Hoi Dames…
Even een vraagje over de cyclusdagen…
De 1e x ga je natuurlijk uit van 28 dagen…
De 1e x had ik een cyclus van 30 dagen…
Ben ik dan bij de 2e maand op dag 29 overtijd of op dag 31?
Ben je gestopt met de pil of zo???
want snap het niet zo wat je eigelijk wil vragen.
Als je pas gestopt bent met de pil zou ik eerst een paar maand aankijken om te zien hoelang je cyclus duurd.
dus kan echt niet zeggen of je op dag 29 of op dag 31 overtijd bent.
Hoi Elfjuh,
In principe ben je overtijd als je je langste cyclus aanhoudt, dus pas na 30 dagen. Maar je cyclus hoeft niet elke keer precies even lang te zijn. Omdat je het nu over maar twee cycli hebt, zou ik het gemiddelde nemen over een wat langere tijd, bijvoorbeeld een halfjaar. En misschien is het ook beter om van “overtijd” te spreken als je echt een aantal dagen of langer te laat bent, en niet al na één dag. Want je cyclus zal misschien niet elke keer even lang zijn. Waardoor je soms gewoon wat later ongesteld wordt, omdat je cyclus die keer wat langer is, doordat bijvoorbeeld je eisprong later was. En dan ben je eigenlijk niet echt overtijd, snap je wat ik bedoel?
Succes!
Groetjes,
Jippie
ik had na het verwijderen van mijn spiraaltje eerst een cyclus van 38 dagen en de volgende cyclus was 40 dagen…
en ik had altijd een cyclus van 28 dagen… het duurt even voor het op regel is dus wacht eerst maar ff rustig af…
zou vanaf dag 40 spreken van overtijd zijn…
Hoi “Dol Gelukkig”
Jah sorry! Was idd. niet zo duidelijk neej!
Maar ik ben dus 2 maanden geleden gestopt met de pil…
Vandaag is me cyclusdag 34 en nog steeds niet ongesteld…heb vanmorgen een test gedaan en die zegt negatief…
Heb nu wel sinds vorige week harde en gevoelige tepels, en sinds 2 dagen steken in me onderbuik…soms links en soms rechts.
Ik w8 denk ik maar gewoon opnieuw weer een weekje en dan opnieuw testen…wat is jullie advies??
Groetjuhs…!
je moet je niet verontschuldigen,
als je zelf nog zo lang kunt wachten zou ik dat zeker doen of je kan ook aan je huisarts vragen voor een bloedtest te doen. ik weet natuurlijk niet of hij of zij dat zal doen, maar vragen kan je het altijd.
Hoi Elfjuh,
Het kan zijn dat je cyclus eerst weer op gang moet komen nadat je met de pil gestopt bent. Het kan wel een halfjaar duren, voordat er enige regelmaat in zit. Waarschijnlijk duurt het daarom nu ook wat langer. Maar je kunt natuurlijk ook zwanger zijn! Ik zou over een paar dagen/week nog een keer testen als je dan nog steeds niet ongi geworden bent.
Ik hoop voor je dat je zwanger bent! Succes!
Groetjes,
Jippie
Dolgelukkig: Huisartsen doen niet snel een bloedtest en zeker niet als je nog maar net bent gestopt met de pil, helaas.
Ik denk dat er niks anders op zit dan even af te wachten!
Groetjes,
Jippie
ja dat is waar, hier in belgie is het op dat gebied allemaal veel gemakkellijker, hier doen ze mee een bloedtest als je zelf vind dat dat nodig is, ik zelf heb er vrijdag 1 gehad en vandaag weer, woendag is de laatste.
dan zit er natuurlijk voor jou inderdaad maar 1 ding op en dat is nog even afwachten.
suc6 meid, hoop dat je zwanger bent, kan je je bij ons in noverber mama’s aansluiten.
Dankje voor jullie lieve en hulpvolle reacties!
Ik hoop idd. dat ik nog zo lan kan w8e… Ik denk mijn vriend niet! Hahaha…
Vandaag over een weekje wordt ik 21 jaar dus dat zou een mooi cadeautje worden voor me volwassenheid… hahahha…
dat zou inderdaad een mooi verjaardags kadeautje zijn.
hoop dat het zo is
Hoi Elfje,
Mijn laatste cyclus duurde 48 dagen terwijl ik normaal ook altijd een cyclus van 28 dagen had, ik ben in November getopt met de pil.
Ik was dus ook eigenijk een beetje happy want ik dacht RAAK, maar helaas na eerst zelf 3 keer testen ben ik naar de huisarts gegaan, wat zeg ik huisarts, die heb ik niet eens gezien, ik heb bij de assistent een test gedaan met urine, dus met een bloedtest staan ze helaas niet zo heel snel klaar, als ik jou was zou ik gewoon nog ffies wachten en dan over een paar dagen nog een keer testen, ik las ook dat als je er teveel mee bezig bent je menstruatie ook uit kan blijven, ik denk zelf dat dat bij mij het geval was.
Veel succes meid!!
Liefs
Hoi Liesje…!
En idd. bij mij gebeurde er bijna hetzelfde!!
Ik d8 als ik vandaag nog nie ongesteld wordt ga ik aan het einde van de week denk ik toch ff na de dokter…en wa denkje? Ongesteld…
Echt jammer…deze cyclus duurde nu dus 35 dagen en me vorige 30. Kun jij me nu misschien zegge wanneer ik nu mijn vruchtbaarste dag heb? Is dat dan op dag 15 of op dag 17/18 ( De helft van 35? ) Of toch gewoon dag 14? Ik weet nie zo goed hoe ik nu moet telle… :?
Groetjes Elfjuh
Hoi Elfjuh,
Balen dat je ongi geworden bent!
Je bent over het algemeen zo’n 14 dagen voordat je ongesteld wordt het vruchtbaarst.
Dus even teruggerekend heb je waarschijnlijk rond dag 21 je eisprong gehad, dus iets later.
Groetjes,
Jippie
ik vind het echt jammer voor jullie dat het nog niet zo is, maar meid hou de moed erin ookal is dat niet gemakkellijk :hug:
Hoi elfjuh,
Ik ben weer begonnen met ovulatie testen op dag 5, maar ik ben nu ook al weer ongesteld geworden en dat s*cks natuurlijk want nu duurde mij cyclus maar 14 dagen haha ik snap er net zoveel al jou van, maargoed als het nu weer voorbij is dan begin ik gewoon weer na 5 a 8 dagen met testen en dan net zolang tot ie positief is, misschien i dat ook wel iets voor jou…
Succes