dag- en nachtritme

Ons mannetje is nu 7 weken. Langzaam begint een slaapritme in zijn dagpatroon te komen. Maar… hij denkt tegenwoordig dat het om 16 uur al nacht is. Hij wordt dan vervelend, huilerig omdat hij hartstikke moe is. Ik leg 'm dan natuurlijk op bed, maar daarna kunnen we 'm nog heel moeilijk wakker krijgen. Dan maakt hij de ruk van de nacht zeg maar. Met een hoop toestanden drinkt hij zijn fles van 19.30 uur maar slaapt dan door tot 1 uur en wordt dan wakker van de honger. Vervolgens komt hij daarna weer gewoon elke 4 uur voor een fles en na de fles van 5 uur wil hij niet meer slapen omdat hij natuurlijk zijn nacht al heeft geslapen.



Dus mijn vraag; hoe kunnen we zijn nachtslaap rekken? Hij is gewoon helemaal kapot om 16 uur en we proberen 'm al op te houden maar hij slaapt gewoon door…

wij moesten Jasper overdag met de gordijnen open laten slapen. ik zou hem toch om 17 uur, 17.30 uur wakker maken

@anita1979 wrote:

wij moesten Jasper overdag met de gordijnen open laten slapen. ik zou hem toch om 17 uur, 17.30 uur wakker maken




Ik laat 'm overdag al slapen met de gordijnen open en we hebben een duidelijk scenario voor het naar bed gaan (gordijntjes dicht, lampje aan, omkleden, kusje en knuffeltje, in bed leggen, lampje uit, tingeldoosje aan, welterusten!)

Wanneer ik 'm wakker maak rond die tijd die je noemt, blijft hij doorslapen, al is het bij ons op de arm, wipstoel, etc…

consulsatieburo kun je altijd bellen voor tips. Misschien hebben hun nog ideeen

Wij hebben heel lang hetzelfde gehad. Mika ging om 16.00 uur slapen, we maakten hem om 22.00 uur wakker voor een fles en daarna was meneer om 5.00 uur klaar voor een nieuwe dag :zzz:



Weet niet meer precies wanneer, maar op een gegeven moment zijn we hem gaan wakker maken om 19.00. Badje, flesje en weer naar bed. En dan weer wakker maken voor een fles om 23.00. Toen verschoof zijn ritme. Toen ie 4 maanden was sliep ie door tot 6.30 a 7.00. :thumbup: