daandrinkt te weinig hij is 5 maanden

halo,



mijn zoontje daan is nu 5 maanden.Hij was na 2 maanden maar 600 gram gegroeid.Hij weegt 5700 gram.Ik geef borstvoeding en dat wil niet echt lukken,daan huilt nl na de voeding,nu heb ik van het cb advies gekregen om bij te voeden met de fles of fruit en groente,maar dat weigert hij.Ik heb nu een weegschaal zodat ik kan zien hoeveel hij drinkt maar dat is niet zo veel als hij zou moeten hebben en zijn plas luiers zijn niet erg nat.Wie heeft ook zoiets mee gemaakt en heeft tips dat daan de fles zou pakken en de potje eten.grts tuby

Hoi, welkom hier op het forum!

Het eerste dat bij me opkomt: hij is 5 maanden, dan hoort een CB geen bijvoeding of fles te adviseren! Het is het beste te wachten tot hij 6 maanden oud is, en dan voorzichtig te beginnen met bijvoeding (kunstvoeding is niet nodig als je borstvoeding wilt blijven geven).



Je zegt dat je zoontje blijft huilen na een voeding: geef je één of twee borsten per keer? Drinkt hij goed, hoe lang, hoor je hem slikken? Kortom: vertel eens iets meer :wink:

hai.



Daan drinkt aan 2 borsten,je hoort hem wel goed slikken,maar het lijkt of dat hij niet te vreden is met de hoeveelheid,omdat hij dan altijd huilt, maar weigert verder te drinken.

Hij doet er ongeveer 15 min over met een voeding.

En hoeveel voedingen krijgt hij per dag? Voed je op verzoek? Als hij na een voeding nog huilt, leg je hem dan weer aan? En weigert hij dan te drinken? Als je de andere borst nogmaals aanbiedt, wat gebeurt er dan?



Hihi, nog meer vragen :oops: :shifty:

hai,



ik geef ongeveer 6 voedingen per dag en ook op verzoek en als ik hem de andere borst weer geeft weigert hij ook en dan blijft hij huilen.

Tijdens het drinken is hij wel rustig? Kan het zijn dat hij loslaat omdat hij pijn heeft? Heb je spruw uit kunnen sluiten?


Ik heb nu een weegschaal zodat ik kan zien hoeveel hij drinkt maar dat is niet zo veel als hij zou moeten hebben en zijn plas luiers zijn niet erg nat

Hoeveel zou hij moeten hebben dan? Dat verschilt namelijk heel erg per kind, en controleer even of je niet de kv-hoeveelheden in je hoofd hebt (want die kindjes drinken meer per voeding, maar minder voedingen per dag). Zijn plasluiers zou je ook nog kunnen wegen, zodat je weet hoeveel vocht erin zit. Misschien kun je eens een dagje bijhouden wat hij drinkt en wat hij plast, om het even te overleggen met iemand van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk? Je kunt op hun site (http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl) telefoonnummers vinden van contactpersonen in jouw buurt. Misschien kunnen zij je over de telefoon al gerust stellen of goede tips geven.

Nu ga ik naar bed hoor :shifty: Succes!! :-*

hai,



hij is tijdens het drinken onrustig,nee hij heeft geen pijn maar blijft onrustig bij het drinken.daan heeft geen spruw.hij moet ongeveer 150 ml hebben.ik hou het nu in de gaten ik heb 2 dagen die weegschaal om te obseveren .alvast bedankt voor de tip

tom is ontzettend onrustig tijdens het drinken…altijd al geweest…friemelen, benen bewegen, slaan met de armen…maar altijd wel tevreden met de borst.



drink je genoeg?

rust je genoeg?

zodat je genoeg productie hebt?



heeft ie oorpijn? want dan wil tom helemaal niet liggen



vind ie de houding waarin je voedt wel fijn?

welke houding heb je?

misschien kan je uitproberen: liggend, rugby, madonna houding…tom vind liggend het fijnst…



met bijvoeden verstoor je alleen nog maar meer het vraag en aanbod, dus ik zou dat idd , buiten dat het nu nog redelijk vroeg is en biebels helemaal gelijk heeft, dus nog niet doen.

tenzij je toch al snel met de bv wilt stoppen…



wat bij tom helpt hem rustig te krijgen is zijn voeten tegen houden…niet vasthouden, maar dat ie iets onder zn voeten voelt…een kussen, sokken aan ofzo…, en nu steunt hij gewoon met zijn voeten op mijn knieen of bovenbenen…heb gewoon blauwe plekken ervan :inlove:



150 ml: is dat de flesvoeding norm?

hoi,



ik heb al verschillende houdingen geprobeerd met daan.Het maakt niet veel uit,hij gaat huilen,al tijdens het drinken en daarna ook hijis eigenlijk maar heel even tevreden lijkt het Op het cb hadden ze gezged dat hij normaal ongeveer 150 moet krijgen.Ik heb gister een weegschaal gehaald op advies van de huisarts zodat ik een beetje kan zien hoeveel hij drinkt,maar dat is veel te weinig.Maar als hij de borst neemt en gaat huilen dan wil hij de borst ook niet meer.Heb oo geprobeerd om te wissellen van borst en dan pakt hij die wel even maar laat vrij snel weer los en weigert verder te drinken.Je zou aan de ene kant denken dat hij genoeg heeft omdat hij niet meer wil drinken maar ook dat hij niet genoeg heeft omdat hij gaat huilen.Heb daan gister ook nog een keer extra laten wegn op cb en was helaas 70 gram afgevallen. :cry:

hmmm



maar je voed al wel 5 maanden, dus wat is er dan veranderd?



ik denk toch echt aan spruw…of tandjes krijgen…



heb je hem al een zetpil gegeven en gekeken of ie dan rustiger drinkt?



afvallen is niks nee …en wat nu :think:

Er is verder nix veranderd.Maar daan is wel altijd een moeilijke drinker geweest,maar in het begin groeide hij wel goed.Hij heeft geen spruw en zijn oren zijn ook nagekeken en dat was goed.Ik heb hem nog geen zetpil gegeven maar maakt dat niet uit dan om zomaar te geven? hij heeft geen koorts .

Hoe weet je dat hij geen spruw heeft? Want dat is het eerste dat me nu te binnen schiet. Je hoeft geen witte plekken in het mondje te zien, maar als daar dan melk langs komt, doet dat erg zeer! Nogal logisch dat een kindje dan onrustig wordt en zelfs gaat huilen. :cry: Tandjes zou inderdaad ook kunnen, dat doet ook zeer bij het drinken (en dan wil hij ook geen fles, want dat doet ook zeer).

hoi,

Op het cb hadden ze gekeken of hij spruw heeft,ze zeiden dat hij dat niet heeft.

@tuby wrote:

hoi,

Op het cb hadden ze gekeken of hij spruw heeft,ze zeiden dat hij dat niet heeft.
Ja, dat zei mijn huisarts ook, maar na behandeling (ons allebei) ging het ineens véél beter! Als spruw niet te zien is, is de enige manier om te weten of het spruw is: behandelen. Misschien even bij je huisarts langs gaan?

oke.Ik moet toch morgen naar de huisarts met daan om door te geven hoeveel hij heeft gedronken van daag en dan zal ik het gelijk tegen hem zeggen .Ik wist zelf niet dat je spruw ook niet kan zien weet allen dat ze van die blaasje in dr mond kunnen hebben.

wat je hier beschrijft kon mijn dochter zijn. En wij hadden echt last van spruw. Nu zijn we spruwvrij en nu gaat alles heerlijk. Ze groeit goed, drinkt goed en is heel tevreden.

En Maud kan ook heel onrustig worden als de toeschietrefelx niet snel genoeg komt of omdat de borst bijna “leeg” is. Mevrouw is beledigd als de andere borst dan niet snel genoeg aangeboden krijgt.

en :think:

ben bij de huisarts geweest hij heeft nog extra goed gekeken of hij spruw heeft ,dat had hij niet.Hij moet binnenkort naar de kinderarts,hoop maar dat daar eindelijk uitkomt waarom daan zo slecht drinkt

en tot die tijd? hoe voed je nou?



die zetpil kan je geven tegen pijn: dus als ie na een zetpil beter drinkt dan heeft ie dus pijn…



en jij? heb jij geen spruw op je tepels?

nogmaals spruw hoef je niet te zien: koop gewoon een tubetje ( de dames hier kunnen je zeggen welk merk) en ga smeren: helpt het dan was het dus spruw! en niet te snel mee stoppen met smeren :thumbup:

ik geef nog borstvoeding.En ik heb geen spruw ik kan tenminste niets ontdekken.Maar kan je dat spul er tegen gewoon bij de drogist halen?