Cyclus na verwijderen mirena

Hoi allemaal,

14 mei heb ik mijn mirena laten verwijderen, omdat we graag voor een tweede kindje willen gaan. Een paar dagen laten werd ik flink ongesteld, prima dus. Dat is intussen 40 dagen geleden. Heb mijn eisprong wel gevoeld, maar heel zeker weten doe ik het niet helaas, als dat wel zo was ben ik nu 12 dagen overtijd. Testen zijn negatief (3 dagen geleden voor het laatst) Iemand ervaring hiermee? Mijn cyclus was voor Eline ook niet heel nauwkeurig (door een te trage schildklier, werkt nu te snel overigens) maar dit heb ik nog nooit zolang gehad, en aangezien ik na het verwijderen wel netjes ongesteld werd vind ik het wel raar…

Ik zit daar (helaas) ook middenin. Vlak na het verwijderen een flinke bloeding (vijf dagen) en keurig twee weken daarna een eisprong gevoeld… Ik ben nu vijf dagen overtijd, twee keer getest en beide keren negatief. Ik weet ook niet hoe het komt en de gyno heeft er ook geen antwoord op :S

Die eerste ongesteldheid is nog van de hormonen geweest, een zogenaamde onttrekkingsbloeding. In anticonceptie zitten vaak 2 soorten hormonen, eentje die de eisprong voorkomt en eentje die voor een bloeding zorgt. Vandaar dat je gewoon nog ongesteld bent geweest.

Nu moet je lichaam het zelf doen en dan kan het even duren voor alles op gang komt. Ik heb geen ervaring met Mirena, maar ik heb wel eens gelezen dat het 1 maand kan duren en ook 1 jaar kan duren.

ik heb in april de mirena laten verwijderen… direct daarna wel nuvaring gebruikt… 1x hefitg gebloed daarna niet meer… in juni een opwekker gehad van de huisarts om te kijken of ik ongesteld word… nu gebruik ik dus geen nuvaring meer… niks eigenlijk… heb nooit echt eisprongen gevoeld… heb nog wel de agenda wanneer ik de nuvaring in en uit zou moeten doen en daar hou ik mij een beetje aanvast betreft mijn cyclus… week geleden sex gehad zon condoom… en ja ben best wel zenuwachtig… of ik nu zwanger ben of niet… ben wel misselijk en borrelende buik… vanochtend wat steken in mijn zij… maar ik weet niet of ik nu al kan testen… heb weet ik veel hoeveel testen in mijn la liggen :lol: maar vind het ook wel eng… en vooral nu mijn din tweet niet online is…

wat nu… gewoon testen … ook al is het een week geleden na de sex of toch even wachten… het zou mijn eerste zijn…

maar zo eng stel je voor dat het niet zo is…wat een teleurstelling… pffffff. help

‘Schrik’ er een beetje van, want de artsen hebben mij verzekerd dat het vrijwel direct op gang zou moeten komen en je ook eigenlijk direct na het verwijderen van de mirena zwanger zou kunnen raken… :cry:

Nu was ik toch al wel van plan om het op korte termijn te laten verwijderen (enkele maanden voor he officiele ‘startpunt’), maar toch… De kans dat het onregelmatig zou zijn was maar heeeeeeel klein, aldus de artsen…

Hoe was jullie menstruatie tijdens het gebruik van de mirena? Helemaal niet of toch wel regelmatig? Ik heb namelijk heel onregelmatig amper twee dagen lang last van een heel klein beetje bloed, en heb hierdoor het idee dat mijn lichaam toch best zal moeten wennen…

Ben benieuwd naar andere reacties!

ik had de mirena 2 jaar onmgeveer… 1 dag ongi en dat was het, geen tampon waard zeg maar… maar wel ontzettend veel kramp… daarom heb ik hem laten verwijderen…

en ja tis nu nog steeds een verassing of ik toch zwanger ben…