Vragen jullie extra geld voor het eten en drinken dat jullie gastkinderen gebruiken ? Ik ben ook gastouder van een kindje waarvan we bevriend zijn met de ouders en vind ik dat soort zaken erg moeilijk te bepalen.
Zaken en prive scheiden vind k niet moeilijk hoor maar ik wil gewoon niet moeilijk doen over kleine dingen. Hun kindje eet mij de oren niet van het hoofd, 2 boterhammen en 1 stuk fruit op een dag + drinken en koek/snoepje.
Zal ik hier wat voor vragen en hoeveel ?
En hoeveel vragen jullie over het algemeen ?
ik heb al in tarief ouders brengen alleen dieetvoeding en babyvoeding zelf mee,rest gaat van grote hoop.maar ligt aan je uurvergoeding of dit rendabel is.
meeste gastouderbureau’s hebben richtlijnen voor vergoeding maaltijden en tussendoortjes.
Bij het Nibud adviseren ze het volgende:
kind 1-3 jaar
€0,21 ontbijt
€0,52 2e broodmaaltijd
€1,24 warme maaltijd
€0,53 tussendoortjes
€2,50 totaal
kind 4-8 jaar
€0,30 ontbijt
€0,80 2e broodmaaltijd
€1,80 warme maaltijd
€0,73 tussendoortjes
€3,63 totaal
kind 9-13 jaar
€0,45 ontbijt
€1,10 2e broodmaaltijd
€2,27 warme maaltijd
€0,89 tussendoortjes
€4,71 totaal
Hier vraagt mijn gastouder niks voor Mellinda haar eten
scheelt dat de gastouder mijn schoonzus is…
Ik heb wel gezegd van mocht het nodig wezen dan wil ik er graag voor betalen…
Omdat ze het neit altijd even breed heeft
Melinda krijgt haar ontbijt thuis
Koekje en fruit geef ik altijd mee van huis…
3dagen eet ze warm bij de gastouder
En tussen de middag brood
Ik volg de richtlijnen van het nibud. Komt neer op 1,17 per kind per dag (als ze volledig mee eten dus; fruit, brood, melk, sap, yoghurt, koekje). Ik heb het afgerond naar 1,15.
Ik was heel precies en rekende ‘ware’ kosten. dus kocht ik bijvoorbeeld een zakje met 4 kiwi’s voor 1,24, dan deelde ik dat bedrag door 4 als het oppaskind 1 kiwi kreeg. De prijs voor fruit wisselde dan per seizoen.
ik maakte eens per 2 a 3 maanden een overzicht en gaf dat mee in het schrift. De volgende x kreeg ik dan contant betaald.
Nu zou ik het anders doen, want het was wel bewerkelijk.
Mijn gastouder berekende voor mij (ik dacht per 3 maanden) de kosten van voeding. Je kunt ook kijken of je het in je tarief verwerkt, dat is de kortste klap lijkt me.
Ik ben eruit. Het GOB hanteert hier hele hoge tarieven. € 1,50 voor ontbijt, € 1,50 voorlunch en € 0.50 voor tussendoortjes. Voor een hele dag zouden de vraagouders € 3.50 moeten betalen. Dat vind ik te gortig.
Ik heb een middenweg gevonden en heb na overleg een bedrag van € 1.50 per dag (2x eten en tussendoortjes) berekend.
Nu nog leren de gastkindjes minder toiletpapier te laten gebruiken
Ik ben eruit. Het GOB hanteert hier hele hoge tarieven. € 1,50 voor ontbijt, € 1,50 voorlunch en € 0.50 voor tussendoortjes. Voor een hele dag zouden de vraagouders € 3.50 moeten betalen. Dat vind ik te gortig.
Ik heb een middenweg gevonden en heb na overleg een bedrag van € 1.50 per dag (2x eten en tussendoortjes) berekend.
Nu nog leren de gastkindjes minder toiletpapier te laten gebruiken
Ik krijg ook 1,50 per dag per kindje voor het eten en drinken. Ik had de bedragen van het NIBUD genomen en de vraagouders hebben het zelf afgerond naar 1,50. Bij een volgend gastkindje ga ik het wel anders doen. Dan doe ik mijn uurtarief (is nu 4,25) omhoog naar 4,50.
Ik laat de GO een half uur langer opschrijven, dus wordt het op die manier verrekend…
Wij geven alles zelf mee, maar bij ons nieuwe bureau zitten fruit en tussendoortjes in het uurtarief en staat er voor andere maaltijden een adviesprijs geloof ik.
Ik hanteer een all-in tarief voor de vraagouders, alleen luiers, flesvoeding en avondeten zit er niet bij in. Vind ik veel handiger, allemaal gewoon hetzelfde, krijg je ook geen gedoe “ik wil ook zo’n koekje!” etc
@Noekie wrote:
Ik hanteer een all-in tarief voor de vraagouders, alleen luiers, flesvoeding en avondeten zit er niet bij in. Vind ik veel handiger, allemaal gewoon hetzelfde, krijg je ook geen gedoe “ik wil ook zo’n koekje!” etc
Ik heb ook een all-in tarief bij de ouders, ze nemen hun eigen spullen mee net zoals jou ideaal!
Kinderen krijgen tussendoor gewoon een koekje en drinken, heb ook geen zin om het steeds uit te rekenen daarvoor heb ik teveel kids…
Maar met 1 kindje wil dat wel dan blijft het overzichterlijk…