Onze oudste krijgt een nieuwe zolder kamer! Er zitten 2 mooie nieuwe velux dakramen in. Nu ging ik vandaag kijken voor gordijn daarvoor maar vond ze erg prijzig! Iemand nog goedkopere opties? Bedankt alvast!
een stok boven en beneden van dat raam, dan aan de bovenste het gordijn vast maken, evt ook aan deonderste kan je zo open en dicht schuiven
wij hebben dakraamrolgordijnen in cassette van de gamma gewoon.
Waren onder de 50 euro per raam, dus beter te betalen dan de 2 a 300 euro voor velux echt spul…
En voor de sier hebben we 2 houten roedes hangen met banen gordijn, de ene stok hangen ze aan, de andere hangen ze achter en dan zijn ze zeg maar 70 cm te lang voor wat gewicht.
Alleen de gordijnen was te donker, dus vandaag de rolgordijnen erbij
wij hebben op 1 kamer een echte velux en op 2 kamers in cassette van de Karwei en die laatste zijn rommel :thumbdown:
Echt als ik ooit nog een keer gewoon geld over heb voor onzin… dan vervang ik ze door Velux cassettes. Die hebben wij dus op 1 kamer en dat werkt zoveel beter (maar toen alleen gekocht omdat we er toen bijna 50% korting op kregen toen was het nog te betalen).
Voor de sier hebben we er overigens wel gordijntjes voor…
Spanveer boven, spanveer onder en dan op maat een leuk stofje (lekker simpel, boven een tunneltje, onder een tunneltje, spanveer erdoor, een linker en rechtdeel en klaaaar is klara).
wij hebben dakraamrolgordijnen in cassette van de gamma gewoon.
Waren onder de 50 euro per raam, dus beter te betalen dan de 2 a 300 euro voor velux echt spul
Net zoals bij Cell, hier dus hetzelfde. Wij zijn er zeer tevreden over. Ze passen goed tegen het raam aan (belangrijk voor de verduistering). Je laat ze op elke gewenste lengte naar beneden.
Handig !
liefs
Gerda
Wij hebben een duo-plissé, echt ideaal!
Kun je als plissé gebruiken, maar ook als hor, of beide tegelijk!
Hij is van Bruynzeel, in verschillende formaten. Het formaat dat wij hadden, daar hebben we rond de 80 euro voor betaald (gekocht met korting toen, als je de blaadjes een beetje in de gaten houd bij de bouwmarkt…)
Oe ja, die van onze slaapkamer is kapot. Hij zat er al toen we hier kwamen wonen (huurhuis). Hij kan dus niet meer open, en zit half niet goed dicht. Niet helemaal verduisterend dus. Maar ik ging ook een nieuwe halen omdat ik bij Noortje in de kraamweek niet in het donker wilde zitten. Tjakka, over de 100 euro. Nou, ik heb dus m’n kraamweek maar gewoon half verduisterd doorgebracht . Ik vond het echt veel en veel te duur.
Echt gezellig staat het niet, maar verder heb ik er absoluut geen last van dat dat ding niet meer open kan.
ik ga morgen denk ik maar eens bij de gamma neuzen! bedankt alvast…
Ik zal de blaadjes ook in de gate3n houden maar het meot wel voor 23 augustus
HEma heeft ook verschillende oplossingen
hier 3 veluxramen, en eentje met echte velux-verduisteringsgordijn en twee andere van gamma… het verschil is echt wel merkbaar hoor.
Kwaliteit van velux is beter, gordijntjes sluiten veel perfecter dus pikdonker terwijl met de andere nog wat licht …
Volgende keer toch alles velux…
We meoten nog twee vliegenhorren voor de dakvensters en dat gaan zeker die van velux worden,we hebben er nu al 1 van en is echt perfect.