Darmkrampen sinds donderdag, 33 weken zwanger

Hallo,

Ik heb erg last van darmkrampen. Zolang ik me rustig hou, gaat het wel, maar zodra ik even opsta en wat ga doen, gaat het mis en doet mijn hele buik zeer. Met de kleine gaat het gelukkig goed, die is zeer beweeglijk en vrijdag hebben ze me in het ziekenhuis gemonitord om te kijken of zij er geen last van had, en dat was niet zo. Maar hoe kom ik van die krampen af (en bijgevolg zeer pijnlijke getromboseerde aambeien, auw).

Groetjes, Carenza

Darmkrampen brrrr. Heb je enige idee waardoor ze komen? Zitten ze in de knel door de groeiende baby? Je kunt overwegen (in overleg met gyn of VK) om magnesium supplement te proberen. Dit zorgt niet enkel voor een licht laxerende werking maar ook voor een (dubbel maar waar) goeie niet overdreven darmwerking en ontspant dus ook die spier (je hele darmen zijn 1 grote spier) waardoor er niet onnodig verkramping optreed. Ik gebruik het zelf niet voor mijn darmen maar omdat ik anders met de regelmaat van de klok een verkramping krijg in mijn benen (kan ik midden in de nacht gaan staan dansen) of in mijn voeten bij beweging overdag (nog grappiger voor de buurt want dan gaan schoenen en sokken uit en sta ik dus op de koude buitenvloer te dansen. :silenced: ) en het werkt hier echt goed gelukkig!

Ik ga morgen de gyn i.i.g. even bellen. Het is vorige week begonnen, even stressmomentje, historie met prikkelbare darm en jawel, het sloeg toe. Stressmomentje weg, maar die darmen blijven maar bezig. De kleine is van de weeromstuit verschrikkelijk aan het draaien, wat de boel niet beter maakt. Ik hoop dat mijn eigen gyn nog iets weet.