cyclus

Ik weet niet waar ik moet neer zetten vandaar hier



Ik ben gestopt met de pil in december. Weet niet of toen mijn ongie er was want tijdens de pilstrip begon ik weer te vloeien.

Op 4 januari had ik een positieve ovulatie test. en 18 januari werd ik ongesteld zaterdag en zondag behoorlijk heftig . Maandag niks meer te zien . Dinsdag begon het weer Woendag weer gestopt en vandaag weer bloed. MOet ik nu de HA bellen of is dit normaal.



Ook omdat ik 31 oktober een ks heb gehad.

Ik weet wel dat je cyclus behoorlijk in de war kan zijn vlak na je zwangerschap.

Weet alleen niet of dit ook kan als je de pil gebruikt :think:

Niet meer ideeen ?

:think: kan ook alleen bedenken dat je cyclus in de war is. het is ook niet niks, eerst een zwangerschap, bevalling, dan de pil, dan weer stoppen. Irritant he? dat het er niet bijstaat hoe het kan enz…



Nienke

Hier is het de eerste maanden na de bevalling ook zo’n zootje geweest…tussentijds vloeien enzo…Toen maar weer gestopt met de pil, omdat we dat ook zo’n geklooi vonden toch maar weer begonnen en nu…ruim negen maanden later, kan ik pas zeggen dat mijn lijf weer doet wat ik wil!



Naar de huisarts gaan kan naar mijn idee trouwens nooit kwaad. Of hij wat met je klachten kan is weer het volgende, maar misschien kan hij er wel wat mee! Ik ben zelf niet bij de huisarts geweest overigens…

NOu ik ben de HA geweest, was allemaal normaal. Alles moet weer een beetje normaal worden :think: mocht ik straks weer gaan vloeien dan moet ik aan de bel trekken. Tot nu toe geen bloed meer gezien

Hoi Karin,



Ik ben augustus 2005 na jaaaaarenlang pilgebruik gestopt en daarna gewoon ongesteld geworden, precies zoals mèt pil. Januari 2006 bleek ik na 5 rondes klussen zwanger :dance: . 6 Weken na de bevalling voor de zekerheid met de mini-pil (i.v.m. BV) begonnen. Ca 8 maanden na de bevalling (afbouw BV) begon ik ‘tussenbloedingen’ te krijgen, eerst elke maand heel kort en heel weinig, maar 10 maanden na bevalling had ik zo elke 2 weken een paar dagen bleodverlies, inmiddels genoeg voor een tampon en toen ik òòk nog eens misselijk werd tijdens zo’n bloeding heb ik die pil abrupt uit het raam gegooid (figuurlijk natuurlijk :wink: ). Sindsdien kan ik ook niet echt meer peil trekken op m’n ongi. De ene keer is het zoals ‘normaal’ (begint heftig, na paar dagen minder, daarna steeds minder totdat het stopt), de andere keer geheel onbekend. Laatste keer verloor ik alleen helderrood bloed (heb ik anders nauwelijks), bleef het 5 dagen heftig, om dan opeens over te zijn. Maar ik heb ook al 1x zo’n ‘stoplicht’ ongi gehad; 2 dagen bloed, 1 dag helemaal niets, dan weer 1 dag beetje bloed, dan weer 1 dag helemaal niets en toen nog een paar dagen een beetje…



Snap het ook niet helemaal, maar ga er maar vanuit dat het idd komt omdat mijn lichaam toch nog moet ‘ontpillen’ - hoewel het dus na het jaaarenlange stoppen met de ‘gewone’ pil geen ‘ontpiltijd’ nodig bleek te hebben, dus waarom eigenlijk nu, na ca 10 maanden mini-pil opeens wel? :think: - of alsnog nog ‘ontzwangeren’ (kent iemand dat soms? :? )…



Iig, kan het dus best dat je menstruatie onderbroken wordt door een (paar) dag(en) zonder bloedingen…!