hoi,
ik zit bij de oudercommissie van het kinderdagverblijf van mijn zoon.
Nu waren we aan het nadenken over de dag van de leidster in september.
We willen graag iets vanuit de vrijwillige ouderbijdrage kopen maar ook iets vanuit de kinderen doen.
Ik bedoel dan iets wat we als idee kunnen uitdragen naar de ouders wat de kinderen kunnen maken voor de leidsters.
En mijn vraag is dus hebben jullie nog leuke ideeën ?
93 keer bekeken en niemand een idee ?
Hier is weleens een lange slinger gemaakt. Met een mooie tekeninge/foto of lief woordje. dat werd een mega slinger en ging door het gebouw.
Ik als leidster vond dat een leuke verrassing toen ik binnen kwam :inlove:
jullie zijn er al op tijd bij…
we zijn zeker op tijd,maar er moet op voorhand veel geregeld worden ook richting de ouders toe.
vorig jaar kwamen van de ruim 50 kids welgeteld 4 tekeningen :evil:
vandaar het onderwerp in ons verleg hoe kun je er meer gehoor aan geven
Nou, ik vind je een beetje TE vroeg eigenlijk.
Als ik nu als moeder iets te horen zou krijg over de leidsterdag in september zou ik het sowieso vergeten.
Dat er vorig jaar maar 4 kinderen met tekeningen kwam, ligt volgens mij meer aan de organisatie van deze dag. Voor ik zelf leidster was, wist ik niet eens dat er zo’n dag bestond…
Ik ben klassenmoeder en wij hebben de regel dat wij 3-4 weken voor dat er iets moet gebeuren de ouders langzaam inlichten.
Ik werk zelf bij een BSO en vorig jaar kregen we een enorm goud hart met een lint eraan. Achterop was een tekening van een van de kdv/bso kinderen getekent. Voorop een soort banner met de tekst ‘ik heb een hart van goud’.
Wij ‘moesten’ het hart de hele dag dragen.
Ik vind dus echt als leidster genoeg. Het gaat erom dat er met wat ouders bewust is gewerkt aan een leuk knutselwerkje.
Volgens mij kregen we er nog een kleinigheidje bij, maar dat vond ik bijzaak.
Ik zou dus een doosje chocolade doen of een bon van de hema oid.
Voor iets persoonlijkers kan je ookde kinderen een lijst te laten versieren en daarin een foto van de desbetreffende groep van de bepaalde leidster in te doen. Dat zou ik bijvoorbeeld wel erg leuk vinden.
hoi hoi,
de ouders worden straks ook pas op de hoogte gebracht maar door het afgelopen jaar wilde we er op tijd bij zijn qua brainstormen en ideeën.
En dan vervolgens straks uitvoeren, maar hoe bereik je de passieve ouders ? we zouden graag iets betere opkomst qua knutsels willen hebben.
dus vandaar op tijd