Hier een maat 40 van broek maar vaak heb ik van boven maat 42.
Typisch appeltjesfiguur,geen taille, brede rug en brede schouders, lijk wel een kerel als ik dit zo lees pffff
Had ooit eens maatje 34/36 maar dan lijk ik net een anorexiafiguur omdat mijn gezicht als eerste dun wordt :roll:
56…denk ik. UK maat 28-30 (soms 32, maar dat ligt aan de winkel en hoe ‘zeker’ ik mezelf voel die dag)
@Madre wrote:
De gemiddelde maat is dus niet maar 2 maten wat veel altijd zeggen, maar 4…
Gemiddelde vrouw van Nederland (als we het gemiddelde van kok doortrekken naar het gemiddelde van Nederland 8) ) is
38-40-42-44
@Karin2 wrote:
Haha wat is nu de gemiddelde maat ? :lol:
Maat 38,40,42 & 44 gaan steeds gelijk op.
My thoughts :mrgreen:
Heb 38 ingevuld. Normaal gesproken was het altijd 34-36, maar nu nog 38. Hopelijk zit ik snel weer in mijn maatje 36 (hoewel dat bij sommige broeken al wel kan).
Ik ben 1,68 en alle broeken zijn mij altijd te lang. Ben ik dan gemiddeld klein ? :think:
@Karin2 wrote:
Ik ben 1,68 en alle broeken zijn mij altijd te lang. Ben ik dan gemiddeld klein ? :think:
:lol: Ik ben nog kleiner (1.63) en mag dus alle broeken inkorten!
@Karin2 wrote:
Tja nieuwe poll over hoe lang we dan allemaal zijn :lol:
Zelf ben 1.80 en nooit problemen met inkorten… en tegenwoordig ook niet meer met de lengte, dat was aantal jaren terug nog wel zo, leken de broeken wel te stoppen bij een beenlengte 32 voor dames. Gelukkig tegenwoordig eigenlijk overal wel lange broeken op lengte :thumbup:
@Karin2 wrote:
Haha ik ben 1.59 en alles is standaard zo’n 15 cm te lang :lol: Mijn vriendin die mijn broeken voor mij inkort moet altijd lachen :lol: Als ik een 7/8 broek koop, kan ik m dragen als lange broek, capri’s vallen als 7/8 :roll: Lengtemaat 30 is net te lang, die komt net onder mijn hak als ik platte schoenen aanheb (wat eigenlijk alleen in de zomer gebeurt) :lol:
Moet zeggen dat het wel iets beter is geworden sinds ik een maat omlaag ben gegaan qua broeken, dan zijn ze ook iets minder lang. Maar nog steeds te lang hoor haha :mrgreen:
38
@Sweet-Love wrote:
@Karin2 wrote:Ik ben 1,68 en alle broeken zijn mij altijd te lang. Ben ik dan gemiddeld klein ? :think:
ik ben 1,58 en heb alleen maar broeken van g-star omdat die als enige mijn lengte maat hebben maatje 30
Onder maat 44 :roll:
boven maat 40
@charity wrote:
@Sweet-Love wrote:Ik ben ook 1.63 en moet ook alle normale broeken inkorten (of beter gezegd dat doet mijn SM@Karin2 wrote:Ik ben 1,68 en alle broeken zijn mij altijd te lang. Ben ik dan gemiddeld klein ? :think:
ik ben 1,58 en heb alleen maar broeken van g-star omdat die als enige mijn lengte maat hebben maatje 30

@Mama_jeanet wrote:
@charity wrote:@Sweet-Love wrote:Ik ben ook 1.63 en moet ook alle normale broeken inkorten (of beter gezegd dat doet mijn SM@Karin2 wrote:Ik ben 1,68 en alle broeken zijn mij altijd te lang. Ben ik dan gemiddeld klein ? :think:
ik ben 1,58 en heb alleen maar broeken van g-star omdat die als enige mijn lengte maat hebben maatje 30) daarom koop ik meestal 3/4 broeken of 7/8 die zitten bijna altijd goed :mrgreen:
miss moet ik dat eens proberen ik ben nogal een pietje precies met broeken het model moet er wel in blijven zitten vandaar dat ik korter maken geen optie vind :oops:
@Karin2 wrote:
nieuwe poll

@mamaMarije wrote:
@Karin2 wrote:Ik ben 1,68 en alle broeken zijn mij altijd te lang. Ben ik dan gemiddeld klein ? :think:
Tja nieuwe poll over hoe lang we dan allemaal zijn :lol:
whahah zie nu dat het er al staat :mrgreen: 8)
maatje 34 hier.
maat 42
Ik heb 36 gestemd…
Maar verdeeld…eigenlijk 36-38,maar het ligt aan zoveeeeeelfactoren…
De meeste broeken en rokken die ik tegen de 38 aan koop,moet ik na enige tijd in laten nemen…
Heb nu bewust wat rokjes in 36 gekocht die na een uurtje dragen gewoon iets wijder gaan zitten…terwijl 38 gewoon onverbiddelijk afzakt of omdraait halverwege de dag…
Dus ik denk dat ik er tussenin zit…
Sowieso heb ik een buikje over gehouden aan de beebs,maar als ik mn kleding daar op koop,dan zit de rest weer heeeeel raar…
Mijn heupen zijn daar weer te smal voor (niet overdreven) Daar tegenover staan dat mn bovenbenen wel iets voller zijn…
Kortom…shoppen is een drama…
Past het over mn bovenbenen,dan is de taillie weer te breed…
Pasvorm…daar gaat het om…
Maar met maatje M of een ruime 36 of krappe 38 kom ik wel weg…
De rest is een kwestie van goed kiezen…bovenmaat is S/M of 36 bij gebrek aan grote boobs…geen strakke shirts,maar iets wat gewoon het minibuikje mooi dekt (tunieken/vestjes dus)…dan is er niets aan de hand…
Weet het nu even niet. Ik draag meestal 46, maar ben aan het afvallen, ben al zeven kilo kwijt sinds 1/1 :dance: , dus mijn broeken zitten al wat ruimer. Ook riem moet ik een paar gaatjes strakker doen. Handig hè, al die verschillende maten :roll: . Ik heb ook dikke bovenbenen en een relatief smallere taille (voorzover ik die nog heb na drie zwangerschappen :roll: ). Ik ben gelukkig niet al te klein (1.80), dus mijn gewicht klinkt wel schokkend (nu 94), maar door mijn lengte valt het nog wel mee hoe het eruitziet. Ik wil terug naar maat 42, ik vul nu 44 in. Maar weet niet wanneer ik daar op uitkom, hoop ertussendoor nog een keer flink dik te worden
!
38, maar ben de laatste tijd erg aan het aankomen, richting af en toe 40… Moet eigenlijk weer een beetje afvallen zodat ik weer goed in mijn 38 pas :eh: