dag-nachtritme.....

Hoihoi,

Ons meisje slaapt heel goed, overdag :wink: … Snachts is het echt bal, uren wakker en dan alleen maar tevreden als ze rondgedragen wordt… Ben nu alweer 2 uur bezig geweest en eindelijk slaapt ze nu… Alleen heeft ze dus 2 uur geleden dus gegeten en kan ik nu dus een uurtje slapen en dan wil ze weer eten… En dan maar hopen dat het ritueel van het wakker zijn zich niet herhaalt…

Kijk, ik verwacht niet dat een baby van 2 weken doorslaapt… Dat hoeft van mij ook echt niet… Maar zou het fijn vinden dat wat ze nu overdag doet, drinken en dan gelijk slapen snachts zou doen en overdag vaker haar oogjes open heeft (heeft ze nu nooit eigenlijk)…

Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen??? Het breekt me echt op namelijk… Ik slaap al vanaf de geboorte hooguit 4-5 uurtjes per nacht en dan ook nog eens gebroken, dus hooguit 3 uurtjes achter elkaar en een keertje 1,5uur…

grts patricia

heel herkenbaar, bij lynn was dit ook zo overdag

sliep ze 5 min na het drinken en snachts bleef ze

1,5/2 uur wakker!

een tip heb ik niet lynn veranderde zelf na een maandje het

dag-nachtritme en sliep toen snachts langer en beter door!

hopelijk krijgt jou meisje het ook snel door!

Tja, hier is het in de eerste 6 weken zo af en toe gewoon in eens omgedraaid.

Enige tip die ik me kan herinneren: 's nachts zo weinig mogelijk aandacht, praten etc, zo mogelijk ook niet verschonen en overdag juist wakker houden, praten, zingen, spelen. En voor de rest afwachten…

Sterkte!

Wij hadden met ons jongste kind hier ook veel last van. Vervelend, want je bent dan zó moe op een gegeven moment.

We hebben Hugo overdag echt heel veel beneden gelegd in de box. (daarvoor toch vaak in zijn wiegje boven).

Dan hoorde hij meer leven. Overdag ook altijd de gordijnen open als hij sliep op zijn kamer.

Maar uiteindelijk hebben we hem 's nachts bij ons uit de slaapkamer gehaald en hem in zijn eigen kamer gelegd en hem gewoon maar even laten huilen tussen de voedingen door. Dat hielp, hij werd steeds rustiger.

Ook gezette tijden naar bed 's avonds en hem dan boven voeden en weer direct terug in bedje.

Hij wende er steeds meer aan en op die manier is het ritme veranderd.

Sterkte!

Ook hier heel herkenbaar… Hier is het na een week of eh 5 omgedraait!

Ben blij om te horen dat ze niet de enige baby is die dit doet… Hopelijk gaat ze het dan ook rond de 4-5 weken veranderen… Nog 2 weken doorbikkelen waarschijnlijk dan…

Ga proberen om ze vanavond rond 22u in de tub te doen, kijken wat dat doet… Die tip kreeg ik van een moeder van school…

Ze ligt ook vandaag weer heel de dag te slapen :thumbdown: …

grts patricia

Van wat ik nog weet van de mijne is dat je het beste overdag geen gordijnen dicht kan doen, licht houden dus, lekker herrie maken en in de nacht rustig, stil e.d. Was al eerder genoemd.

Ze moeten echt nog leren wanneer het dag en nacht is. Het komt goed :wink:

heeft het badje nog een beetje geholpen???

Oh meid. Herkenbaar ja. Het is gewoon een zware periode wat dat betreft. Volhouden en afwachten. Ik heb bij mijn zoon ook werkelijk alles geprobeerd en niks hielp. Tot ie opeens besloot om 's nachts te slapen. Die eerste nacht vergeet ik nooit! Ik was zoooooo blij…

Suc6 :-*

Het badje had inderdaad geholpen, 1 nacht :mrgreen: … Nou ja ze sliep toen 3,5uur…

Maar ik denk en hoop dat we de omslag gemaakt hebben een beetje… Ze heeft vannacht 5 uur achter elkaar op 1 voeding gedaan en ze huilt een heel stuk minder… Ik heb vannacht maar 1,5uur met haar in de weer geweest dus dat is al een hele vooruitgang :dance: …

Ik probeer nu wat meer regelmaat in te brengen en hopelijk gaat ze het snappen dat we snachts willen slapen :wink:

Bedankt voor jullie antwoorden…

grts patricia

We zijn ondertussen 6 weken verder, en ik ben nieuwsgierig: hoe gaat het nu met het ritme van je kleine meid?

hoi,

Ik mag niet klagen :mrgreen: … Ze is vanaf 6 weken door gaan slapen… Eerst van 22 tot 4 en sliep dan na de voeding gelijk verder en nu alweer een aantal weken van 21.30 tot 7 en deze week zelfs tot 8 smorgens…

Het was echt even doorbikkelen de eerste weken, was gewoon ook vergeten weer hoe zwaar dat het was maar nu ze het zo goed doet is het echt heerlijk…

We krijgen ons leven weer terug…

grts patricia