Daag weekendje weg.. (tot wanneer kerst in Maastricht?)

Eigenlijk ben ik zooo boos…

We zouden EINDELIJK samen een weekendje weg. 2 nachtjes naar Maastricht. We waren er erg aan toe aangezien wij in de afgelopen jaren slechts 1 keer met vakantie zijn gegaan.

Maar ja, hysterie alom natuurlijk gisteren ivm met ENORME hoeveelheden sneeuw. Onze kinderen zouden worden verdeeld; de kleintjes naar mijn ouders om de hoek, de groten zoude door mijn schoonouders van school worden gehaald en dan zouden ze ze mee naar Steenwijk nemen. Wij zouden de kleintjes tegen 9 uur bij mijn ouders brengen en dan door.

Door alle berichten en het feit dat wij van het Noorden naar het Zuiden moesten hebben wij gisteravond maar besloten dat we niet gaan en het hotel geannuleerd. Later vertrekken zou volgens de berichten niet veel uithalen aangezien de harde wind bleef en het zicht op de wegen slecht zou blijven. Bovendien zag ik het niet zitten mijn grote kids met mijn schoonouders in de auto te laten aangezien mijn schoonouders nogal angstig zijn in de auto.

En nu, WEDEROM, valt het allemaal reuze mee en zitten wij nu thuis terwijl we dus gerust hadden kunnen gaan. A is woest en volgens mij ook op mij omdat hij het risico nog wel had durven nemen.

Echt, ik word hier zó moe van… Ik durfde het er gewoon niet op te gokken. Voor hetzelfde geld hadden ze nu wél gelijk gehad…

Iets anders last-minute verzinnen heeft ook geen zin. Ik ga nu niet iets derde keus bekostigen omdat we persé weg moeten. We bewaren dan liever het super hotel dat we hadden gereserveerd voor dit weekend voor een weekend in Januari. En zaterdagavond gaan we dan maar uit eten… GRRRRR!

A zijn humeur is om te schieten…

Is het een troost dat ik vanmorgen op de A2 echt niet harder dan 40/50 heb kunnen rijden toen ik ging werken? :-*

Kun je geen lastminute vinden bij jullie in de buurt? Het maakt toch niet uit waar je bent? Lekker weg is al fijn!

Het valt wel mee hier en daar

Maar rond 12.uur zal het nog veel harder sneeuwen

Meid wees nou blij als je op de weg had gezeten en je kon inderdaad maar 40 per uur en de was iets gebeurd had je je zelf ook voor je kop geslagen.

En een dikke knuffel voor het fijt dat het niet doorgaat.

Oooh dat is altijd balen als je iets afzegt voor iets wat erg lijkt en na de hand wel mee valt.

Maar daarentegen weet je ook niet wat nog gaat komen…wat nou als jullie wel waren gegaan, maar na het weekendje niet meer terug zouden kunnen door het slechte weer.

Kids langer bij opa en oma en jullie meer geld kwijt omdat je langer in het hotel moet blijven.

Tis altijd als dit als dat, maar je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

Maar het neemt niet weg dat het wel ontzettend balen is, want je kijkt er echt naar uit… :hug: :hug:

maak je niet al te boos. wij zitten toch niet zo heel erg ver van maastricht vandaan (iets meer dan een uur)

en sprak net de buurvrouw via whats app en die gingen vandaag dus ook naar maastricht en hebben er 5 uur over gedaan.

het is hier ook net pas gestopt met sneeuwen en de weg was vanmorgen echt bar slecht blijkbaar.

We willen nu dus proberen om in het eerste weekend van januari te gaan. Is Maastricht dan nog gezellig in de kerstsferen?

Hmm ik vrees van niet. Op de site van VVV Maastricht staat ‘Magisch Maastricht t/m 1 januari’ :frowning:

Kerstmarkt e.d. vlgs. google t/m 1 januari. Dus ik zo proberen wat eerder te gaan.