Dat is toch niet eerlijk?

:cry: Thomas kwam zonet huilend en boos binnen…

Alle buurtkindjes zijn bij de buren achter 't huis aan het spelen, en Thomas mag niet mee doen…

Hij heeft net een poosje binnen gezeten, en is nu maar weer buiten in het speeltuintje aan het spelen… alleen.

Misschien had Thomas de buurvrouw verkeert begrepen (dat hij eerst naar huis moest om een broodje te eten ofzo…), ga er straks wel even heen.

Maar ik vond 'm net zo zielig, kan zelf wel huilen :frowning: .

ach gossi :hug:

hmm dat is inderdaad zielig! Arme Thomas. Ben benieuwd wat de verklaring is.

ooooh…

Maar zei de buurvrouw dat hji niet mee mocht spelen of de zeiden de kinderen dat?

Gossie, ja das wel heel sneu, ik zou ook even gaan kijken wat er precies is. Waarschijnlijk heeft hij haar idd verkeerd begrepen. :wink:

ach gussie :hug: :hug:

Ik zou eerst ook polshogte nemen, kijk hoe klein hij ook is hoe sneu ook , hij is natuurlijk niet altijd over al welkom , wel vervelend natuurlijk maar de kindjes moge het zeggen het is alleen triest voor thomas…

ik ben eig wel benieuwd wie nu wat gezegt heeft en in welke context…

Wenyd had laatste zelf ook zoiets, kwam huilend binnen bij mij en mijn vriend ze mocht niet mee spelen met de kidnejs daar en de rest wel , ( andere situatie als jou thomas die wont er en wendy is er niet helemaal erg bekend , wel wat) maar ik zei wrm niet?

Kindjes gevraagd van de moeder daar mocht het gewoon maar de kindjes vonden het niet leuk met wendy die was kleiner en deed wat ze zelf wou… tja heel sneu voor wendy ,maar ze kan niet overal altijd mee spelen …

ik heb gevraagd aan de kindjes of ze nog maals mocht porberen en dat ze dan haar best zou doen smanen te doen en niet alles alleen zoals zij wil…

maar even later kwam ze zelf trug ik vind ze niet zo leuk hoor…

Gisteren was ze er ook en ging het prima met de zelfde kindjes alleen aander spel…

he maar euhm laat je t effe weten ?

Oh bah, dat is niet leuk!

Robin komt ook vaak thuis van school en verteld dan dat hij niet mee mocht voetballen op school van de oudere kindjes.

Er zitten ook 6-jarigen (die na de vakantie naar groep 3 gaan), bij hem in de klas, en die kunnen nogal bazig zijn.

Ik zou ook even gaan vragen hoe of wat denk ik.

Het mocht niet van de buurvrouw.

De buurtkindjes zijn tussen de 2 en de 8 jaar…

Nu is Thomas de laatste tijd niet meer zo’n leuke speler, kan niet goed delen, maar andere keren mag het wel, en nu ineens niet?

Misschien wou ze niet dat Thomas daar alleen was (spelen met water/zwembad) maar ja, dan had ze kunnen zeggen dat Thomas mij op moest halen… de andere moeders zitten daar ook…).

Ik vind 't vaag en voel me er echt een beetje verdrietig door.

Maar goed, ga straks, als 't daar weer wat rustiger is, wel ff langs.

Het is namelijk een hele lieve buurvrouw dus ze zal 't wel niet zo bedoelen allemaal!

Oh wat vreselijk!!!

Ik heb een keer zoiets gehad met mijn Bas.

Er waren vier buurkindjes beneden aan t spelen en Bas keutelde er een beetje omheen. Toen ik weer keek hadden die andere kindjes een ijsje en Bas niets!!! Ze hadden hem gewoon niets gegeven… Hij stond er echt zo een beetje bij te kijken heel sneu…

Ik stond ook bijna te huilen, ik vond het zooo zielig voor mijn mannetje!! Heb hem binnen geroepen en tegen de kindjes gezegd dat het heel gemeen is om allemaal een ijsje te eten en Bas niks te geven… Heel verdrietig was ik.

Tja…aan de ene kant begrijp ik je goed, maar aan de andere kant is het wel aan de buurvrouw hoeveel kinderen zij over de vloer wil. Ik hanteer hier ook een maximum. Hetzelfde geld voor uitdelen, de vriendjes waarmee Joël aan het spelen is, krijgen een ijsje, maar verder niet. Ik kan hier anders dagelijks een stuk of 5 kinderen achter in mijn tuin verwachten (zo niet meer), en behalve dat dat voor Joël erg veel is, zit ik daar gewoon niet op te wachten. Ijsjes hetzelfde, maar ik deel ze wel alleen uit als er geen andere kinderen in het zicht zijn en dan ook alleen binnen of in de tuin.

Deze keer heeft Thomas pech, de volgende keer een ander. Ik denk dat het zo in elkaar zit en vind niet dat je haar dat kwalijk kan nemen.

@Christine wrote:

Oh wat vreselijk!!!

Ik heb een keer zoiets gehad met mijn Bas.

Er waren vier buurkindjes beneden aan t spelen en Bas keutelde er een beetje omheen. Toen ik weer keek hadden die andere kindjes een ijsje en Bas niets!!! Ze hadden hem gewoon niets gegeven… Hij stond er echt zo een beetje bij te kijken heel sneu…

Ik stond ook bijna te huilen, ik vond het zooo zielig voor mijn mannetje!! Heb hem binnen geroepen en tegen de kindjes gezegd dat het heel gemeen is om allemaal een ijsje te eten en Bas niks te geven… Heel verdrietig was ik.

verschrikkelijk, door het te lezen wordt ik al verdrietig en die ouders hadden hem ook niet gezien :think:

Tja, ik en Anne geven er niks om als andere kindjes wel een ijsje krijgen en zij niet, kan ook niet altijd, dus hoeft ook niet. De ene keer spelen de buurtkindjes heel leuk met Anne en komen ze ook hier spelen (zelfs met vriendjes en vriendinnetjes), en een andere keer willen ze graag zelf spelen en dan ga ik lekker met Anne naar het speeltuintje voor de deur of ga iets anders leuks met haar doen.

Het is sneu, maar er zal vast een reden voor zijn en zo zal hij een volgende keer misschien wel mee mogen spelen en een ander kindje niet. (hoop ik dan maar)

:hug: voor jullie

Ik denk ook dat de buurvrouw het een beetje teveel vond worden…

ik vind het zelf ook niet fijn als er zoveel kinderen bij mij zijn, dan zeg ik ook nee…

wie weet hadden die buurvrouwen een koffieafspraak ofzo…

je moet maar denken volgende keer mag het wel weer…

Buurvrouwen hebben nooit koffieafspraakjes ofzo, we komen gewoon afentoe ff samen om te kletsen, kinderen spelen anders altijd samen, alleen nu mocht Thomas dus gewoon niet…

Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom niet… kreeg niet echt duidelijk antwoord…

Vandaag werd Thomas gepest door 1 van de buurjongentjes, van 8 en een ander jongentje uit een andere straat van bijna 6… Ze duwden hem de bosjes in, gooiden zijn klompen aan de overkant in de struiken, sloegen en schopten, schelden en smeten hem weer op de grond.

En toen ik buiten kwam gaven ze elkaar de schuld ervan :hand: .

Thomas gaat maar even een hele tijd niet meer alleen naar buiten.

Hij is meestal de jongste in het speeltuintje en als er geen meisjes bij zijn (toch een beetje de moedertjes) wordt er echt onwijs gepest en getreiterd.

Die jongen van 8 stookt Thomas ook altijd op om dingen te doen, zelf durft hij niet echt iets en Thomas wil graag stoer zijn…

Poeh, moeilijk hoor in zo’n buurtje wonen, ik ken dat zelf echt helemaal niet!

@Heleen wrote:

Ik denk ook dat de buurvrouw het een beetje teveel vond worden…

ik vind het zelf ook niet fijn als er zoveel kinderen bij mij zijn, dan zeg ik ook nee…

Het zijn kinderen uit 1 straat, 1 clubje zeg maar… als er dan 1 niet mee mag doen zonder voor dat kind een duidelijke reden… Ik heb er soms ook geen zin in, en dan mogen ze allemaal gewoon niet bij ons spelen… of allemaal wel of allemaal niet. Ik ga niet 1 van de kinderen buiten sluiten ik had verwacht dat zij er ook zo over zouden denken…

mooie banner trouwens, gefeliciteerd!!!

ah wat rot voor thomas :cry: :cry:

gepest worden is niet leuk :cry: :cry: :cry:

dikke knuff voor het joch :-* :-* :hug: :hug: