**dans** ikke blij

Kreeg ik net een brief van de bd… ben ik nooit zo blij mee, tot ik de inhoud las… Krijg ik toch nog es ff een flink bedragje terug , nog als definitieve berekening van de kinderopvangtoeslag van 2005… :dance: :dance: :dance:



Ik was die in 2006 vergeten te doen, dus kreeg begin 2007 een maning dat ik het toch wel rap moest doen, anders moest ik alles terug dokken… Aangezien ik toen al een jaar niet meer werkte, en lucas dus ook niet meer naar de GO ging, had ik die administratie daarvan allerbelabberdst opgeruimd, en was ik de helft kwijt. Bovendien moest ik het verzamelinkomen van mijn ex weten, en aangezien ik daar geen contact meer mee had, moest ik dat ook gokken… volgens mijn aangifte toen zou ik ongeveer quitte uit moeten komen, dus ik heb het toen zo gelaten. Kreeg ik al half 2007 een brief dat ik een bedrag nog terug zou krijgen(voorlopige berekening) dus ik al blij… en nu krijg ik dus NOG meer terug…



Heb geen spijt dat ik hem gokkend heb ik gevuld :D(ff vraagje, definitieve vaststelling is toch klaar dan he, daar komen ze dan niet meer op terug???)





Dit jaar begint goedddddddd :clap: :dance:

Ik hoop het voor je, dat je niets terug hoeft te betalen, definief of niet, dat weet je met de BD maar nooit met hun gekke fratsen!

Ik zelf lig overhoop met de BD om teruggaves van 3 jaar die ik nog krijg en nog niet heb gehad dus mijn vriend is het niet… :wall:



Veel plezier ermee!

Meis dat zou super zijn!!! Je kan t goed gebruiken!

Meis, wat gaaf!

Hoop dat ze daar niet op terug kunnen komen, maar mij is altijd geleerd dat ze nog tot vijf jaar terug kunnen gaan met een herberekening.

Zal duimen dat het een echt definitief, definitief antwoord van ze is.



xxx

Essie

Volgens mij is het nooit meteen definitief, ze kunnen er het jaar erop nog over terugkomen zoals ik 62 terug moest betalen van kindertoeslag van het jaar 2006.

:dance: kijk das mooi meid… :dance:

:dance: :dance: YOUHOEEEEEE !! je kan het zeker goed gebruiken meis… is echt meegenomen !!! :dance: :dance:

@LadyBlue wrote:

Volgens mij is het nooit meteen definitief, ze kunnen er het jaar erop nog over terugkomen zoals ik 62 terug moest betalen van kindertoeslag van het jaar 2006.




nee ik had ook al een voorlopige aanslag gehad… maar hier staat duidelijk boven definitieve vaststelling…

Als er dat boven staat dan hoef je je niet druk te maken…dat is definitief.

:dance: :dance: :dance: dat dacht ik al,m aar je weet maar nooit met die knakkers :stuck_out_tongue:

Marieke, als dat erboven staat is hij inderdaad definitief en kunnen ze er niet op terug komen behalve als er echt nieuwe feiten boven tafel komen…maar zoiets gebeurt echt maar zelden dat ze zelf nieuwe feiten ontdekken…want daarvoor zijn wij, als gewone mensen met niets bijzonders in hun aanslag, veels te min. Ze pakken (en terecht) liever de grote zaken aan.

Dus…ga er maar lekker van genieten!!! :dance: :dance:

Pfff nou wij kunnen weer behoorlijk wat gaan terugdokken… heb ook besloten om niets meer voorlopig aan te vragen… aan het einde van het jaar gaan we wel kijken of we nog ergens recht op hebben.



Tot nu toe zijn we door de BD alleen maar nog meer in de shit terecht gekomen. Manlief krijgt einde een salarisverhoging van 200,- bruto per maand (houd je netto dus geen drol aan over, maar alle beetjes helpen) weg huurtoeslag… of we even een halfjaartje in één keer terug kunnen betalen… nu hebben ze ondanks dat ik de kinderopvangtoeslag in augustus heb afgemeld… toch iedere keer weer uitbetaald… om niet goed van te worden, gelukkig hebben we het meeste apart gehouden, maar er is ook wel wat opgegaan aan rekeningen e.d. (stom natuurlijk, maar je moet wat…) We zien binnenkort hoe erg de schade is.





Ben wel heel blij voor jou dat het je nu even mee zit!!! Ik voel het gewoon… 2008 wordt jou jaar, meis!



Liefs, Broekie

hmmm heb nog altijd niks binnen… begin hem toch wel te knijpen nu, heb een afspraak gemaakt voor de reparatie van mijn auto a.s. vrijdag…



Ben dit niet gewend van de BD, normaal als je zo’n brief krijgt, staat het er dezelfde dag al op, of in elk geval in de dagen erop… tis nu al weer ruim een week verder… Heb al zes keer die brief uitgeplozen… er staat toch echt… te ontvangen of verrekenen. Er valt niks te verrekenen bij mij, heb geen achterstanden of schuld bij de BD… dus zou het dan dus moeten ontvangen… rek, nr. klopt ook… BD is telefonisch amper te bereiken… kom er niet door… grrrommmm

Ik kom er ook nooit door hoor… ik schrijf ze meestal een brief, dan heb je sneller contact dan wanneer je belt… :lol:

ja, maar ik wil NU weten of dat geld al is overgemaakt, of dat er wat aan de hand is ofzo… Ben er zo aan gewend dat als je zo’n brief binnenkrijgt, je het geld ook meteen hebt…

marike hoop dat je er snel doorheen bent, moet zeggen dat ik er met bellen meestal zo doorheen ben :?



inderdaad wat je zegt als je die brief krijgt staat het er meestal zo op.



succes meis ben wel benieuwt

:wall: :wall: :wall: heb de brief nog een keer letterlijk doorgespit… en nu snap ik hem… Krijg het geld pas de 15e… dat is zo stom aan de BD… ze dagtekenen die brieven altijd in de toekomst. en hij is dus getekend op 15-01… jemig zeg… dat ze dat eens laten…



Dus heb de foon maar weer opgehangen… dat krijg ik dus pas volgende week… :wall: :wall: :wall: Krijg de garage wel opgevangen hoor… in de tussentijd, maar toch had liever gehad dat het meteen van het juiste potje gehaald werd…

Het is in ieder geval onderweg! :mrgreen: