danoontje start en ander danoontjes Toetje na het eten

Ik geef kevin nu af en toe ( afwisselend met yoghurt ) danoontje Start.

Wanneer mag hij over naar die andere danoontjes? Je hebt zoveel verschillende soorten.

In vla zit teveel suikers in, dat geef ik hem nog niet.

Wat geven jullie na het avondeten als toetje?

Ik weet niet of je laatst de keuringsdienst van waren hebt gezien maar in één danootje zitten iets van 8 suikerklontjes :shock: Dus ik denk niet dat het veel verschil maakt of hij vla of danoontje krijgt.

Ik denk dat je wat betreft de suikers dan het beste yoghurt, kwark of biogarde kunt geven en eventueel zelf een beetje fruit erdoorheen doen.

nee heb ik niet gezien! Da’s inderdaad wel veel.

wat voor kwart kan ik het beste geven? ( ben zelf geen toetjesmens dus ik zou niet weten wat goed is )

Wat voor merk bv. Waar moet ik op letten?

Jolanda ik geef Melchior volle yoghurt biologische van AH.

Hij vindt het heerlijk :drool: . Heel soms krijgt hij een yogolino, die zijn voor als we weggaan.

Tuurlijk vinden ze die veel lekkerder, daarom niet te vaak geven (anders wennen ze zo aan zoetigheid) is heel slecht ook voor bijv. zijn mooie tandjes :wink:

Ik geef Ilja volle yoghurt met een klein beetje diksap of fruithap erdoor. Vindt ie heerlijk! Af en toe koop ik die kant en klaar toetjes van Nestlé, die yogolino, maar die vind ik errug zoet eigenlijk, als Ilja dat teveel zou krijgen, dan eet ie vast z’n yoghurt niet meer.

Verder weet ik eigenlijk ook niet wat hij nog meer al mag als toetje… :think: Ik lees even mee!

Tygo is gek op yoghurt (zonder suiker). Wij eten altijd magere yoghurt dus hij ook.

Dat van die danoontjes wist ik niet, die geef ik hem ook best vaak :oops: . Ik dacht dat er geen suiker aan toegevoegd was :wall:

Ik deed dat ook, danoontjes geven, tot ik bij het cb was, en ze zeiden dat het net zoiets is als een gebakje bij ons, dus alleen bij specialen gelegenheden.

Luuk is nu een jaar geweest, en mag nu eigenlijk alles, maar hij vind bijvoorbeeld yoghurt ook best lekker, en met een klein scheutje roosvisee is het ook erg lekker. :wink:

Wat ik nu ook doe is yoghurt en vla mengen, ook zalig! :smiley:

Jolanda, ik heb nog even gezocht maar je kan de aflevering voor zover ik weer niet terug kijken, jammer. Ik schrok er ook van. Er staat op veel dingen geen suiker toegevoegd maar suiker vervangen ze ook vaak door appelsap of zoutstof uit appels, wat net zo slecht blijkt als suiker.

Let ook maar eens op de fruitpotjes van olvarit, 9 van de 10 keer is er appelsap bijgevoegd om het een extra zoete smaak te geven. Erg jammer vind ik dat want zo leren baby’s niet echt de juiste smaak van het fruit kennen. Maar helaas ontkom je er niet aan :frowning:

Ik geef Nica of naturelkwark, yoghurt of biogarde, geen idee waar je op moet letten, ik neem vaak de goedkoopste :mrgreen: Als er verschil in zit hoor ik dat ook graag.

O ja misschien nog een tip, geef zuivel niet direct na de warme maaltijd, of op een ander tijdstip of een uur erna. Zuivel bevat veel eiwitten die zorgen ervoor dat koolhydraten langzamer verteerd worden. Dat houdt dus in dat je spijsvertering een stuk langzamer gaat.

:-*

ik geef gewoon yoghurt, zonder iets erin, vindt ie heerlijk en is ook nog veel gezonder dan al die peutertoetjes…

overigens geef ik het wel bijna direct na het avondeten, nooit geweten dat dat kwaad kon, is dat ook voor volwassenen zo?

ja :wink:

Waar je nog op kunt letten is zoetstoffen; als die er ipv suiker inzitten is suiker nog beter. ZOetstoffen (zoals aspartaan) zijn niet goed voor kleine kinderen.

@Jolanda77 wrote:

Ik geef kevin nu af en toe ( afwisselend met yoghurt ) danoontje Start.

Wanneer mag hij over naar die andere danoontjes? Je hebt zoveel verschillende soorten.

In vla zit teveel suikers in, dat geef ik hem nog niet.

Wat geven jullie na het avondeten als toetje?

Ik denk minder dan in Danoontjes :think:

Ik kocht ze eerst ook altijd hoor, maar tegenwoordig krijgt

Anoek gewoon de vla en yogurt die wij eten.

Meeste is biogarde yoghurt en soms eene heel klein beetje vla

(wij hebben altijd Optimel)

Noa krijgt biogarde met was diksap of roosvice. En heeeel soms danoontje, maar dan zijn het er wel 6 die binnen een korte tijd opmoeten. Dus 1 dagje danoontje werkt eigenlijk ook niet.

Hier dus voornamelijk biogarde.

@fiep klophout wrote:

ioverigens geef ik het wel bijna direct na het avondeten, nooit geweten dat dat kwaad kon, is dat ook voor volwassenen zo?

zuivel belemmert/remt/stopt ook de vitamine opname(capactiteit) :wink:

eet je lekker veel pitamientjes…helpt zuivel dat om zeep…

2 uur is wel de norm…ervoor of erna :wink: