cyclus na bevalling...hoe zit het eigenlijk??

Hoi!!

3 dec vorig jaar ben ik bevallen van een prachtige dochter!

Ik heb de eerste 6 weken bv gegeven en werd twee weken daarna weer ongesteld.

Daarna ben ik het dus niet meer geweest :?

We gebruiken vooralsnog alleen cd als voorbehoedsmiddel…

Is het normaal dat het zolang duurt??

Voor mijn zwangerschap was ik aan de pil en nadat ik gestopt ben was ik vrij snel zwanger dus heb eigenlijk ook geen id hoe mijn cyclus anders zou zijn…

Maar goed ik denk hier op kok zijn vast genoeg ervaringsdeskundigen! :slight_smile:

Nog gefeliciteerd! :inlove:

Ik heb de eerste 3 weken BV gegeven. Heb de eerste 5 weken gevloeid, toen dat stopte werd ik na 3 weken ongesteld. Dus totaal na 8 weken alweer ongesteld. Daarna ben ik meteen weer de pil gaan slikken, om mijn cyclus onder de duim te houden (anders heb ik vaak heel heftige menstruatiepijn :frowning: ).

Toen heeft het nog 3 maanden geduurd voordat ik weer ‘normaal’ ongesteld werd op de dag in de stopweek waarop het zou moeten komen zegmaar, en dit was volgens mijn gyn nog vrij snel. Dus kan wel een poosje duren voordat alles weer op orde is, bij mijn beste vriendin duurde het zelfs 9 maanden…

Ma de bevalling heb ik ongeveer 8 weken gevloeid, na 4 weken brak mn ongi door.

Toen gelijk gestart met anti conceptie.

Zou je heel graag advies willen geven, maar zoals je ziet is mijn zoon alweer 1 jaar, en ik maar 1x (jan10) ongesteld geweest.

het is geloof ik wel normaal dat je cyclus anders is na een bevalling. Vooralk in het begin en het kan wel weer terug naar je oude patroon. Zelf ben ik ook pas nu net voor de 2e keer weer ongesteld (ben in sept vorig jaar bevallen), en niet zo’n beetje ook! Maar ik ben er wel blij mee , want voor de zwangerschap bleef mijn menstruatie al een paar jaar uit, M is dan ook echt ons wondertje!

Maar als je het niet vertrouwt, kun je altijd even d ehuisarts vragen, De mijn zei dat ik het 7 maanden af moest wachten en als ik dan geen menstruatie had gehad dat ik dan weer naar de gynaecoloog moest.

Even een gerelateerd aan jouw onderwerp vraagje: ik gebruikte altijd tampons maar die werken nu niet, heb alle maatjes geprobeerd maar lek er gewoon langs :cry: , iemand daar ervaring mee??

Mijn dochter is nu 10 wk en ik geef FV.

Ik heb van de week voor het eerst wat bruinverlies gehad maar dat is ook alweer voorbij.

Ik zie dat maar als mijn eerste menstruatie :?

Morgen toch maar even naar de HA bellen voor de pil want ik hou wel van een beetje regelmaat :wink:

Bij mij is het nu nog maar 1 keer geweest, en flink heftig ook!

Ben geloof ik nog nooit zo erg ongesteld geweest :?

Ik wacht gewoon even af wat mijn cyclus doet…zit nu op de 31e dag…

Echt handig is het niet maar goed…