Dan maar iets minder betrouwbare anti-conceptie methoden?

Weet niet of ik m’n vraag hier op de goede plaats stel tussen allemaal mensen die bewust bezig zijn met zwanger worden :think: Maar goed, waar anders weet ik ook niet, dus hier gaat ie:

Ik ben al ruim een jaar aan het wikken en wegen of ik een tweede kindje wil. Mijn vriend zou zo willen, maar ik weet het echt niet. Ik ben gewoon heel gelukkig zoals het nu is en geniet van de vrijheid die ik steeds meer terugkrijg nu Myrthe groter wordt. En ik heb gewoon (nog?) geen “babykriebel”. Maar: ik ben nu goed in de 34 en heb altijd gezegd dat ik het liefst voor mijn 35e mijn kinderwens wilde afronden. Ik weet dat later ook mogelijk is, maar waarom zou ik extra risico’s nemen als dat ‘onnodig’ is? (ik heb immers een partner die graag een 2e wil)

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wordt niet duidelijker. Wel / niet hebben beide voor- en nadelen. Ik merk dat ik er niet uit kom. Ik had me voorgenomen om dan maar gewoon af te wachten of het nog zou gaan kriebelen. Maar ik merk dat ik nu toch wat onbetrouwbaardere voorbehoedmethodes gebruik. De condooms liggen naast et bed, dus daar ligt het niet aan. Ik zou het ergens gewoon fijn vinden als het lot het bepaalt, nu ik er zelf niet uit lijk te komen.

Is er iemand die dit herkent? Hoe is dit bij jullie gegaan?

Ik voel me een beetje een muts momenteel… :oops:

Ik kan je helaas niet helpen omdat ik er gewoonweg geen ervaring mee heb.

Maar ik denk dat wanneer ik zelf niet helemaal zeker ben van wel/niet een tweede dat ik het niet zou doen.

Wie weet komt de kriebel nog wel, dan kan het toch altijd nog…

Succes!

Liefs,

Hoop

nou heel raar maar bij ons was het dezelfde gang van zaken , al is er bij manlief nogal wat mis van onder :oops: en hadden we eigenlijk ook niet gedacht dat het ooit nog eens zou lukken…

ik was het slikken van de pil zoooo zat (exeem ,rare menstruaties enz enz) en ach … we zouden het wel zien, ik wilde eigenlijk niet nog een kindje want mijn eerste zwangerschap was een hel , maar manlief wilde wel heel graag nog zo’n dreutel, en ondanks dat mij dat ook wel wat leek wilde ik liever niet nog een keer zwanger moeten zijn…

maargoed na lang wikken en wegen hebben we gewoon ALLE voorbehoedsmiddelen aan de kant gegooid(met in ons achterhoofd dat het toch niet meer zou lukken) en we hebben de natuur zijn werk laten doen …en zie mijn banner :mrgreen: het is toch nog gelukt!

en nu … ben ik er heel blij om ondanks dat ook deze zwangerschap weer net zo’n hel is alleen op een ander vlak(heeeeeeeel erg ziek ,15 kilo kwijt, continu misselijk enz enz) ik ben toch blij dat het ons nog een keertje gegund is, maar hadden wij moeten gaan dokteren nou nee… dan waren we gewoon lekker met zijn 3tjes gebleven…

Ik kon de pil niet meer vedragen. Omdat we over een half jaar ofzo toch een tweede wilden ‘maken’, dacht ik dat we het tot die tijd wel met periodieke onthouding konden redden (scheelt bij ons niet zo heel veel met totaalonthouding :oops: ). Nou, mooi niet dus, zie banner.

Waar we voor Lara 7 maanden lang mijn cyclus bijhielden e.d., was het nu in één keertje helemaal raak.

Moraal van het verhaal: je zou zomaar eens zwanger kunnen raken :wink: . Dus neem alleen het risico als je zeker weet dat je (uiteindelijk) blij bent met een positieve test, want de kans dat die er komt is gewoon heel groot. “Het lot laten beslissen” kan eigenlijk niet echt, je beslist zelf :-* .

@lena3 wrote:

Dus neem alleen het risico als je zeker weet dat je (uiteindelijk) blij bent met een positieve test, want de kans dat die er komt is gewoon heel groot. “Het lot laten beslissen” kan eigenlijk niet echt, je beslist zelf :-* .

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bij mij is het zo dat beide opties voor- en nadelen hebben en dat ik met allebei (het bij 1 kind houden of toch nog een 2e erbij) heel gelukkig zal zijn. Echt een luxeprobleem dus. Maar ik merk wel dat ik echt loop te glimlachen bij het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn. En ik heb ook meteen volop kwaaltjes, waar ik mezelf vervolgens hartelijk om uit lach…

Hi hi, ja dat is een luxeprobleem, lekker toch? :smiley: .

Maar ik bedoelde maar te zeggen dat als je besluit onbetrouwbare AC te gebruiken, dat je dan in feite besloten hebt dat je een tweede wil :wink: . Maar als ik jou zo hoor, heb je dat ook inderdaad al een beetje besloten.

@lena3 wrote:

Hi hi, ja dat is een luxeprobleem, lekker toch? :smiley: .

Maar ik bedoelde maar te zeggen dat als je besluit onbetrouwbare AC te gebruiken, dat je dan in feite besloten hebt dat je een tweede wil :wink: . Maar als ik jou zo hoor, heb je dat ook inderdaad al een beetje besloten.

Tja… ik weet het nog steeds niet. Als ik zwanger ben, ben ik blij, maar zo niet, dan weet ik niet of ik de AC de deur uit gooi… Raar mens ben ik hè? :shifty: