dag rubriek

laatste weekjes in deze rubriek

volgend schooljaar zit jan in groep 5

wat nu groep 4 is, is opgesplitst

een groep 4 en een stuk of 8 in groep 4/5

straks zitten er in groep 29/30 kids

ben benieuwd

zal voor wennen worden dat hij dan ook vrijdagmiddag naar school moet

Dag Jan!

Tot in de volgende rubriek! :mrgreen:

:lol: :lol: :lol:

Dan kom ik hier wel, goed??

Succes Jan!!

jaaaaaaaaaa

wisseling van de wacht :lol:

hee jammer hoor Jan, net nu daphne gaat verhuizen hiernaartoe :frowning:

veel succes voor straks in je nieuwe klas :thumbup:

kan er ook niks aan doen dat hij niet mag blijven zitten :lol: :lol:

wel leuk is, hij komt samen met zijn neef (10 maanden ouder) in de klas

veel succes!

:think: zie dat Jan ook 7 jaar is en een late leerling. Maar toch naar groep 5, heeft hij een klas overgeslagen?

jan heeft geen klas overgelagen

hij is van eind oktober

vanaf groep 1 heeft hij hoge score op de cito en gaat het goed in de klas

officieel is de peildatum 1 januari

ze laten hier op de school de kinderen van tot en met de oktober kinderen de cito toest doen

bij de kinderen van november/december kijken ze naar wat ze kunnen

en afhankelijk daarvan mogen die de cito wel of niet doen

ook kijken ze darana wat kinderen kunnen

jan zijn vriendinnetje is van maart.

maar zij ging/gaat zo goed, dat zij na de herfstvakantie van groep 4 naar groep 5 is gegaan

:mrgreen: ok duidelijk! Hier is de peildatum n.l. 1 oktober dus vandaar dat ik dacht at hij een klas overgeslagen heeft.

die peildatum bestaat dus niet…

veel scholen houden die datum aan naar ouders toe

maar mag niet

ze moeten naar het kind kijken …

Hier ook de 31 december grens. Indy wordt 9 december 6 en gaat nu na de vakantie al naar groep 3.

:think: vreemd dan want iedereen die ik om me heen spreek van verschillende scholen daar spreekt men van late en vroege leerlingen.

Ach het maakt me ook niet uit, ze doen het niet voor niets…

ga ik me ook aanmelden hiero want silly gaat ook over naar groep 3! :thumbup: :mrgreen:

Wordt een gezellige drukte hier dan :wink:

@Denise wrote:

:think: vreemd dan want iedereen die ik om me heen spreek van verschillende scholen daar spreekt men van late en vroege leerlingen.

Ach het maakt me ook niet uit, ze doen het niet voor niets…

veel scholen houden idd de 1 oktober grens aan, wat dus eigenlijk niet mag

ze vertellen idd ook niet dat de grens anders is (is al een jaar of 20)

waarom?

geen idee

Op de oude school van mijn oudste (in Eefde) hielden ze de 1 oktobergrens niet aan… Zo zaten er kinderen van 5, 6 en 7 in groep 3 waar mijn zoon in zou zijn gekomen…

Vorig jaar zijn we verhuisd en hier houden ze die grens nog wel aan…(er valt ook niet echt over te discussieren…de kleuterjuffen vinden dat ze gelijk hebben)…maar daardoor zitten er heel veel kinderen van 7 en 8 in de groep en mijn oudste moet nog 7 worden… hij is amen met een ander kind de jongste…

Doordat zij die “grens” nog wel aanhouden, zitten er dus heel veel kinderen in die qua ontwikkeling al verder zijn dan mijn kind…niet alleen op cognitief niveau (wat hij goed aankan, maar door de oudere kinderen in zijn groep niet opvalt) maar zeker ook op sciaal emotioneel vlak…

Als ze hier die grens niet zouden aanhouden was mijn kind niet de jongste geweest, maar gewoon gezellig er tussenin… Heel erg lasti hoor!! Hij heeft er zelf gelukkig niet zo’n last van, maar ik zie wel degelijk het nadeel van het aanhouden van deze grens tov mijn kind…!!

Zometeen komt mijn dochter op school, zij is van 31 oktober… Op deze school staat dus eigenlijk al vast dat zij 3 jaar moet kleuteren… Nou heeft mijn ex in datzelfde schuitje gezeten (hij is van 3 oktober) en hij heeft doordat hij 3 jaar gekleuterd heeft, zich de pestpokken verveeld… Ik wil dat niet voor mijn kinderen en mijn ex ook niet… Ben benieuwd…

Ze kijken hier dus zogenaamd ook naar het kind…maar ze leggen de lat zo hoog, dat ze automatisch naar die grens werken… Want, zo zeggen de kleuterjuffen, is die grens er niet voor niets…!!

(heb al meerdere discussies gehad…ik werk nl als invalkracht op deze school…)

En toen waren we 2 jaar verder en gaat Indy deze rubriek ook alweer verlaten…

@hedwich wrote:

die peildatum bestaat dus niet…

veel scholen houden die datum aan naar ouders toe

maar mag niet

ze moeten naar het kind kijken …

Hier is officieel de 31 december grens, maar er wordt zeker naar het kind gekeken en mijn dochter is een uitzondering op die regel. Ze is van maart (net 3 maandjes geleden 5 geworden) en gaat na de zomervakantie naar groep 3.