Dagritme baby in combinatie met peuter/kleuter

Hoi hoi

Toen ons meisje nog een baby was, hadden we een bepaald dagritme, bijv.; uit bed, flesje, knuffelen met mama/papa, ‘spelen’ in de box, slapen in bed, en zo weer overnieuw. Maar nu is ons meisje bijna een kleuter en ons mannetje heeft natuurlijk ook een bepaald ritme nodig.

Ons meisje slaapt nog lekker van 13.00 uur tot 15.00 uur en ik wil dit er eigenlijk ook bij ons mannetje in hebben, maar hij blijkt dus gewoon wakker te zijn rond die tijd.

Nu mijn vraag: wat is jullie dagritme in combinatie met het dagritme van jullie peuter/kleuter?

Gr. Em

mijn oudste dochter slaapt altijd na het bad van 11.30 tot een uur of 14.00 uur… in die tussentijd maak ik het huis aan de kant en ga ik douchen met mn jongste dochter… daarna is zij ook helemaal wakker… dan wachten we tot esmee wakker is en dan gaan we altijd wandelen waardoor alissa lekker in slaap valt. als we dan thuiskomen kan ik esmee alle aandacht geven wat ik in de ochtend bij alissa doe…

Chris heeft echt geen dutje meer overdag :shock: die is gestopt met dutjes op het moment dat ik er achter kwam dat ik zwanger was van Abby :wink:

Abby heeft inmiddels ook een beetje een los/vast ritme dus hier is het erg druk.

Hoe je je mannetje in een bepaald ritme kunt krijgen zou ik echt niet weten, ik denk ook dat hij gewoon zijn eigen ritme heeft en dat geeft jou misschien iets minder rust maar je kinderen wel meer 1 op 1 tijd met jou omdat ze elkaar een beetje afwisselen met slapen.

Dat lijkt me ook fijner dan een hele dag flink druk en dan 2 uurtjes helemaal niets, dan kak ik altijd zo in :oops:

Je kan helaas geen ritme opleggen aan je kinderen, vooral een baby niet die nog flesvoedingen nodig heeft. Zodra een kindje vaste eetmomenten krijgt, dus ontbijt en lunch en avondeten en tussendoortje, dan komt er vanzelf een ritme.

Luc en Stan krijgen rond 06.30 a 07.30 een fles en gaan daarna weer even slapen tot 09.00 a 09.30 uur.

Pete wordt rond 08.30 a 09.00 wakker en dan gaan we samen ontbijten en daarna worden zijn broertjes vaak wakker.

Luc en Stan krijgen om 12.00 hun boterham met een flesje erachter en gaan dan een middagdutje doen. Pete en ik gaan daarna lunchen.

Pete gaat soms nog een middagdutje doen, maar meestal wil hij 's middags niet meer slapen.

Luc en Stan gaan rond 17.00 avondeten met een flesje of toetje erachter en gaan dan vaak nog even een uurtje slapen.

Pete eet met ons avondeten, meestal rond 18.30 a 19.00 uur.

Pete gaat dan om 19.45 naar boven en dan ben ik om 20.00 weer beneden.

Luc en Stan krijgen rond 20.00 a 20.30 nog een flesje en gaan daarna slapen voor de nacht.

Zoals je ziet ben ik eigenlijk de hele dag door om en om met Pete of Luc en Stan bezig. Het is ook wel eens fijn om alleen met Pete bezig te zijn, zoals gezellig ontbijten.

ik heb over de dag verdeeld echt momenten waarvan ik denk he wat is het stil haha…

mijn oudste dochter is dan ook erg makkelijk er vermaakt zich heel goed zelf… we ontbijten ook lekker samen in de ochtends nadat alissa haar flesje heeft gehad. dan zet ik haar in het wipstoeltje naast ons en dan kijkt ze lekker rond. zo heb ik alle aandacht voor esmee… rond 11.00 gaat ze in bad en dan een dutje doen… meestal slaapt ze dan 2 uurtjes… ligt eraan wanneer ze wakker was sochtends dat verschilt nog weleens… maar meestal om 9.30…

in de middag na het wandelen en spelen dan zet ik haar lekker in de kinderstoel met een bakje fruit en dan kan ik met alissa op de bank lekker aankeutelen… daarna gaat zij weer een dutje doen na de fles en ga ik beginnen met het koken en dan is papa meestal weer thuis en gaat nog even donderjagen met esmee buiten…

we hebben elke dag een vaste structuur zodat ze precies weet hoe de dag verloopt. hier reageert ze erg goed op…

vindt het eigenlijk best meevallen met de drukte… ben ook niet de hele dag met alle twee bezig… vindt dat ik zelf ook nog weleens wat voor mezelf mag doen, kopje koffie en een sigaretje in de serre en ffe achter internet, of muziek luisteren o.i.d. zo blijft het leuk he…

dave slaapt hier ook niet meer…

daar is hij mee gestopt toen hij 2 was… :think: idd net als Chris :lol: ergens rond de zwangerschap :mrgreen:

als hij nu een keertje in slaap valt overdag dan slaapt hij 's avonds pas laat in…

( misschien tijd om het slapen van je meisje af te bouwen ivm het bijna naar school gaan :? ben je ook van dat gedeelte rimte af en kan je mannetje zijn eigen slaaptijd uitkiezen :wink: :mrgreen: )

maar goed Jade die slaapt 2 x 's morgens tussen 9 en 10 gaat ze erin en tegen 11 of 12 komt ze er weer uit…

en dan 's middasgs rond 14.00 gaat ze er weer in om er tegen 15.30 / 16.00 weer uit te komen…en om 19.30/20.00 gaat ze er weer in voor de nacht :thumbup:

eigenlijk alsnel zo gegaan… in het begin sliep ze meer / langer zeg maar van fles tot fles :lol: maar al snel wilde ze meer uit het leven halen dan alleen slapen en eten :lol:

zou me nu nog niet druk maken om een ritme…

10 dagen oud, joh… dan slapen ze nog gewoon wanneer ze de ogen niet meer los kunnen houden.

Mies zat de eerste 4 a 6 weken soms nog wel aan 4 slaapmomenten per dag… dat was echt zo van… drinken, beetje kijken, slapen, drinken, beetje kijken, slapen.

Ritme kwam pas later.

Met een week of 9 had ik er hier een ritme in, dan sliep hij na de fles van s’ochtends 7 uur gewoon nog weer verder tot 10 uur. was dan es een uurtje wakker. Sliep weer tot een uur of 2, weer wakker en dan nog een uurtje voor de avond.

Rond 5 maanden ongeveer werden dat echt 2 slaapjes per dag, van 9 tot 11 en van 1 tot 3. Soms van 5 tot 6 ook nog even.

Dat was zijn ritme tot een week of 2 terug. Meneer is nu aan het schuiven. De ene dag heeft hij nog die 2 slaapjes, de andere dag slaapt hij van 12.30 tot 15.30 en thats it.

rustig aan, komt wel.

maak je niet druk!!!

Je kleintje komt straks vanzelf in een ritme wat hij of zij fijn vind!

Baby’s slapen toch nog veel!

Toen Tarah een paar weken was, bleek ineens dat ze zichzelf (? denk ik, volgens mij heb ik dat niet kunnen sturen) in het ritme van broer genesteld had.

07.00 Tarah wakker

08.00 Tarah slapen en Kevin wakker

11.00 Tarah wakker en met z’n drietjes middageten

12.30 Tarah + Kevin slapen

15.30 Allebei wakker

19.00 Allebei slapen

Super perdiode geweest om te wennen aan 2 kindjes in da house ipv 1.

Inmiddels doet broer niet meer aan dutten en zij nog 1tje van ca 12.30 tot 15.00/15.30, dus het echte werk is begonnen na m’n heerlijke eigen-uurtjes overdag in het begin!

Oftewel: het gaat zichzelf inpassen.

Inmiddels is ze er dus alledrie de maaltijden bij en heeft ze Kevin z’n ritme van toen overgenomen.