Hoi allemaal,
Graag zou ik ervaringen van anderen horen/lezen, die ook net als ik een miskraam hebben gehad.
Dit was mijn 3e miskraam, mijn laatste menstruatie dateert van 28 maart 2007. Dus ben al 3 maanden bezig om te ontzwangeren.
Is dit normaal??? Ik was nog geen <a target="_blank" title=“6 weken zwanger" href=“https://www.ikenmama.nl/6-weken-zwanger/”>6 weken zwanger toen het misging.
Ik vind dat het lang duurt voordat je weer een vast patroon hebt.
Mijn HCG was vorige week nog maar 2,2, dus bijna niks meer.
Ik verwacht wel dat ik binnenkort weer een normale cyclus zal hebben.
Op 23 juli as. hebben we een afspraak in het AZM om onderzoek te doen naar de oorzaken van mijn miskramen.
Weet iemand welke onderzoeken er gedaan worden, zowel vrouw als man, en zijn deze belastend???
Is dit herkenbaar???
Ik heb het een hele tijd heel moeilijk gehad met mijn mk’s, die andere 2 waren vorig jaar allebei achter elkaar.
Ik heb alle vruchtbaarheidsonderzoeken gehad en kijkoperatie en eileiders doorblazen. Alles is positief, en ja ik kan zwanger worden, maar volgens mij komt het niet verder dan de eileiders.
Dat is mijn gevoel, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Nu vandaag na ons huwelijk en vakantie kom ik op mijn werk, blijkt er een collega 12 weken zwanger te zijn. Ik zag het meteen aan haar. Ik heb haar natuurlijk gefeliciteerd, en meteen vroeg zij hoe het met mij ging en met de mk. Ze vond het wel erg voor mij, maar hoopte dat ik snel resultaat heb. ( ff confronterend )
Groetjes Wilma32
Hallo Wilma…
ik doe je even een link waar ik en meer meiden die een mk of ma (of beiden ) hadden schrijven.
Ms kun je er ook komen
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=35015&start=975
Je vragen…
laatste menstruatie dateert van 28 maart 2007. Dus ben al 3 maanden bezig om te ontzwangeren.
Is dit normaal???
Ik vindt 3 maand wachten erg lang. Anderszijds noem je op dat je nog steeds iets zw.sch hormoon in je lichaam hebt. Dit kan ook een menstruatie tegenwerken. Dan is het weer niet erg en dat kan de oorzaak zijn.
Wat ik begrijp is dat ze je hormoonwaardes volgen tot ze 0 zijn? Als ze dit blijven volgen is het goed, zo niet zou ik er om vragen én ook dan aangeven dat er geen menstruatie is. Op zich is 3 maanden te lang, zeker na een korte zwangerschapsduur van 6 weken ( in jouw geval)
Weet iemand welke onderzoeken er gedaan worden, zowel vrouw als man, en zijn deze belastend???
Ja zoals jezegt heb jij zelf al veel onderzoeken gehad, die horen bij het raject om uit te zoeken wrm een mk bij jou is gebeurt en meerdere malen voorkwam..
Ik denk dat ze nog een DNA test doen bij jou en je man. Deze kan alle genen nazien of er iets mis is met jou of je mans bloed. Dit is niet belastend.
Verder zullen ze bloed volledig onderzoeken op allerlei dingen..
Hb..hormoonwaardes,..infectiewaardes...b12..vitamines.. bloedruk zal nagezien worden..
Omdat zwanger worden geen probleem is maar het zwanger blijven zullen ze weinig anders kunnen doen.
Ik wil je er iig succes mee wensen.
kom ik op mijn werk, blijkt er een collega 12 weken zwanger te zijn. Ik zag het meteen aan haar. Ik heb haar natuurlijk gefeliciteerd, en meteen vroeg zij hoe het met mij ging en met de mk. Ze vond het wel erg voor mij, maar hoopte dat ik snel resultaat heb. ( ff confronterend )
Dit zul je denk ik vakert gaan voelen en meemaken, alsof heel even de gornd onder je wegtrekt. Jullie wens is zo sterk en ook al gun je het iederéén jij wilt en dat is belangrijkste... verdrietig hoe je je voelt er om heen kun je helaas niet. Lekker over je heen laten komen meis,
sterkte , groetjes bianca
ik zie overigens dat je het andere topic zelf al eerder gevonden had :thumbup: , ik had er nog niet gelezen :-*
Ik mag geloof ik wel zeggen dat ik best een beetje trots kan zijn op mijn lichaam. Altijd netjes 29 dagen gehad, met en zonder pil.
Mijn MK kwam ook exact 29 na mijn NOD op gang, en exact 29 dagen na mijn MK werd ik weer netjes ongesteld. Wel een tikkeltje heftiger als eerst, maar dat nemen we dan maar voor lief. Ik besef goed dat het best wel luxe is, dat mijn lijf zo is “voorgeprogrammeerd”. Als je soms ook leest over korte, hele lange of onduidelijke cyclussen… is ook een beetje om moedeloos van te worden, denk ik… Ook met berekenen van je ovulatie e.d. zal dat niet makkelijk zijn…