Hoi meiden,
wij beginnen zo een beetje aan de voorbereidingen van project mini noor :inlove: De eerste ronde na onze bruiloft gaan we er weer voor!!!
Vandaag hebben grote noor en ik de hele cyclus kalender gemaakt op de imac en nu zit ik met een vraag. De laatste maanden als ik ongi word dan is dat heel anders dan eerst. Ik bloed heel weinig en dan is het meer oud bloed dan nieuw de eerste 3/4 dagen en dan begint de ongi pas echt, die duurt dan ± een dag of 2/3 soms 4 voor hij afneemt en 2 dagen later is alles weg …
wat moet ik als dag 1 van mijn ongi gebruiken? de eerste dag waneer ik oud bloed etc verlies? (ik kom dan MINDER met 1 verbandje per dag rond, niet dat ik dat doe maar het zou wel kunnen zo weinig is het) of neem ik de dag dat ik pas echt meer begin te bloeden???
is het een beetje duidelijk de vraag ? :S
thanks !!! :-* :-* :-* :inlove:
Bij mij begon het ook altijd wel zo, de eerste dag heel weinig en wat oud zeg maar. Ik begon zelf vanaf die dag te rekenen.
En als je tegen de tijd dat project mini-noor echt van start gaat nog twijfelt, misschien een keer ovu-testen gebruiken zodat je het zeker weet
Succes in ieder geval met jullie project!!!
thanx marieke
ding is eerst had ik het ook 1 dag … maar nu is het echt 3/4 dagen voor de ongi pas echt doorbreekt … :think:
we gaan er over 3 rondes al voor dus ik ben nu een beetje aan eht tellen etc, deze maand gaan we ook voor het eerst de ovu testen gebruiken maar omdat het echt schilt met 3 of 4 dagen weet ik niet goed of ik een dag of de andere moet rekenen …
:lol:
hummm zover heb ik dit online gevonden op de NFP pagina …
Sommige vrouwen hebben al vóór het begin van de eigenlijke menstruatie al wat bloedverlies (spotting). Deze dagen horen nog bij de vorige cyclus. De nieuwe cyclus begint pas op de dag dat de bloeding normaal begint (wanneer je maandverband moet gebruiken).
iemand hier ervarig mee? :think:
De dag dat je helderrood bloedverlies hebt, moet je als cyclusdag 1 tellen. Bruin bloedverlies hoort nog bij de voorgaande cyclus, omdat het “oud” bloed is.
Dankje Jippie!
ik heb de 16de een heel klein beetje helderood bloed verloren. maar dat was echt mininaal bij het afvegen, vanaf gisteren helder rood, dus ik ga vanaf gisteren tellen!
Thankx! :-*
Dan zou ik inderdaad gisteren als cyclusdag 1 tellen. Succes alvast!
dankje!! het word spannend hier :lol: :mrgreen: :inlove:
Zolang je maar ‘ruimschoots’ het midden van je cyclus aanhoudt als vruchtbare dagen (zaadjes leven langer dan het eitje etc dat verhaal ken je vast al ) en dus VOOR dat midden aanhoudt zit je goed. 8)
En ik durf er haast wel een meier om te verwedden dat wanneer je niet dat ‘oude bloedverlies’ hebt je wel al klaarstaat met een test als je ook maar een heeeeel klein beetje op mij lijkt :lol:
Succes!