cyclus na afbouwen?

Na een vraagje over het afbouwen van het kolven, wat inmiddels aardig lukt…



Hoe was jullie cyclus na het minderen /stoppen?



Langer en onregelmatig of gelijk weer als eerst?

Hier na 7 mnd ongesteld geworden en toen na 49 dagen weer…

Hoi Sproetje



ff :clap: dat je t zolang volhoudt!!



Ik geef nu om 16uur wat roosvicee, dixap, water of roosvicee met n soepstengel.



Heb je trouwens nog voedingen in de vriezer?? die zou je evt. kunnen gebruiken voor de voeding van 12 uur, of kun je die nog wel kolven??



Meike krijgt al n week of wat nog maar 3 voedingen en alle drie nog live (gelukkig heb ik dat voorrecht)



Succes!

:clap: :clap: 9 maanden!! :smiley:

Hier gaat 2 a 3x per dag BV (live) al sinds dat ze 10 of 11 maanden is heel goed. Arielle is nu bijna 16 maanden. Er werd mij verteld dat vanaf een maand of 10/11 je productie zo stabiliseert dat het ook kan.



Maar als ik kijk naar de voedtijden; misschien kun je iets schuiven? die van 12.00 om half 1 of 1 uur kolven (in de pauze?) en die van 16.00 dan ook iets later, misschien om 5u of half 6, net na je werk. En dan die om 7.00 en 20.00 uur live? Ik roep maar een optie!



In Arielles geval is de KV nog anders dan anders; ik heb vanaf 6 maand tot 10/11 maand 50% van de voedingen gekolfd, ook al was ik thuis, omdat Arielles gewicht achterbleef door haar leverziekte. Daarvoor kreeg (krijgt) ze een soort krachtvoer-KV. Maar ik wilde per se ook BV blijven geven. Na 10/11 maanden veranderden mijn borsten; ze bleven veel slapper, ook al zat er nog voldoende melk in. Als Arielle live drinkt komt er genoeg uit, maar kolven lukte helemaal niet meer, dus daar ben ik alweer een tijdje mee gestopt.

Kolfrecht heb je toch tot en met 9 maanden?

Dan zou je dus tot de 10e maand kunnen kolven, zoals je nu doet, de druk er af :think:

Verder heb ik geen ervaringen, maar volgens mij kan je gewoon met een tuitbeker beginnen nu!

hier mocht ik langer kolven van de baas, geloof tot een jaar maar ik kolfde moeilijk. ik heb afgebouwd met negen maanden tot drie voedingen

7-12-19 uur. en dan gaf ik de voeding van 12uur alleen op mijn vrije dagen de dagen dat ik werkte kolfde ik niet. vanaf elf maanden alleen om 7 en 19 uur gevoed dat heb ik gedaan tot ella één jaar werd. hier bleef de voeding gewoon op peil.

Lonneke, maakte het dan niet uit dat je de dagen dat je werkte niet kolfde om 12 uur.

Ik had de eerste dag 150 en gister 100 dus ik was bang dat het enorm terugliep. Maar vanmorgen had ik 180 dus gelukkig lijkt dat mee te vallen.

De voeding van 16.00 uur krijgt ze nu kv.



Alyt, het kolfrecht is tot ze 9 mnd zijn. Maar mijn baas doet niet heel moeilijk hoor. Als ik om 12.00 uur nog wil kolven dan kan dat denk ik nog wel een tijdje.



GL, lekker dat Meike op drie voedingen zit… en dat je ze zelf kunt geven!



Blue fairy, uit jouw verhaal maak ik dus ook op dat het nu niet meer zoveel kwaad kan als je een keer niet kolft. Ik ga wel een beetje proberen. Om half zes is het hier echt spitsuur, dus dan kolven is geen optie. Maar bedankt voor het meedenken uiteraard :mrgreen:



Enneh, even een ander vraagje.

Wanneer en hoe (que regelmaat) is jullie cyclus weer op gang gekomen?

Ik ben nu twee keer ongi geweest en daar zat 49 dagen tussen (vroeger 31 dagen)