Cytotec

@Formally known as Vuegje wrote:

kantjeboortje en marijke :hug: :hug:



wat een klote nieuws.



ik heb voor de zwangerschap van nic tabletten gehad. die werden erin gedaan doro de gyn, tone moest ik een uur daar liggen en dan naar huis, ik heb het vruchtje opgevangen maar ik was nog maar 5 weken.



ik verbaas mij er niets over dat ze je in spanje naar huis laten gaan. ik weet dat ik er veel krampen aan heb gehad die erg pijnlijk waren.



ik heb 7 dagen gevloeit en toen was het over …



Ik heb ook een curetage gehad na elizabeth om resten te verwijderen die waren blijven zitten. Hier heb ik een soort van trauma aan overgehouden dus voor mij liever geen curretage meer. Maar ‘voordeel’ (ja ik vind het een stom woord om zo te gebruiken) bij een curretage is alles weg normaal vanaf dag 1 …







:hug: :hug: :hug: :hug: heel veel sterkte jullie 2!




Mag ik je vragen of je nog wat herkende van het vruchtje?



enne, ik heb nog behoorlijk gevloeid na een curettage ooit. Was dus niet in 1 dag klaar.

@kantjeboord wrote:

@Marieke_5000 wrote:
Ja we willen het kindje graag in onze tuin begraven als het mogelijk is.

Maar ik had niet verwacht dat je dus voor die medicatie naar het ziekenhuis moet :?

Ik dacht dat je dat gewoon thuis kon doen.




Misschien doet jouw ziekenhuis dat ook wel hoor. gewoon vragen. Ik heb ooit eens eerder een curettage ondergaan. wilden ze me voor onder narcose hebben. dat heb ik geweigerd, ben altijd strontziek van narcoses, kunnen ze me zo 2 dagen extra houden omdat ik zo blijf spugen. wilde persé plaatselijke verdoving. Na flink wat aandringen is dat ook zo gebeurd en kon ik binnen een uur weer naar huis. fris en wel.




We zullen het vanmiddag wel horen. Ik ben gewoon op van de zenuwen.

Stom eigenlijk. Maar zo voelt het nu eenmaal.

Ik heb in het verleden wel narcose gehad voor een schouderoperatie maar heb daar weinig last van gehad.

ja ik heb ook nog gevloeit nar de curretage … zo een dag of 4/5. mar anders, aleen helder rood bloed geen stolsels.



Ik heb het vruchtje herkendt, aleen hij mij zat het nog voledig in een soort van vliesje niet echt een zakje. een heel klein boontje. je kon zien dat er al een vorm in begon te komen maar het was maar ± 1 cm groot.

Meiden, ben net naar het ziekenhuis geweest, had vanmorgen de arts gesproken. Ik wil graag beginnen met medicijnen om de miskraam op te wekken. Vanavond moet ik tabletten vaginaal innemen, mocht er niets gebeuren dan morgenavond nog eens 4 tabletten.

Maandag terug voor echo, kijken of het schoon is, en de afspraak voor curettage heb ik ook alvast gemaakt voor dinsdag.

Heb iig kunnen afspreken dat het onder plaatselijke verdoving gaat. Wil niet onder narcose.

Kantje en Marieke, we kennen elkaar al van de andere topic, maar hier mijn volledige verhaal.



Ik heb ook dezelfde medicijnen gekregen. Thuis heb ik 4 pilletjes vaginaal moeten inbrengen en ben op bed gaan liggen. Binnen 1 uur kreeg ik krampen die steeds heftiger werden en sneller kwamen (weeën??). Daarna ging het snel en had ik een vlies/zakje met daarin een boontje. De dag erna hebben gebeld met de gyn hoe het was gegaan e.d. en weekje daarna nacontrole gehad.



Ik was erg bang wat me te wachten stond, maar ben achteraf blij dat ik hiervoor gekozen heb ivm de verwerking. Op het moment dat wij er aan toewaren hebben we ons kindje begraven.



Ik heb geen heftige bloedingen daarna gehad. Als het volledig afkomt, schijnt het ook snel te stoppen. Wel heb ik lang (2,5 wk of zo) wat bruin verlies gehad. De eerste menstruatie daarna was heftiger dan voor de ma. Ook met verlies van stolsels. Mijn cyclus is daarna goed van slag geweest.



Sterkte :hug:

Dank voor je verhaal Kaatje, alleen maar fijn om veel informatie te krijgen. :thumbup: :-*

sterkte kantjeboord :hug:



en marieke ook natuurlijk. ik hoop dat de afspraak met de gyn zo goed als mogenlijk is gegaan. :hug:

Kantjeboord, hoe is het?

Ik hoop dat het allemaal soepel verloopt/ verlopen is.



Nog terugkomende op een eerdere vragen. Ik herkende het vruchtje niet als vruchtje, maar had wel door dat dat het was. Een zilverkleurig vliesje er omheen en de vorm herkende ik.



Nienke

Ik heb ook medicijnen gekregen.

Morgenochtend begin ik ermee.

Toch wel eng :?

Sterkte ermee meiden.

Hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt.

Goedemorgen meiden!



Heb het achter de rug, krampen vielen mee, al leek het op een gegeven moment op lichte weeën. Zat ieder geval regelmaat in. Ben tegen 2 uur vannacht in slaap gevallen. om 5 uur wakker, naar het toilet en daar ben ik het vruchtje met dooierzak en gedeelte van het vruchtzakje verloren. Even heel fors vloeien ook, werd ik wel wat naar van, misselijk en draaierig, ben maar even op de grond gaan zitten en trok snel bij. Heb het vruchtje bekeken. net als in de boeken! klein kikkervisje, witte bolletjes op de plaats waar armen en benen hadden moeten komen, op het hoofdje een donkere vlek wat een oog had moeten worden. ieniemieni navelstrengetje wat naar de dooierzak ging. Heb het in een mooi doosje gedaan. Ga het denk ik begraven bij Ninte* in het grafje.



Hou vandaag nog wel een beddagje, ben moe, weinig geslapen natuurlijk vannacht. Vloei nog wel ruim, maar daar was ik voor gewaarschuwd. Ben blij, voor zover je daar van kunt spreken, dat het vlot verlopen is.

Zal vast nog wel wat jankbuien krijgen, hormoonspiegel keldert nu natuurlijk ook als een gek…

Kantje; :hug:



Fijn dat het achter de rug is. Nu weer een plekje geven. Neem lekker je rust meid. Denk aan je…

zo herkenbaar meid :hug:



neem lekker de tijd voor jezelf. Veel sterkte :hug:

Fijn dat het achter de rug is en dat alles goed is gegaan. Doe rustig aan & heel veel sterkte! :hug:

Gelukkig is het voorspoedig verlopen Kantje, sterkte met de nasleep! En tuurlijk komen er jankbuien, je lichaam ondergaat nu zo’n verandering weer. Neem er de tijd voor… hier denken we aan je :hug:



Marieke: hoe gaat het met jou meis? Hopelijk verloopt het bij jou ook voorspoedig… we denken aan je :hug:

Kantje, wat triest dat je dit opnieuw hebt moeten meemaken.

Ik wens je veel sterkte.

Bij ons in de regio werken ze niet met Cytotec, dus dat was geen optie.

Ik zat al op 10 weken, dus heb uiteindelijk twee weken moeten wachten tot het spontaan los kwam.

Gelukkig heb je het lichamelijke nu achter de rug.



Marieke, ook jij heel veel sterkte natuurlijk meid :-*