cyste

hoi meiden



de radioloog zei gisteren dat ik een cyste heb van 3cm op de linker eierstok. hij moet opeens de telefoon opnemen enzo en voor ik het weet stond ik dus weer buiten. nu vraag ik me af of dit erg is? vanavond moet ik nog langs de HA maar ben toch benieuwd hoe het jullie is vergaan…

Mmm, vind het een beetje raar dat je zo snel weer buiten stond, nog vol vragen.



Anders ff nog een belletje eraan wagen?



Verder hier geen ervaring mee! Succes vanavond bij de HA! :hug:



:-*

Bij mij werd er eentje gevonden bij de nacontrole na de bevalling. Dat kon komen door de zwangerschap/ bevaling ed. Hij zou vanzelf weer weg moeten gaan en inderdaad bij de volgende afspraak (4 maanden later) was ie gewoon verdwenen. Wat ik ervan begreep is dat het niet heel erg is zolang je niet ineens erge buikpijn krijgt oid. Dat zou namelijk kunnen betekenen dat het blaasje (want dat is een cyste) geknapt is en dat is niet okee. Verder geen info erover.



Maar als je vragen hebt nu zou ik gewoon even bellen inderdaad want ik ben net als de meesten hier een leek en kan je niet precies vertellen hoe het zit.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook een cyste op mijn eierstok gehad, die was toen 5 cm. Het kon verder geen kwaad, ik moest alleen een paar weken later terug om te kijken of het niet verder gegroeid was. Dat bleek dus niet zo, hij was weer met de noorderzon verdwenen. Een cyste schijnt niks ernstigs te zijn en ik hoorde van mijn arts destijds dat heel veel vrouwen hier last van hebben (en soms ook helemaal niks van merken).



Veel sterkte ermee ! En hopelijk valt het bij jou net zo mee als bij mij destijds!

mijn baby had er eentje. ik schrok eerst erg,maar het is weg nu.

TOCH blijf ik met de vraag wat nu een cyste is?weten de doktoren dat zelf wel goed? is het door afval ophoping in je lijf?

ik las er vanalles over maar ik weet allen nog dat koffie en cola slecht zijn.

als je er meer dan 2-4 per dag van drinkt

dat deed ik toch al niet.

het zijn ongevaarlijke gezwellen maar als ze gezond weefsel aan de kant duwen zit het wel in de weg. dat is t.

groetjes m