Dacht even.............

dat het aan mij lag maar ik lees hier ongeveer dezelfde situaties als ik u thuis heb :shifty:

Onze dochter van net twee heeft al een behoorlijke tijd haar zinnen op mij gezet :shock: ze gilt en gilt en gilt houd niet op en ook keihard Jaaaaaaa roepen krijsend is ze ook een super ster in :shock:

Plagen en slaan van der zusje Marley en de poezen :silenced: ze krijgt daar uiteraard direct straf voor ze moet op haar strafstoel zitten en daarna goedmaken alleen kan ze nog geen sorry zeggen maar wel een knuf geven. Soms krijgen we direct een knuf soms na 3x weer op de stoel te hebben gezeten.

Ze pakt ook heel vaak het speelgoed af van Marley die dan op haar beurt weer gaat huilen want die kan alleen nog maar zitten en niet kruipen dus kan ook verders niks :?

Als ze haar zin niet krijgt met spullen gooien, krijsen, huilen en om zich heen slaan als een wilde tijger :shock:

Aankleden en verschonen nog steeds een drama niks is goed :frowning:

Ik beloon haar zeker bij goed gedrag en laat haar meehelpen als ze dat aangeeft dat ze wil mee helpen met dingetjes boodschappen opruimen was opruimen enzo.

Ze kan ook erg moeilijk der aandacht vasthouden ze fladdert nog alle kanten op. Slapen doet ze als de beste ook overdag :dance:

Omdat ik dacht dat het aan mij lag wilde ik mijn verhaal plaatsen maar zie nu ook dat veel meer mama’s met deze problemen te maken hebben

Meiden wat lastig.

Tsja ze zit duidelijk in een fase waarin ze op zoek is naar haar grenzen en steeds opnieuw bekijkt hoe ver ze kan gaan.

Helpt het om gelijk bij het eerste teken van dwqrs liggen haar op de stoel te zetten?

Ik bedoel dat ze dus geen kans krijgt om zo te gillen of te gooien, ze laat vast vooraf al ‘zien’ dat ze een bui heeft :wink:

Heb merel er wel eens mee overrompelt, zonder boos te worden, ze begon weer met haar dram stem,etje heb haar opgepakt en op de gang gezet heel rustig met de woorden, “neehoor merel vandaag niet”

Ben zo weer weggelopen, binnen 2 tellen riep ze me ipv schreeuwen, ze ging niet schreeuwen maar lief doen, is ze ook de hele dag geweest, gewoon omdat ze de kans niet kreeg mij uit de tent te lokken :wink:

Want ze voelen je feilloos aan zeker nu op deze leeftijd.

Merk het ook aan Jorre :naughty: die staat soms hup op de gang en klaar, als ik die piepstem al hoor of die drein erin, hup weg en over.

Ze voelen precies wanneer jij even niet weet hoe of wat.

Merley is een ‘makkelijke’ prooi voor haar en ze heeft jullie ermee, dus doet ze dat.

Het lijkt op aandacht trekken, helaas negatief maar is voor haar ook aandacht :roll:

Vind je dat de strafstoel effect heeft? Merel trok zich op die leeftijd niet zoveel aan van straf, pas toen ik haar wegzette en niet meer reageerde op haar dus negeerde haar gedrag en bleef rustig tegen har, draaide het roer om.

Heeft even geduurd voor ik het kon, want irriteerde me stuk aan haar, mar ik dacht het moet anders.

Dus knop om in mijn hoofd en zij draaide bij.

Heel veel succes, is soms erg lastig weer even de goede manier samen vinden :-* :-*

:oops: sorry wat een verhaal is het geworden

@F’lien wrote:

Meiden wat lastig.

Hoi Evelien, Ik ga je vragen beantwoorden tussen de regels door anders wordt het allemaal onduidelijk :shifty:

Tsja ze zit duidelijk in een fase waarin ze op zoek is naar haar grenzen en steeds opnieuw bekijkt hoe ver ze kan gaan.

Helpt het om gelijk bij het eerste teken van dwqrs liggen haar op de stoel te zetten?

Kan het altijd proberen natuurlijk maar soms is het lastig want ze doet het ook tijdens het eten of als ik bezig ben met iets :frowning:

Ik bedoel dat ze dus geen kans krijgt om zo te gillen of te gooien, ze laat vast vooraf al ‘zien’ dat ze een bui heeft :wink:

Soms laat ze het zien en andere keren weer niet.

Heb merel er wel eens mee overrompelt, zonder boos te worden, ze begon weer met haar dram stem,etje heb haar opgepakt en op de gang gezet heel rustig met de woorden, “neehoor merel vandaag niet”

Ja oke ik snap hem maar als ik shane hier in de gang zet pluk ze de hele schoenenmand leeg en vraag me dan serieus af of het straf effect nog wel werkt. Ze gaat dan namelijk andere dingen doen i.p.v zien dat ze daar staat omdat ze straf heeft.

Ben zo weer weggelopen, binnen 2 tellen riep ze me ipv schreeuwen, ze ging niet schreeuwen maar lief doen, is ze ook de hele dag geweest, gewoon omdat ze de kans niet kreeg mij uit de tent te lokken :wink:

Wel geweldig dat het zo gewerkt heeft bij jou!

Merk het ook aan Jorre :naughty: die staat soms hup op de gang en klaar, als ik die piepstem al hoor of die drein erin, hup weg en over.

Hmmm Jorre kan er ook wat van en je wordt niet boos je waarschuwt ook niet je zet ze zo zonder pardon op de gang?

Merley is een ‘makkelijke’ prooi voor haar en ze heeft jullie ermee, dus doet ze dat.

Het lijkt op aandacht trekken, helaas negatief maar is voor haar ook aandacht :roll:

Ja oke, dat snap ik maakt het alleen allemaal niet makkelijk :frowning:

Vind je dat de strafstoel effect heeft? Merel trok zich op die leeftijd niet zoveel aan van straf, pas toen ik haar wegzette en niet meer reageerde op haar dus negeerde haar gedrag en bleef rustig tegen har, draaide het roer om.

Ja soms werkt het maar heel vaak ook niet. Ik kan haar bijvoorbeeld op de stoel zetten omdat ze gilt en dan gilt ze vrolijk door op de stoel wat moet je daar dan mee denk je. Ik weet het niet ik laat haar zitten totdat ik het genoeg vind en dan moet ze het verplicht goed maken met een knuf zodat ik weet dat zij weet dat ze straf heeft gehad. We leggen wel heel veel uit. Nancy heeft wat meer geduld met haar dan ik ik ben snel leeg :frowning:

Heeft even geduurd voor ik het kon, want irriteerde me stuk aan haar, mar ik dacht het moet anders.

Dat merk ik hier dus ook ik knal letterlijk uit me vel omdat ze zo verschrikkelijk doet. Ik berijk haar niet ik ging serieus aan mezelf twijfelen of ik het allemaal wel goed doe.

Heel veel succes, is soms erg lastig weer even de goede manier samen vinden :-* :-*

Bedankt voor je steun en de advies ik hoop dat het misschien iets beter gaat werken. Ik had me wel al voorgenomen om vandaag het roer om te gooien want de situatie is niet gezond hier. Opvoeden is zeker niet makkelijk.

:oops: sorry wat een verhaal is het geworden

:hug: Het valt ook niet altijd mee hoor.

Ik heb hier en daar ook steun gehad aan het boekje peuterpuberteit.

Aanbevolen vanuit Oudersvannu

Daardoor kon ik dingen beter begrijpen vanuit merel en meer begrip hebben en dus soms wat meer geduld.

Daarbij wat hier werkt hoeft geen indruk te maken op shane.

Ze weet alleen wel dat jou/ jullie uitdagen leid tot aandacht en veel want zo ben je de hele tijd met haar bezig.

Misschien gewoon eens negeren, niet straffen, maar wel wegzetten als ze Merley ‘pest’, “als je lief doet, kan je meespelen, anders niet”

Als jij gewoon je ding doet zonder boos worden zal ze wellicht ook het roer omgooien, omdat pesten geen effect heeft, maar ze met gewoon spelen wel alle aandacht krijgt.

Moeilijk om de juiste weg te vinden, op een gegeven moment zit je er bovenop en kan ze niets meer goed doen, dat heb ik gehad met merel, vond het heel erg, daarna ging de knop om, vond ik har weer ‘mijn lieve’ meisje :oops:

Nogmaasl succes :-*

@L word fan wrote:

@F’lien wrote:
Meiden wat lastig.

Hoi Evelien, Ik ga je vragen beantwoorden tussen de regels door anders wordt het allemaal onduidelijk :shifty:

Kan het altijd proberen natuurlijk maar soms is het lastig want ze doet het ook tijdens het eten of als ik bezig ben met iets :frowning:

Soms laat ze het zien en andere keren weer niet.

Ja oke ik snap hem maar als ik shane hier in de gang zet pluk ze de hele schoenenmand leeg en vraag me dan serieus af of het straf effect nog wel werkt. Ze gaat dan namelijk andere dingen doen i.p.v zien dat ze daar staat omdat ze straf heeft.

Een optie kan zijn om een stoeltje op de gang te zetten waar ze niet uit kan komen. Wij hebben thuis een 2-delige eetstoel, dan halen wij het bovenste gedeelte eraf en zetten L.R. in zijn tuigje en zijn heupriem vast in de stoel, anders gaat hij de kattenbak leeghalen :wink:

Wel geweldig dat het zo gewerkt heeft bij jou!

Dit is inderdaad de beste manier, je zeker niet “uit de tent laten lokken”. Ze krijgen echt snel genoeg door dat ze dit gedrag dus bijvoorbaat al niet hoeven te vertonen.

Hmmm Jorre kan er ook wat van en je wordt niet boos je waarschuwt ook niet je zet ze zo zonder pardon op de gang?

Yep, zonder boos te worden, direct op de gang zetten. Boos worden is namelijk een reactie op het gedrag van het kind. En dat is juist wat ze willen.

Ja oke, dat snap ik maakt het alleen allemaal niet makkelijk :frowning:

Klopt helemaal als een bus. Het is ook niet makkelijk. Maar probeer jezelf echt rustig te houden als het zover is. Niet boos worden en gewoon direct op de gang. Dan hebben jullie allebei gelijk een time-out.

Ja soms werkt het maar heel vaak ook niet. Ik kan haar bijvoorbeeld op de stoel zetten omdat ze gilt en dan gilt ze vrolijk door op de stoel wat moet je daar dan mee denk je. Ik weet het niet ik laat haar zitten totdat ik het genoeg vind en dan moet ze het verplicht goed maken met een knuf zodat ik weet dat zij weet dat ze straf heeft gehad. We leggen wel heel veel uit. Nancy heeft wat meer geduld met haar dan ik ik ben snel leeg :frowning:

Er wordt gezegd dat je zoveel minuten aan moet houden als hun leeftijd. Dus in dit geval 2 minuten. Zo weten ze ook waar ze aan toe zijn. I.S. deed het op een gegeven moment zo dat ze de straf geen straf vond. Ook dat is een fase en zul je moeten doorzetten.

Dat merk ik hier dus ook ik knal letterlijk uit me vel omdat ze zo verschrikkelijk doet. Ik berijk haar niet ik ging serieus aan mezelf twijfelen of ik het allemaal wel goed doe.

:hug:

Bedankt voor je steun en de advies ik hoop dat het misschien iets beter gaat werken. Ik had me wel al voorgenomen om vandaag het roer om te gooien want de situatie is niet gezond hier. Opvoeden is zeker niet makkelijk.

:oops: sorry wat een verhaal is het geworden[/color]

hoi,

Ook bedankt voor je tips en adviezen :wink:

Het enige wat bij Saar hielp was haar bui ‘omkeren’… eerst proberen te negeren en daarna aan eht lachen maken…

Afleiden…

Ik heb het boekje peuterpuber gevonden en gekocht en ben er helemaal blij mee :mrgreen: ongelooflijk wist niet dat peuters zo dachten :lol:

Ik heb het roer omgegooid en sinds een week gaat het al stukken beter. Ik begrijp haar nu beter het is nog niet helemaal koek en ei maar ik kan het al veel beter handelen :wink:

Bedankt Evelien dus voor je tip!!!

@L word fan wrote:

Ik heb het boekje peuterpuber gevonden en gekocht en ben er helemaal blij mee :mrgreen: ongelooflijk wist niet dat peuters zo dachten :lol:

Ik heb het roer omgegooid en sinds een week gaat het al stukken beter. Ik begrijp haar nu beter het is nog niet helemaal koek en ei maar ik kan het al veel beter handelen :wink:

Bedankt Evelien dus voor je tip!!!

:-* Graag gedaan meis!

Veel gedrag van kinderen is te veranderen door zelf te veranderen, alleen is dat heel moeilijk te ontdekken en uit te vinden wat het dan is dat anders moet :wink: