Hoi allemaal,
Wij proberen nu al weer een jaar zwanger te worden van een tweede kindje. Bij ons eerste kindje zijn we met behulp van IUI en clomid zwanger geworden en nu gaan we per Juli weer de mm in. Ik hou nu al een maand of 8 mijn cyclus bij door te tempen enzo maar nu heb ik zo’n vreemde cyclus.
Ik zit vandaag op cyclus dag 11. Van dag 1 tot en met 4 heb ik normaal gevloeid, daarna 2 dagen niet en toen vanaf cyclusdag 7 tot en met nu iedere ochtend licht bloed verlies en dan de rest van de dag bruinverlies (oud bloed?). Ik snap er helemaal niets van.
Normaal vloei ik altijd hooguit 4 dagen en dat is het dan dus ik weet helemaal niet wat ik hier van moet denken :think: Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of heeft iemand een idee wat het kan zijn?
En dan gooi ik er meteen nog een vraagje achter aan… Stel dat mijn eisprong tegelijkertijd met het vloeien komt. Kan ik dan wel gewoon zwanger worden… Ik bedoel word alles dan niet ‘weggespoeld’ door het vloeien??
Groetjes,
Daniëlle
Hoi Purpled.
Leuke verrassingen altijd weer hè, zo’n cyclus :? .
Om op je vraag terug te komen, ik heb dit 1 x meegemaakt. Eigenlijk net zoals jij het nu beschrijft. Normale menstruatie 4 dagen, daarna paar dagen niets, daarna weer (licht) bloedverlies een week lang. Ik heb toen een zwangerschapstest gedaan… positief. Maar op de echo was niets meer te zien, dus in mijn geval was het een miskraam.
En of bloedverlies een eisprong in de weg staat? Ik weet het niet zeker, maar ik denk van niet.
Hoi Lieke,
Bedankt voor je antwoord. Aan een miskraam had ik zelf ook al gedacht omdat ik tijdens die vier dagen normale menstruatie ook het idee had dat ik wat vreemd weefsel verloor. Ik heb er toen ook maar een testje tegenaan gegooit maar die was hartstikke negatief. Ook was mijn temperatuur al 2 dagen voor mijn menstruatie weer omlaag gegaan. Ik weet niet of je temp niet wat langer hoger blijft als je een mk hebt gehad?? En in 2004 heb ik ook een mk gehad met 5w+4d en dat leek helemaal niets op wat ik nu heb.
De afgelopen maanden heb ik er vaak maanden tussen gehad dat ik rond dag 10/11 bruinverlies had (en dat was niet mijn eisprong want die is altijd later), maar bloedverlies heb ik er nooit bij gehad.
30 Juni heb ik een afspraak met de gyn en ik hoop maar dat ik dan weer aan het begin van een normale cyclus zit zodat we met IUI kunnen beginnen.
Groetjes,
Daniëlle
Dat had ik deze maand ook.
Eerst 1 dag licht ongi.
Daarna 2 dagen niets/ klein beetje bruin, toen weer 2 dagen licht ongi en daarna nog4 dagen (!!) bruinverlies…
Ben verder niet mee bezig wat het wel of niets is, dan word ik alleen maar depri als het ‘slecht nieuws’ is
Als je eisprong tegelijk met het vloeien komt kun je denk niet makkelijk zwanger worden, want dan heeft het geen tijd om in te nestelen.
Ik heb het ook altijd zonder medicijnen of pil, het heet spotting en betekent inderdaad ‘oud bruin’ verlies op dagen na je ongi. Ik heb het een paar keer ruim voor de eisprong gehad en dan hield het dagen aan en ook vanaf 8 dagen na mijn eisprong (als ik die al heb) begint het opnieuw. Als je op ‘spotting’ googled is er best veel over te vinden.
Succes!
(de reden dat ik dat heb is trouwens een verwarde hormoonhuishouding PCO-syndroom)