Dagdeel opzeggen wordt niet geaccepteerd

Ik heb nu voor mijn kinderen drie hele dagen opvang. Doordat ik avonddiensten ga werken wil ik twee dagdelen (ochtenden opzeggen) en dus twee middagen (maandag en woensdag) en een hele dag behouden. Ik heb gemaild om te vragen hoe ik dit moet aanpakken, en dan krijg ik het volgende antwoord:



Het is niet mogelijk om u de maandagmiddag aan te bieden, omdat de maandag heel druk is. Alleen een ochtend krijgen we niet verkocht. Voor de woensdag geldt hetzelfde tot 16 juli 2011.



Het komt er dus op neer dat ik of de hele dag zou moeten behouden, of de hele dag zou moeten opzeggen. Deze stichting (en locatie) biedt op zich wel de mogelijkheid van dagdelen (ochtenden/middagen en zelfs verlengde ochtenden en middagen).



Staan ze in hun recht dit zo te doen? Of sta ik in mijn recht? Ik zeg toch eigenlijk gewoon twee dagdelen op? In hun AV staat dit:



Elk der partijen heeft het recht de overeenkomst of een gedeelte van de overeengekomen tijdsduur te beëindigen door middel van een aan de wederpartij gerichte schriftelijke dan wel elektronische verklaring, met in achtneming van een opzegtermijn van twee maanden tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen en in ieder geval per de eerste of de zestiende van de maand. De ondernemer die van dit recht gebruik maakt kan, onverlet zijn of haar overige rechten op grond van deze Algemene Voorwaarden, de overeenkomst slechts gemotiveerd opzeggen.




Wie helpt me uit de brand?

tja ik zou met mijn boerenverstand denken ‘dat is hun probleem’ dat ze alleen de maandochtend niet verkocht krijgen… zij bieden toch de mogelijkheid om dagdelen af te nemen?



Is toch zot als jij een hele dag af moeten nemen/ betalen terwijl je er geeneens gebruik van wilt/hoeft te maken? Ga toch ook niet betalen voor een treintocht van Groningen naar A’dam terwijl ik er in Zwolle al uit moet omdat de NS er in Zwolle niemand meer bij in weten te krijgen? (even kromme vergelijking, maar vind hun redenatie ook erg krom :slight_smile: ).



Dat je met een opzegtermijn zit is logisch en die periode kunnen jouw kindjes natuurlijk gewoon nog heen en betaal je nog, maar daarna?



Maar ja… dat is boerenverstand en soms denken bedrijven daar duidelijk niet mee :?

OOk hier boerenverstand, maar als ik me niet vergis is het niet jouw probleem dat ze op de maandagochtend niet vol zitten, en dat de maandag en woensdagmiddagen druk zijn prima, maar als jij al een plek hebt op die dagen lijkt het me wederom jouw probleem niet, en het niet kunnen plaatsen lijkt me in dit geval ook onzinnig

Bedankt voor jullie reacties. Dat is dus precies wat ik ook beredeneerd had. Ik heb ze met dit argument terug gemaild. Ben benieuwd waar ze mee terug komen.

dat is wel heel vreemd hoor



Ivan en Lynn gaan maandag de hele dag

dinsdag en donderdag alleen de middag nooit problemen mee gehad… Lijkt mij ook hun probleem niet de jouwe helemaal omdat ze het aanbieding

je contract er op nakijken en dan hun zich er aan laten houden,jammer voor hun. dan sta je gewoon in je recht

Als zij opvang in dagdelen aanbieden dan sta jij in je recht. Als ze alleen hele dagen opvang aanbieden dan wordt het een ander verhaal.

Ik zou idd in jullie contract kijken wat er daarover in staat!

Fijn dat jullie allemaal hetzelfde denken als ik. Ik moet mijn contract er nog bij zoeken (kan nu niet met kindjes op bed, maar morgen ga ik dat doen). Ik voel me in ieder geval gesterkt door jullie reacties, dank jullie wel!

Heb je je contract nog gevonden lieverd?

Nog geen kans gehad om het te gaan pakken, hoop ik zo te doen als mijn lief thuiskomt. Heb ook nog geen antwoord gehad op mijn mail van gisteren. Ben benieuwd!

:-*

Als zij dagdelen aanbieden, kunnen zij jou niet verplichten de maandagochtend af te blijven nemen omdat zij anders misschien een ‘gat’ hebben :naughty:



Maareh even een andere vraag, zou je het niet ‘fijn’ vinden een ochtendje voor jezelf? :shifty:

Evelien, ik voel die behoefte niet zo :wink: Ik voel me juist heel onrustig als ze er niet zijn terwijl ik wel thuis ben. Dan breng ik ze liever een keer naar oma extra als ik het echt nodig heb.

@negentientweeëntachtig wrote:

Evelien, ik voel die behoefte niet zo :wink: Ik voel me juist heel onrustig als ze er niet zijn terwijl ik wel thuis ben. Dan breng ik ze liever een keer naar oma extra als ik het echt nodig heb.




:-* iedereen is anders he.

Ik ben erg gehecht aan mijn ochtendjes ‘alleen’ voor mijn late dienst.

Maar nogmaals wat de dames ook al zeggen als zij halve dagen aanbieden kunnen ze je niet wiegeren.

Je contract al gevonden?

hier alleen hele dagen opvang mogelijk dus daar geen ervaring in. Maar als je er niet met ze uitkomt zo je anders je bijstandsverzekering eens laten kijken. Maar ja je wilt het ook niet uit de hand laten lopen denk ik. Je kleintjes moeten er nog wel heen.



Ben heel benieuwd

Zo is dat Evelien :). Het scheelt misschien dat ik met mijn avonddiensten het altijd vrij rustig heb, dus dat is voor mij ook tijd genoeg voor mezelf.



Contract gevonden, maar in het contract zelf staat daar niets over, alleen de opvanguren waar ik toen voor getekend heb. De Algemene Voorwaarden die erbij zitten zijn gewoon dezelfde die ik al online gezien heb, en daarin staat dat stukje dat ik hierboven al neerzette. Het lijkt mij dus ook niet dat ze het kunnen weigeren.



Ben heel benieuwd naar hun reactie.



Karin, nee ik wil het uiteraard niet uit de hand laten lopen, maar ik ga ook niet betalen voor iets dat niet hoeft, ik heb geen geldboom in mijn tuin :wink:

gewoon officieel de 2 ochtende opzeggen en kijken wat hun reactie is,zou niet op reachtie van mail wachten aangezien je 2 mnd opzegtermijn hebt meteen actie ondernemen zou ik zeggen.

Ik heb een reactie teruggekregen net, blijkt het een misverstand :roll:



Ze had volgens mij niet begrepen dat ik al opvang had op maandag en woensdag en dat ik de opvanguren op die dag wilde aanpassen…



Geeft ook niks, ik heb met excuses de bevestiging dat mijn verzoek ingewilligd wordt.



Hoera!



Bedankt allemaal voor jullie reacties :).

Wat fijn zeg :dance: :dance:

:dance: Keurig!!

Wat fijn Loes! :smiley: