gisteren kreeg mijn man een brief dat hij twaalf en half jaar in dienst is bij het bedrijf waar hij werkt…dat wordt op t werk onderling gevierd maaaaar hij wil het ook met ons vieren want hij kreeg een hele leuke gratificatie :dance:
hij zei net tegen dochter van negen en mij dat wij mogen bedenken wat we gaan doen…we denken daarbij aan een leuke dag uit met de kids en een etentje daarna
je hebt natuurlijk de efteling, walibi flevo , etc etc…
maar als jullie nog meer leuke ideetjes hebben horen we het graag, de leeftijden bij ons liggen nogal uit elkaar namelijk
dus…een leuk dagje uit inclusief etentje voor vijf personen
dus hub en mij ( wijvinden alles best als de kids t maar leuk vindne
zoon van zeventien
dochter van negen
en een humpie van acht maanden ( die uiteraard geen eisen stelt aan de dag behalve dat ze bij ons wil zijn haha)
het hoeft geen pretpark te zijn! mag ook iets anders leuks zijn…
het mag ook een uitje naar een vakantiepark zijn , een lang weekend of midweek ofzo…mag een paar honderd euro kosten ( hij kreeg 1000 euro maar we willen ook wat overhouden voor de feestdagen)
poe lastig joh!
Het enige wat ik kan bedenken is een lekkere boswandeling, onderweg warme chocomel drinken in een leuk theehuis ofzo, daarna lekker eten. Maar ik kan me voorstellen dat dat iets is wat je vaker doet en nu iets speciaals…
Ikzelf zou geloof ik al snel eindigen bij de efteling :lol:
Wij houden ook wel van een museum/theaterbezoek, maar met de leeftijden van je kinderen lijkt me dat lastig te vinden.
Wellicht na het eten nog een leuke voorstelling met de oudste twee.
ik zou zeggen de Efteling
Dagje naar centerparcs en daar lekker frietjes eten, of door rijden naar het pannekoek huis. Maar meestal zijn ze toch wel erg moe naar een dagje zwemmen.
Lasergamen en daarna ergens lekker eten. ( in valkenburg is het lasergamen erg leuk, en kunt daarna ook erg smakelijk eten )
hmmm allemaal leuke dingen … ik schrijf alles op hoor, de kinderen mogen samen kiezen deze week…
boswandeling doen we inderdaad vaak en is heerllijk maar we willen nu iets doen wat we anders niet zo snel kunnen…ik denk dat het best ook een weekend kan worden…misschien stiekem toch ook es kijken naar dat veeeel te dure park bij de efteling voor een nachtje of twee :lol: hoewel ik dan ook wel weer een echte hollandse kniepstuver ben hoor…want ik weet dat simpele en goedkopere dingen soms net zo leuk kunnen zijn…
blijf maar komen met leuke ideetjes…we hebben nog niks besloten :lol: :thumbup:
Euro disney? Is ook erg leuk!
Volgens mij zou ik indien mogelijk dan voor een weekendje vakantiepark gaan. Lekker bij zee ofzo en heerlijk samen uitwaaien, 's avonds de open haard aan in het huisje, zwembad aanwezig over het algemeen.
Echte gezinstijd :thumbup:
efteling is natuurlijk wel ideaal omdat het voor alle leeftijden leuk is.
Anders zou ik idd weekendje weg aan zee, daar kan ook iedereen genoeg leuks doen (vliegers mee :inlove: )
@kristalkindje wrote:
hmmm allemaal leuke dingen …ik schrijf alles op hoor, de kinderen mogen samen kiezen deze week…
boswandeling doen we inderdaad vaak en is heerllijk maar we willen nu iets doen wat we anders niet zo snel kunnen…ik denk dat het best ook een weekend kan worden…misschien stiekem toch ook es kijken naar dat veeeel te dure park bij de efteling voor een nachtje of twee :lol: hoewel ik dan ook wel weer een echte hollandse kniepstuver ben hoor…want ik weet dat simpele en goedkopere dingen soms net zo leuk kunnen zijn…
blijf maar komen met leuke ideetjes…we hebben nog niks besloten :lol: :thumbup:
Dan kun je, als echte hollandse zuunegerd, toch ook kiezen voor een leuk vakantiepark dat goedkoper is en niet meteen om de hoek bij de Efteling? Als je bijvoorbeeld binnen een half uurtje van de Efteling zit, is dat toch ook goed te doen?
Maarre…vindt je zoon van 17 de Efteling nog wel leuk?? Lijkt me nog wel lastig om iets te vinden wat zowel je zoon als oudste dochter leuk vinden, omdat ze zoveel in leeftijd verschillen.
En een dierentuin? Ik ben zelf niet zo fan van attractieparken, dus wij kiezen ook nog wel eens voor een dierentuin. Je hebt in Nederland ook wat kleinere parken (Aquazoo in Leeuwaren, Wissel in Epe, Gaiapark in Kerkrade) die echt leuk zijn. Voor de ultieme dierentuin moet je wat mij betreft naar Gelsenkirchen (Dld), die is zoooooooo mooi!!
Preston Palace in Almelo is misschien ook nog wel een idee, met de kermis binnen en het zwembad, bowling en andere spelletjes
@Krabje wrote:
Euro disney? Is ook erg leuk!
heb ik naar gekeken maarre wel een beetje boven budget :mrgreen:
Dat vind ik eigenlijk ook echt alleen maar zielig voor een ukkie als je jongste
Hm lekker een weekendje Texel :mrgreen: Dat zou m voor mij echt worden denk ik!
Misschien een dagje Center parcs? Je kunt daar natuurlijk zwemmen, maar bij sommigen parken is ook een indoorspeelpalijs, klimwand, bowling, dierenpark enz… voor ieder wat wils dus en vast te combineren. Natuurlijk zijn daar ook allerlei restaurants waar je uit kunt kiezen, van buffet, kaart, gewoon frietjes tot pizzeria. Voor de allerkleinsten heb je daar ook genoeg voorzieningen, omkleedruimtes en je bent niet zo heel gek veel geld kwijt zodat je nog wat overhoudt. :thumbup:
ik heb alles aan de kids voorgelegd, en de oudste twee zijn tot nu toe unaniem over de efteling haha…blijkbaar verveeld ze dat echt nooit
de oudste vindt dat ook leuk hoor, als t maar hard en over de kop gaat he
wat lief is , ze zeiden allebei ,daar heeft evaatje ook wat aan mam, dan kun jij met haar in de draaimolen hahahaha wel lief bedacht he
ik heb nog even gekeken en ik denk dat er mogelijk wel wat goedkopere oplossingen bij de efteling in de buurt zijn voor overnachten, desnoods op de camping hoor met de caravan
de andere ideeen zijn ook erg leuk, wij zijn alleen echt geen centerpars liefhebbers vrees ik…en texel zijn we pas nog geweest…
de zee vinden wel wel geweldig hoor als er mooi strand is enzo.
ik denk dat het gewicht nu overhangt naar de efteling ,.ga t met hub bespreken vanavond