dagje-uit-in-utrecht-vraagje (nijntjehuis)

Nu ga ik voro het eerst zonder man een dagje uit met kids, je raad het al, altijd regelt manlief wel hoe je het beste kan rijden ed.



We willen naar het centraal museum en dan naar het nijntjehuis, dat lijkt ons erg leuk samen emt de kinderen! ben benieuwd dus of er meer zijn geweest.

Nu bedacht ik opeens, is het een idee om een woonplaats eerder te parkeren en dan met de trein naar het centrum te gaan? of waar staat dat centraal museum? Ik ben zo slecht in wegen en richtingen ed.

Wie helpt mij op weg?



Of zijn er nog andere leuke dingen in utrecht? we wilden het afsluiten met de ikea bij amersfoort.

Je kan de auto parkeren bij de veemarkt lang de een afslag van de a27 en dan met de bus 77 naar de stad. Midden in de stad bus 2 naar museumkwartier



Verder is er een spoorweg museum. En het museum van speelklok tot pierement.



Deze 2 musea’s zitten niet op het museumkwartier. Bij het spoorweg museum is wel voor alle leeftijden wat te doen.



Als je nog meer vragen hebt pb maar ik kom. Uit utrecht

Wij zijn afgelopen donderdag naar het Spoorwegmuseum geweest, erg leuk!

We hebben de auto geparkeerd in Amersfoort en zijn het laatste stukje met de trein gegaan,

om alvast een beetje in de sfeer te komen :wink: en om het centrum van Utrecht met de auto te vermijden.

hoe zit dat met parkeren in amersfoort? bij dat station? of bij een p en r? oid?

Bij het station zit een P&R van Q-park, daar kun je parkeren met korting.

Volgens mij betaal je dan maximaal €5,- per dag.

Op vertoon van je parkeerkaartje bij de NS servicebalie krijg je een kortingskaart voor het parkeren.



Wij stonden helaas bij de verkeerde parkeergarage, we waren laat, wilden onze trein nog halen, dus te gehaast en verkeerd gekeken :wall: :oops: :roll: :doh:

Dom, want we moesten €18,- voor het parkeren betalen, zo zonde!

en kan ik nog kaartjes kpen voor de bus? of moet ik ook met een ov chipkaart voor die ene keer?

Geen idee, treinkaartjes kun je nog wel los kopen.

k moet weten voor de bus, we gaan nu naar westraven oid… en daar parkeren met de tram naar centraal, maar dan de bus… hoe ga ik die betalen?

@konijn wrote:

k moet weten voor de bus, we gaan nu naar westraven oid… en daar parkeren met de tram naar centraal, maar dan de bus… hoe ga ik die betalen?


Je kan losse kaartje halen in de bus. Kost wel meer maar dan hoef je geen chipkaart te nemen als je die al niet hebt!



Succes… :wink:

Konijn let op de tram die zou deze zomer 6 weken niet rijden maar er worden bussen in gezet dus kijk even op de site van connexion



Je kan in de bus kaartjes kopen die zijn dan duurder zoals het altijd al was.

heb inmiddels 1 anonieme ov kaart, kan ik daar met mijn kinderen dan mee reizen? ik denk dat ik morgen ov 9292 maar ff ga bellen… ik wordt echt op internet ook niks wijzer!

Oh meid, dan kan je toch gewoon beter met de auto gaan? Als ik al je gedoe al lees denk ik Moooh dat zou ik nooit doen! De tram rijdt volgens mij wel hoor, want mijn vriend had m pas nog genomen.


Bus en auto
Openbaar vervoer vanaf Utrecht CS: bus 2 (ringlijn Museumkwartier) stopt vlak voor het Centraal Museum.

Naast het museum is een beperkte mogelijkheid tot (betaald) parkeren.

Vanaf de parkeergarage op de Springweg is het ca. 10 minuten lopen naar het Centraal Museum.

U kunt uw auto ook parkeren bij een van de P+R gelegenheden rondom Utrecht. Op deze manier hoeft u niet de stad in om te parkeren en reist u vanaf daar gemakkelijk naar het museum. Zie voor meer informatie over deze plekken: http://www.slimutrecht


Ik zou dus parkeren bij Springweg en dan wandelen. Valt wel mee qua prijs, want het geld wat je spendeerd aan bus en tram heb je dan al evenredig uitgegeven. Je kan dan ook naar de Ikea in Utrecht, die vind ik fijner en als je van de A12 komt rij je daar ook zo langs..

ben al wijzer, de tram rijdt tot aan westraven en gaat dan weer terug!! dus sowieso komen we op centraal :slight_smile:



christine: mijn vriendin trof het dat de parkeerplaats daarbij vol was volgens mij :think: en moest toen verder op in de stad enorm ver lopen… oid…



De kids vinden het helemaal geweldig, maar ik heb nog nooit gereist met ov kaart in het ov, dus daarom wil ik ff wat meer weten. Anders was het mij zo wel gelukt.

Welke dag ga je?

Op zaterdag en zondag is het maximum dagtarief voor de parkeergarages rond/onder hoog catharijne maar 10 euro. Ik zou dus mooi met de auo gaan. En dan idd lijn 2, met ov chipkaart. Kinderen van 4+ moeten een eigen kaart. Of mss in het weekend kan een winkelkaartje ook nog wel.

oke, dan moet ik dus nog twee kaarten ristselen! vroeger kon je gewoon met zn drieen op 1 strippenkaart… lastig zo hoor…!!!



dan schaffen we dat maar aan, goede reden om vakaer eent ripje met de trein oid te doen!



Hmm… zie dat het ook fantastisch warm weer wordt :wall:

Wij zijn 3 en 4 aug naar Utrecht geweest en het was leuk! Nijntje huis een paar uur geweest, vooral het knutselen vonden mijn kinderen leuk! Paar keer in de huisjes geweest.



Rondvaart gedaan, de kapitein speelde er leuk op in, ze mochten een keer aan het stuur en hij vertelde leuke dingen. Ze kregen kleurtjes en kleurkaarten.



Wij zijn wel gaan eten buiten Utrecht; Mallejan in Maarssen. Kunnen ze zelf kiezen en heerlijk spelen in de speelkamer.



Veel plezier!!!

leuke tip, de rondvaartboot!! ik ga alleen niet morgen maar volgende week. Ik heb alle informatie al bij elkaar. VInd het wel lastig dat je niet met twee kinderen 1 van vier en een van 2 op 1 kaart kan reizen, nu moet ik alsnog een kaarjte kopen bij de chauffeur, maar jah… volgende week hoop ik een dag te vinden dat eht regent en koud is!!

Tip, een ijsje kopen heb ik bij de AH-to-go gedaan, vlakbij de op- en afstap van de rondvaartboot. Was goedkoper, tja Hollander hè 8)

Komijn ze hoeven toch pas met 4 te betalen in de bus en trein

Want wij konden ook nog geen kaart aan schaffen in. Maart voor onze dochter en die werd toen 3

Dan heb je maar 2 kaarten nodig en voor jouw en 1 voor die van 4

Hoe is het gegaan konijn?