Dagindeling, hoe lang wakker?

Even een vraag:

Gisteravond voor het eerst een glas wijn gehad, na de laatste voeding. Best spannend, want je mag dan 3 uur niet voeden, maar gelukkig ging het goed en kwam hij pas vanmorgen om 5.15uur weer.

Hoe ziet een dag er bij jullie uit? Ik geef borstvoeding.

Hier om omgeveer 6 uur wakker: eerste voeding, dan meestal om 7 uur weer n bed (max.uurtje wakker in totaal),

Slapen tot ongeveer 10/10.30: weer eten, even wakker, meestal in totaal ruim een uur, dan uiterlijk 12 uur weer n bed,

Rond 15-16uur weer wakker, zelfde beeld,

Dan vanaf ongeveer 19uur wakker, clusteren, en bij ons tot 22 uur op zijn speen sabbelen. Dan laatste voeding en dan slaapt hij van 23-6 ongeveer.

Ik vind dat hij zo weinig echt wakker en gezellig bij ons is. Na iedere voeding max. 30 min, maar soms ook korter. Is dat normaal? Hij is nu 8,5 week oud. Hij is meestal 15 min na de voeding bezig met verwerken, pruttelen, mondje spugen, poepen/persen etc.

Is dit normaal? Moet ik gewoon wat meer geduld hebben?

Ja hoor is heel normaal dat ze nog zo weinig wakker zijn.

Noah is nu ook max uurtje wakker, soms 1,5 uur, dan gaat hij mopperen en leg ik hem weer in bed, meestal moppert hij dan nog even maar valt toch vrij snel in slaap

Had ik ook rond die tijd, zit je dan gezellig in je verlof, ik in de huiskamer en kleine meid in bed…

Maar heel normaal dus :wink:

Mijn tweede sliep vaak beneden, totdat ze dan echt niet meer lekker sliep.

En eh, verder zou ik jaloers zijn op jullie ritme, bij ons zat er een wisselende tijd tussen, zelden vier uur ertussen en elke dag weer anders. Vaak voeden is heel goed, dus wat dat betreft eigenlijk alleen maar prima, maar wel intensief.

Ritme? Euhm wasda? 8) Floris wisselt ook nog flink. Soms om de 2 uur, soms een nacht niet en slaapt hij door tot 5 uur. En overdag wisselt het wakker zijn ook veel. Soms is hij ong 2 uurtjes wakker als er veel dingen te zien zijn (vooral gezichten en natuur vind hij boeiend) maar veel vaker nog zijn het telkens lange ‘dutjes’. Beebjes groeien nu eenmaal heel veel niet enkel door de voeding maar ook door te slapen. Die minihersentjes hebben zoooooveel te verwerken en maken zo giga veel nieuwe verbindingen aan (ze leren ook absurd veel) dat ze ook veel slaap nodig hebben. Overprikkelde beebjes slapen weinig, en vice versa van weinig slaap raken ze overprikkeld.

Das normaal ja :lol: je hebt er ook wakkere kindjes bij hoor (Indy was er 1 van) maar meestal is het even wakker en weer slapen.

Mick slaapt nog heel veel, hij is na de voeding meestal max 2 uurtjes wakker en slaapt dan weer en zo gaat het de hele dag door, soms is het na 1 uur al jengelig en als ik hem dan op bed leg slaapt hij binnen een paar minuten al in.

Pff, ik ben jaloers. Hier heeft kleine man in zijn eerste 7 weken bijna helemaal niet geslapen door de krampjes. Nou, dan hoop je dat ie eindelijk eens gaat slapen.

Gelukkig nu goede voeding waar hij het goed op doet, dus nu kan ie eindelijk gewoon slapen. Maar is het nu met 3,5 maand nog steeds een wakker mannetje, na elke voeding toch zeker wel zo’n 2 uur wakker. Wel erg gezellig. :slight_smile:

Olivier houdt het op sommige dagen ng niet eens een kwartier wakker vol 8)

Ik voed hem als hij wakker wordt.

Soms slaapt ie 1 uur en komt dus al na anderhalf uur voor een voeding.

Soms slaapt hij meer dan 2 uur en dan zit er wat langer tussen de voedingen.

Maar… Als hij een of andere sprong doormaakt is hij zo de hele dag wakker.

Ook geen pretje… Kind wordt dan helemaal gek van zichzelf (en wij van hem :mrgreen: )

Hij gaat elke avond tussen 21u-21:30 in bad en krijgt daarna een voeding.

Vaak slaapt hij dan tot 4u en soms 5u.

Vanmorgen hoorde ik hem pas om 6:30 :shock:

Maar was hij dus wel de hele dag wakker geweest gisteren en na een volledige voeding nog een fles afgekolfde melk van 90cc gehad en pas om half 12 gaan slapen :shifty:

Nu slaapt hij ook al weer de halve ochtend… Moet wat inhalen denk ik :angel:

Dank voor jullie antwoorden!

Ik ben wel blij dat er wat ritme in zit…

Nu alweer 2 nachten van 23-6 geslapen, en dan van 7-11 weer in bed, en nu vanaf 12 uur weer. meestal gaat dat dan goed tot 14 uur, en van 15.30-17.00uur, en dan is het erg rommelig tot 22 uur, dan laatste voeding tot 23 en n bed.

Ik merk dat ik teveel controle wil erover. Ik moet het meer loslaten. Gisteravond tijdens het clusteren ben ik op mijn zij gaan liggen op de bank, en hij dronk/sabbelde gewoon door. dat ging goed. Dan krijg ik ook wat rust. Ik ben benieuwd hoe lang dat clusteren nog duurt…

Ik denk dat ik het tzt ook wel weer zal missen hoor :slight_smile:

Gelukkig ga ik pas 3 september weer werken, dus nog alle tijd!

BabyE dat is wel het fijnste voor jezelf. Loslaten. Ik tel geen voedingen, stuwing betekend dat ie wat weinig drinkt en dat ik er wat meer op let. Verder is alles aan hemzelf. De vroege ochtend vind ik ook echt zo’n heerlijk moment dat ik hem in bed aanleg en we allebei nog wat doezelen. En de ene keer wil hij 1 borst drinken dan de andere keer 2 ook daar kijk ik verder niet echt naar.

Tijden tussen voeden en wakker zijn, is ook aan hem. Ooit wil ik er een flink ritme in hebben zitten rond de tijd dat ie 1 wordt bv gni gni. Tot dan gaat hij tegelijk met grote broer zijn bedje (wieg) in en dat is tussen 19.00/19.30. En meestal is er dan nog een late avondvoeding maar andere nachten is het rommelig en vraagt hij vaker voedingen drinkt korter. Ik kan het niet eens allemaal onthouden en het CB moet me ook niet om lijstjes vragen… :oops: