Cyclus uitrekenen

Hallo dames…

Ik heb misschien een stomme vraag… maar weet zo snel niet waar ik het neer moet zetten…

Ik weet niet goed hoe ik mijn cyclus moet berekenen.

Wie kan me daarbij helpen? Of is er een topic waar het goed beschreven staat?

Ik ben niet de afgelopen keer, maar de keer daarvoor op 22 juni ongesteld geworden.

Toen ik 2 jaar geleden de pil nog slikte ( pilstrip = 21 dagen + 5 dagen voor ik ongi werd) was dat 26 dagen in totaal iedere maand. Zou deze cyclus nog steeds hetzelfde zijn? Of moet ik hem langer nemen?

Maar hoe moet ik het nu gaan uitrekenen. Dus moet ik zeg maar de dag dat ik ongesteld ben geworden meetellen als de 1ste dag van de cyclus?

En kan ik gewoon uitgaan van 26 dagen?

Als dat namelijk zo is dan ben ik vorige maand op 17 juli voor het laatst ongesteld geweest. Dat wil dus zeggen dat ik nu dus 2 dagen overtijd ben? Maar kan ik hier zeker van uitgaan?

Alvast bedankt.

Liefs Pixie

Kan Niemand mij helpen?

Pixie, jawel hoor, veel die je kunnen helpen, maar snachts en smorgens zo vroeg is het hier nooit zo druk op kok :wink:

Je kan niet uitgaan van je cyclus tijdens pilgebruik, want dat is cyclus die continue gecreeerd wordt door je pilgebruik.

Wanneer ben je met de pil gestopt?

Want je moet eigenlijk enkele keren afwachten om vervolgens het gemiddelde te kunnen nemen van je voorgaande cycli. Dat is dan (gemiddeld) je cyclusduur.

De 1e dag dat je helder rood bloedverlies hebt, is dag 1 van je cyclus.

Zoals je aangeeft zou je 2 dagen overtijd kunnen zijn. Je zou eens een test kunnen doen.

Dank je wel voor je antwoord… ik wacht het nog even een weekje af.

Ik kreeg vandaag heel erge hoofdpijn (wat ik eigenlijk nooit heb gehad tijdens mijn ongesteldheid, maar misschien is het van de stress of zenuwen…ook omdat ik nooit heb uitgerekend hoe lang mijn cuclussen zijn… Ook kreeg ik vandaag kramp in mijn buik, die op dit moment weer helemaal weg is!) Het zijn toch allemaal symptoompjes van de ongesteldheid dus wacht het nog heel even af met testen.

Mocht het nu zijn dat ik deze week nog niet ongesteld word, welke test is het beste om te kijken of je zwanger bent?

ik vind matcare wel goed al zijn de streepjes daar soms wat licht verder ook clearblue. Clearblue bestaat ook als digitale test. Matcare kun je via internet heel goedkoop bestellen.

Alleen romed is waarscheinlijk niet zo goed.

groetjes, diana

Dank je wel voor je antwoord…

Matcare is die overal verkrijgbaar?

gewoon matcare intypen op google en dan kun je hem bestellen.je krijgt meteen een setje van negen stuks voor een heel lage prijs!

matcare is niet in de winkel te koop denk ik.

maar een huismerk van de apotheek of drogist is ook heel goed hoor.

Oke dank je wel!

Ben sinds gister begonnen met Temperen.

Gister was het 37.0, vandaag 36.9 gepaard met wat rozige/gelige afscheiding.

dat is best een hoge temp ,voor een menstruatie die nog komen moet :think: , normaal als je tempt dan net voor de menstruatie dan was mijn temp net op het laagst rond de 35.8 en 36.2 in

en toen ik zwanger was had ik een temp van 37.0 gemiddeld en ook tijdens mijn vruchtbare periode had ik ene hogere temp

misschien toch even een testje doen

als je nog geen ongie geworden bent :think:

ik heb altijd veel getempt vandaar dat ik me even bemoei hier hihihihi :wink: :mrgreen:

Nou ik ben gister dus ongi geworden gister was mijn temp 36.9 en vandaag dus ook. Ik begreep idd ook dat ie tussen de 35 en 36 moest zitten wilde je ongi worden, maar schijnbaar niet :think:

Maar goed nu weet ik in ieder geval wanneer mijn cyclus begint en waar die eindigt. En daar ging dit topic over.