Wie heeft er een goede tip?
Voorkeur gaat uit naar een appartement.
Ik en een vriendin willen dit jaar, in september, een weekje naar Cyprus.
Het budget is alleen best wel laag.
We verwachten dus zeker geen luxe vakantie, maar wel een gezellige omgeving, een vriendelijke service en een kamer die redelijk schoon is.
Ik heb de gebieden een beetje bekeken, Paphos lijkt mij het mooist (maar ik vrees dat dit dus ook een stuk duurder is) maar ik verwacht dat Ayia Napa het meest betaalbaar is.
Wie kan ons aan een leuk vakantieadres helpen?
Paphos zijn wij geweest in 2004. Reis en Hotel waren niet overdreven duur, maar de uitgaven daar (op dat moment) wel. De britse ponden stonden toen best hoog, geen idee of zij nu ook op de Euro zitten of niet (toen niet). Eten viel op zich wel mee, drank is eigenlijk op al die eilanden soms overdreven duur (en dan heb ik het niet over alcohol, dat was soms nog goedkoper dan vruchtensap).
Qua eten en drinken viel het niet eens zo op. Overige zaken,zoals souveniers zijn we niet eens aan begonnen, je verkijkt je erg op de prijs als je het in ponden ziet staan.
Het mooie aan Paphos (die hoek) vond ik wel dat bezoeken aan de oudheden (de mozaieken, de koningsgraven e.d.) Bloedheet,dat wel,maar ik hou er wel van en dat was dus niet zo duur allemaal.
Zal eens kijken of ik nog weet welk hotel.
Oeh zat even te googlen of ik kon vinden hoe dat nou zat met die ponden en kwam weer wat herinneringen tegen.
Hebben daar een tour gedaan (excursie) met een bus naar boven door wat plaatsen, daarna opstappen op een boot, die meert aan in een PRACHTIGE baai, waar het water KRAAKHELDER was. Nog nooit zo heerlijk gezwommen (vanaf de boot). Warm, helder en volledig vrij van vissen,beestjes e.d. Je kon meters ver de bodem zien.
Uiteraard ook de bronnen van Aphrodite, geen idee of het geholpen heeft,maar ben kort na thuiskomst (nou ja, enkele maandjes verder) wel zwanger geraakt,haha…
Ik vond het een heerlijke vakantie. Hou wel van struinen door oudheden. Het weer was heet…heel heet.
Hmm, in de lijst met Hotels kan ik hem niet meer vinden, klinkt allemaal niet bekend (maar naam kan veranderen).
Foto album krijg ik niet uit de kast (te grote stapel). Misschien morgen even bladeren. Kan me niet voorstellen dat het zo’n duur hotel was. Doen we nooit.
Qua strand was het wel typisch. Korte stroken en aan de andere kant van Paphos wel wat stroken,maar gezien de warmte lagen we er toch niet erg lang steeds. Vaak pas aan het einde van de dag even.
Munt eenheid is inmiddels de Euro dus.
Alleen het Griekse deel tenminste. Wat vakantie betreft is het Griekse deel ook een voorkeur. Wij zijn niet naar de Hoofdstad gegaan, had niet zo de behoefte om de grens te zien. Sfeer blijft altijd een beetje typisch daar.
Hoi Mandy…dankje voor de info…maar ik kan er niet zoveel mee :lol: Ben je al wat wijzer geworden over de naam van het hotel?
@Happy mommy wrote:
Hoi Mandy…dankje voor de info…maar ik kan er niet zoveel mee :lol: Ben je al wat wijzer geworden over de naam van het hotel?
O nee?
Je vraag was Ayia Napa of Paphos.
Nou, heb wat Pro Paphos argumenten gegeven.
Of het betaalbaar is? Ik vond het best duur toen (in verhouding met andere vakantielanden). Weet niet of ze de ponden standaard nu ook overgenomen hebben in de Euro.
Hou je van grote brede stranden, dan is Paphos weer wat minder.
De hele hoek daar (qua mogelijkheden, dagjes uit en excursies) lijken juist wel weer leuker dan elders. Is ook info :mrgreen: , tenzij je niet van plan was iets te gaan doen.
Naam appartement: Anemi.
Ha… ik ga Anemi meteen opzoeken…
…en je hebt gelijk…het was wel info, maar ik was voornamelijk op zoek naar hotel/appartementnamen.
Ik vrees trouwens dat we af gaan zien van Cyprus…overal lees ik van de schrikbarend hoge prijzen.
Volgens mijn vriendin is het leven er goedkoop en kan je voor vrij weinig een maaltijd eten…maar ik weet het zo net nog niet.
Niks ergers dan thuiskomen met een kater omdat je de rest van het jaar op water en brood moet vanwege de onvoorziene kosten.
Bedankt voor je hulp! :-*
@Happy mommy wrote:
Ha… ik ga Anemi meteen opzoeken…
…en je hebt gelijk…het was wel info, maar ik was voornamelijk op zoek naar hotel/appartementnamen.
Ik vrees trouwens dat we af gaan zien van Cyprus…overal lees ik van de schrikbarend hoge prijzen.
Volgens mijn vriendin is het leven er goedkoop en kan je voor vrij weinig een maaltijd eten…maar ik weet het zo net nog niet.
Niks ergers dan thuiskomen met een kater omdat je de rest van het jaar op water en brood moet vanwege de onvoorziene kosten.
Bedankt voor je hulp! :-*
Hmm, nu zijn we natuurlijk wel wat jaartjes verder. Eten en drinken viel inderdaad mee (maar niet spotgoedkoop), alleen de rest…pff…niets geshopt dus daar.
Anders Griekenland. (voelt toch een beetje hetzelfde) maar goedkoper.
Succes, mocht je toch gaan, de uitjes (archeologie) zijn verder niet overdreven duur (dacht ik,haha).
Kon het hotel/app niet terugvinden, misschien heet het inmiddels anders.