Onze zoon wil savonds alleen aan de borst in slaap vallen. Erg vermoeiend voor mij want dat kan zo drie kwartier duren. Doe ik 'm eerder los dan kan ik ‘m niet in bed krijgen. Is ie helemaal zat en laat ie zelf los, dan wel. Maar hij is nu al bijna 7 maanden en dit kan toch zo niet doorgaan?’'s middags valt ie wel zelf in slaap. Wat nu te doen hieraan???
Ook het dagschema van wat ie binnenkrijgt hierbij, ik vind het nogal wat, maar met minder lijkt ie geen genoegen te nemen…
8 uur borst.
10 uur zuiveltoetje (yogolino meestal)
11 uur fruithapje (1 kinder appel en 1 kinder banaan, of anders potje olvarit)
slapen.
12:45 borst
15:00 2 liga koeken.
16:30/17:00 borst
19:30/20:00 warme maaltijd
22:00/22:30 borst.
slapen
zoals je kunt lezen nog 4 keer aan de borst, wel veel…maar aan de fles wil ie niet en wat drinken uit een beker word ten eerste een dikke smeerboel en ten tweede krijgt ie dan volgens mij niks binnen.
Aan een fles bijt ie alleen…hij pakt 'm wel steeds weer maar krijgt nauwelijks wat binnen.
4 x bv is echt niet extreem veel bij die leeftijd. Benadering dat je terug zou moeten naar een x aantal voedingen per dag is heel erg vanuit de fv bekeken. Bij borstvoeding blijft het, mijns inziens, toch altijd beste als je op verzoek blijft voeden. Dat is misschien wel wat intensiever maar ik geloof wel dat de behoefte van je baby de leiddraad moet vormen.
Eens, ik vind het zelfs heel weinig. Mijn zoontje van 9 maanden drinkt als hij wakker wordt, voor en na zn ochtenddutje, voor en na middagdutje, voor het eten 's avonds en voor het slapen. En dan nog als ik naar bed ga en 's nachts :lol:
Daarnaast vraag ik me af waarom je hem liga geeft, twee koeken zelfs, in plaats van iets wat wel gezond is…? Je zou het fruit kunnen verdelen over deze twee momenten en daarbij een slokje aan de borst laten drinken. Maar goed, dat was niet je vraag.
Ik denk niet dat je iets kan doen aan het slapen gaan in de avond. Waarom zou het niet zo door kunnen gaan? 45 minuten is niet heel lang hoor, als hij groter is en je gaat douchen, tandenpoetsen, voorlezen etc ben je die tijd ook zo kwijt. Hij laat vanzelf wel blijken wanneer hij dit niet meerodig heeft.
4 keer vind ik ook niet extreem veel voor 7 maanden, volgens mij kreeg Marijne dat ook.
Maar wil je dat hij minder aan de borst gaan drinken of dat hij uit een fles gaat drinken of wil je weten hoe je hem 's avonds in slaap krijgt?
Vwb dat laatste: is een speen een optie? Verwarring qua drinken zal er niet meer zijn met 7 maanden. En mogelijk heeft hij alleen zuigbehoefte en laat hij daarna vanzelf los.
2 keer fruit lijkt me zo veel. hij eet al zo’n vol potje olvarit op en de warme maaltijd ook. (ook olvarit of zelfgemaakt). alleen daarom doe ik hem een liga koek (of 2 soms) hij lijkt gewoon ontzettend hongerig. Normale borstvoeding is altijd 20 al 25 minuten geweest, dus 45 minuten vind ik wel lang vooral omdat ik het idee heb dat ie dan toch eigenlijk wel al bijna slaapt. (drinkt ie misschien 15 seconden in een minuut tijd)
Vooral in vergelijking met mijn dochter (nu 6 jaar) eet hij véél meer.
(Sylvester: 6mnd 10dgn, 9 kilo, 73cm, 3 tandjes)
dat aan de borst slapen is nog niet zo’n groot probleem, maar zijn dagschema vind ik zo ontzettend vol. of is dat normaal bij BV? Zou graag dat hij van de fles kon drinken maar vertikt het gewoon, speen ook trouwens. Ben al aan het oefenen met een bekertje, maar is ook wel wat vroeg denk ik…ook op een beker kauwt hij meer dan dat ie drinkt, net als met speen en fles.
Ik denk dat hij hongerig is doordat je zo weinig bv geeft
Ik zou aan zo’n uk ook niet meer dan twee stuks, of drie kleinere, fruit geven, maar als je eerst de borst geeft, en dan bijv een banaantje, en dan. 's middags weer eerst borst en dan appel oid dan zal hij minder honger hebben. Liga is gewoon noet echt voedzaam.