Cyste van invloed op je vruchtbaarheid?? help!!

Even kort mijn verhaal.

ben in december geopereerd omdat ik een cyste had en verdacht werd van endometriose. Dit werd niet gevonden. de cyste werd verwijderd.

Nu was ik afgelopen week bij de gyn voor een follikkelmeting en nu zit er alweer een cyste in mijn linker eierstok! 35mm…de gyn zei dat het geen kwaad kon. Had meer willen vragen maar die bezoekjes aan de gyn gaan altijd zo snel en mijn vragen komen bovendrijven wanneer ik alweer buiten sta!

heeft iemand hier ervaring mee? En kan mij er wat meer over vertellen? (m.b.t. het hebben van cyste?).

Ik moet het namelijk van links hebben zeg maar omdat ik rechts geen eileider meer heb. zucht. Het zit ook niet mee!

liefs

Ineke

Hoihoi

Ligt er maar net aan wat voor soort cyste het is.

Je geeft aan dat er geen endo gevonden is met de operatie en dat de cyste verwijderd is.

Als ik jouw verhaal lees, vermoed ik dat het een gewone cyste is, gevuld met vocht. Dat is dan bijv een doorgegroeide follikel (dus heeft geen eisprong plaatsgevonden, maar is doorgegroeid)

Meestal verdwijnen die cystes vanzelf.

Wanneer mag je weer naar de gyn?

soms veranderen de follikels na de eisprong in een cyste ( met vocht gevulde holte)

soms groeien ze en blijven ze, maar het grootste gedeelte gaat binnen 3 maanden vanzelf weg en is compleet onschuldig.

je hebt zoveel “eitje to be” op je eierstokken dat het echt je vruchtbaarheid niet in de weg staat…en ontwikkelen ze zich er wel omheen.

ook kan je met een(kleine) cyste veilig zwanger zijn.

er zijn uiteraard situaties waarin dit alles niet zo makkelijk ligt, maar zoals ik het nu zo lees bij jou is er geen sprake van

:-*

hahaha ik loop achter…had iig al vergelijkbaar met Nicje en Heksje (jee wat zijn we het allemaal weer eens :wink: ) geantwoord bij zwanger worden!

:-*

Bedankt meiden, de gyn zei ook wel dat het niet uit maakte maar ik ben echt zo’n doemdenker… hoop wel dat het volgende eitje links gewoon gaat springen!!! Dat kun je dan toch aan je waarden zien bij bloedprikken? Daar maar even om vragen dan.

Liefs

Ineke

Oh ja, ik mag volgende maand terug komen. Deze maand gaat hij rechts springen…helaas…

Yeps aan je LH piek en iets met progesteronniveau.

Doemdenken is zooooo herkenbaar :wink: hopelijk komende maand een ultra extreem links eitje 8) :mrgreen:

Daar ga ik voor! Of anders 2…zou ook wel wat zijn! Voel me alweer wat opgelucht hoor meiden, bedankt! Lang leve het forum!!

Toch ook maar even eitje van rechts benut, je weet maar nooit! Zou wel iets voor mij zijn om juist daar wel zwanger van te worden…

De gyn had het 1x meegemaakt in zijn carriere dat een vrouw zwanger werd van de kant waar geen eileider meer zat, dus het is mogelijk. Nu ik toch altijd bij die percentages zit waarbij iets afwijkt past het wel bij mij! Maar wel reeel blijven… :lol: