatig een blauw masker gehad rond zijn mondje (nu bij vlagen nog) de ha is hier toen hij net geboren was voor op huisbezoek geweest, idd ook extra controle voor zijn hartje.



Zij vertelde mij dat zolang de lippen, nagels en tandvlees niet blauw waren er verder niets aan de hand is en het iig bij Mik hoort om zijn lichte huid.



Ik had het ook als kind vertelde mijn ouders…