cyclus van 21 dagen kan dat kwaad?

Hoi meiden



Ik zit met een brandende vraag.

Normaal is mijn cyclus 28 tot 30 dagen maar sinds de laatste 2 keer heb ik een cyclus van 21 dagen gehad.

Nu is mijn vraag aan jullie of dat kwaad kan?

Ik heb het nog niet aan de dokter gevraagd hoor want misschien weten jullie het wel en ik ben niet zo’n dokter loper :oops: .

Alvast heel erg bedankt



Groetjes Shirley

Als je cyclus korter is dan 21 dagen, dan is de kans groot dat je geen eisprong hebt omdat een eitje minimaal 8 dagen nodig heeft om te rijpen in de eierstok. Heb je dus een heel korte cyclus en lukt het niet om zwanger te worden dan is het raadzaam om contact op te nemen met je huisarts.





zie;



En wat ook belangrijk is; je luteale fase (tussen eisprong en menstruatie) moet minstens 10-11 dagen zijn. Dat is nl de tijd die het eitje na het springen nodig heeft om bevrucht te worden en rochting baarmoeder te gaan om zich daar in te nestellen.

Misschien handig als je een tijdje gaat temperaturen? Kun je nagaan of je een eisprong hebt als je een korte cyclus hebt en wanneer die is zodat je kunt nagaan of die fase lang genoeg is.

Is die het niet of heb je geen eisprong dan kun je meestal van je huisarts al redelijk snel een verwijzing krijgen naar de gyneacoloog mocht je dat willen.



Succes met je cyclus en hopelijk straks weer netjes 1 van 28 dagen!

hoi meiden



Dank jullie wel voor de reacties en ik gaat het weer ff in de gaten houden deze maand, mijn ongi was ook erg kort meerstal ben ik ongi van 7 dagen en nu maar 5 dagen ik ga het eens goed in de gaten houden :-* .



Groetjes Shirley

Hoi,



Ik had sinds dat ik gestopt was met de pil een cyclus van maximaal 19 dagen. Ik had ook op internet etc. gelezen dat je dan (waarschijnlijk) geen eisprong hebt.



Toch binnen 3 maanden zwanger (nu 26 weken). Ik weet niet hoe lang jullie al bezig zijn, maar je moet je niet te snel zorgen maken, werkt ook niet echt bevordelijk.



Suc’6



Groetjes