Straks om 16uur heb ik een afspraak bij de dierenarts.
Dinsdag waren we al bij de dierenarts met ons konijn Huppel, hij blijkt een tumor in zijn poot te hebben waar niets meer aan te doen is (het is opengebarsten en is echt heel naar!).
De afgelopen dagen hebben we afscheid genomen.
En nu komt straks dus het prikje bij de dierenarts .
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt om een dier te laten inslapen, dus weet niet zo goed wat me te wachten staat.
Maar ga ik de kinderen meenemen?
Was mijn eerste insteek wel! Ze willen mee (al weten ze natuurlijk nog minder dan ik wat er gaat gebeuren).
Mijn buurvrouw en moeder zeggen doen. Vriendin zegt, het is zo heftig, niet doen.
ik zou het niet doen,
maar ik zou huppel wel mee naar huis nemen,
en dan de kinderen een doosje laten versieren,
en samen begraven…
dan nemen ze toch een beetjes afscheid…
sterkte… :-*
Ik ga het zo wel met de dierenarts overleggen… anders heen brengen en dan komen we hem later weer ophalen?
Ik heb namelijk geen oppas. :oops:
In laten slapen gaat zo rustig als de DA het goed doet, dat het geen nare ervaring hoeft te zijn voor je kinderen.
Je ziet eigenlijk altijd: als de ouders rustig zijn, is het voor de kinderen goed te doen. Gaan de ouders uit hun dak, dan gaan de kinderen daar nog overheen.
Sterkte :hug:
Ik zou ze idd niet meenemen naar de dierenarts, maar als het konijntje er mooi blij ligt wel laten zien dat hij niet meer leeft en samen begraven.
Je kinderen zijn al iets ouder dan de onze, maar van de week is de kat aangereden en uitgelegd dat Purk niet weer komt en dood is… net als de muisjes die altijd in de bijkeuken liggen…
Maar 1 vraag ‘Joris en Micky blijven het wel doen toch?’ en verder was het klaar :-*
Ik ben niet een persoon die snel uit zijn dak gaat.
En dood is iets natuurlijks, behalve het spuitje dan.
Ik neem ze gewoon die kant mee op (kan ze moeilijk alleen thuis laten) en overleg het nog wel met de dierenarts.
Heb ze al wel uitgelegt dat Hup een spuitje krijgt.
En het is een super goede en lieve dierenarts…
Pfff dan ga ik maar… met een heel zwaar gevoel in mn maag.
Ik heb net ook maar even aan Huppel uitgelegt wat hem te gebeuren staat. En nog foto’s gemaakt.
Nou… het is alweer achter de rug.
Kinderen bleven er bij. Huppel bleef in zijn mandje liggen, eerst kreeg hij een prikje waar hij rustig van werd, ondertussen aaiden wij door. En daarna toen hij goed weg was kreeg hij tijdens het aaien de echte prik.
Het ging allemaal heel rustig en heel liefdevol, voor zover dat kan natuurlijk, maar ik bedoel gewoon dat het goed was!
En nu halen we mijn moeder van haar werk en gaan we Huppel begraven. Zoon noemt het “een doodsfeestje”.
Ik heb de kinderen beloofd dat ze van de zomer allebei een nieuw konijntje krijgen. Maar eerst het afscheid van Huppel een plek geven.
Dag lief Huppeltje! :**:
Wat goed van je !!!
en ook de kids…
Blijkt maar weer dat je top vrouw/mama bent !
:hug:
meis,
ik lees nu pas je topic. kan je dus geen raad meer geven…
maar ik wil je wel zeggen dat ik een brok in de keel heb, de superlieve manier hoé je erover schrijft.
ik heb echt het gevoel dat je het top aangepakt hebt naar je kindjes toe.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
:hug: voor jou !
liefs
Gerda
@Marite wrote:
Nou… het is alweer achter de rug.
Kinderen bleven er bij. Huppel bleef in zijn mandje liggen, eerst kreeg hij een prikje waar hij rustig van werd, ondertussen aaiden wij door. En daarna toen hij goed weg was kreeg hij tijdens het aaien de echte prik.
Het ging allemaal heel rustig en heel liefdevol, voor zover dat kan natuurlijk, maar ik bedoel gewoon dat het goed was!
En nu halen we mijn moeder van haar werk en gaan we Huppel begraven. Zoon noemt het “een doodsfeestje”.
Ik heb de kinderen beloofd dat ze van de zomer allebei een nieuw konijntje krijgen. Maar eerst het afscheid van Huppel een plek geven.
Dag lief Huppeltje! :**:
Ah gossie, nou je hebt het goed gedaan hoor.
Sterkte meis.
Dag Huppeltje.
:hug: :-*
Och wat sneu voor jullie konijntje :hug: Maar wat hebben jullie het afscheid mooi gedaan. Go with the flow… kinderen geven heel goed aan wat ze aankunnen. Goed hoor :-*
( en omdat je zelf begint over een nieuw konijntje weet ik in Tynaarlo nog een fijne fokker van nederlandse hangoor dwergen. Ik kom daar ook altijd. Raszuivere beestjes, goed voer en niet duur. Dat geld ook voor het hooi en stro was hij volgens mij zelf ergens maait. Daarnaast kun je er ook terecht voor vakantieopvang, regelmatige checkup van je beestjes ed.)