cyclus / bloedings vraagje

Hallo,

even een vraag over mijn cyclus. Ik snap er niets meer van:

(waarschuwing: wel vies verhaaltje): net in tweede ronde na pil en ik snap nu al niets meer van mijn cyclus/lichaam: ik dacht: vorige week ongesteld na 24 dagen (max 3 dagen, veel bruin, maar ook gewoon normaal bloed) dus nu nieuwe cyclus, na 11 dagen, dacht ik mijn eisprong (hogere temp…ander slijm) verlies ik ineens bloed vanmorgen…wat nu??

Jullie ideeen? ik snap er dus niets van.

Gr, tiene

Ha Tiene,



Kan innestelling zijn, volgens mij is dat een klein beetje oud bloed of je eisprong. Ik verlies ook wel eens bloed als mijn eisprong is.



groetjes Leonie

Haai,

nou, vanmorgen wat rood bloed, maar werd bruin tot begin van de middag… niets meer. ik denk eisprong, innesteling… kan denk ik niet gezien het feit dta ik pas 11 dagen geleden ook gebloed heb…

afwachten dnek ik maar.

iig bedankt!

Gr, tiene

Hoi Tiene,



Hou er rekening mee dat je lichaam eerst op gang moet komen nadat je met de pil bent gestopt. Zo te lezen zit je nu in de tweede cyclus na het stoppen? Vaak heb je de eerste maanden onregelmatig bloedverlies, tussentijds bloedverlies of bruine afscheiding. Dus ik denk niet dat het door een innesteling komt of door de eisprong, als ik eerlijk ben. Geef je lichaam even de tijd om weer op regel te komen.



Groetjes,

Jippie

Ik heb er nog nooit last van gehad na het stoppen van depil, maar goed zou kunnen dus.

Hefet al dat tussentijds bloedverlies geen invloed op de cyclus? dwz vruchtabare perioden enzo?

Gr, tiene

Het kan zijn dat je nog geen eisprong hebt, of heel onregelmatig. Maar je kunt met tussentijds bloedverlies wel gewoon zwanger worden, dat is niet zo erg. Succes & ik hoop dat je snel zwanger bent!

@Jippie wrote:

Hoi Tiene,



Hou er rekening mee dat je lichaam eerst op gang moet komen nadat je met de pil bent gestopt. Zo te lezen zit je nu in de tweede cyclus na het stoppen? Vaak heb je de eerste maanden onregelmatig bloedverlies, tussentijds bloedverlies of bruine afscheiding. Dus ik denk niet dat het door een innesteling komt of door de eisprong, als ik eerlijk ben. Geef je lichaam even de tijd om weer op regel te komen.



Groetjes,

Jippie




Jippie, ik was na 15 jaar pil gebruik gelijk zwanger na stoppen van de pil, was ongi in de stopweek en daarna zwanger, dus niet alle lijven moeten een paar maanden op gang komen :wink:



Tiene, hopelijk heb je gauw een positieve test :inlove: :inlove:

Hoi Flien,



Natuurlijk zijn er genoeg mensen die meteen de eerste ronde na het stoppen zwanger worden. Daarom schreef ik ook dat het kan zijn dat je geen eisprong hebt. Dat is gewoon even afwachten!



Groetjes,

Jippie

wie weet



heef jullie ook weleens meegemaak of gehoord ik had veel pijn in me onderbuik en jhad giteren een cho gehad hy zei dat er een cyrste zat van 3 cm maar normaal is 2 cm?? kan het kwaad? ben bezig zwanger te raken en hy zei dat ik maar flink moest klussen



iihihhih wat denken jullie kan het kwaad verloor vermorgen een beetje bruin bloed?? zal hy dan geknap zijn ofzo??



groetjes mieke

Hoi Mieke,



Werd er duidelijk gezegd dat het een cyste was en geen doorgegroeide follikel? Normaal krijg je een eisprong als een eiblaasje ongeveer 2 cm is, maar bij sommige mensen duurt het wat langer voordat hij springt en is het dus geen cyste! Een follikel kan best pas springen als 'ie al bijna op 3 cm zit. Dat je een beetje bloedverlies had, kan inderdaad betekenen dat de cyste/follikel gesprongen is. Als het wel een cyste was, dan hoeft dat geen problemen te geven. Vaak verdwijnen die vanzelf weer als je ongi wordt. En met een cyste kun je ook gewoon zwanger worden.



Succes met klussen! :wink:



Groetjes,

Jippie

:smiley: ja weet het zeker dat hy zei cyste :think:

maar ik zei omdat ik niet wist wat hy bedoelde :shifty: zei ik kan het kwaad omdat ik zwanger wil worden maar toen zei hy nee dat is juist goed :smiley: dus moet je veel klussen deze dagen ? maar ik denk dat hy nu wel geknap is HOOP IK

omdat ik nu al een paar keer met plassen had afgeveeg en zat er een beetje bruin aan maar ziet er niet uit als ongesteldheid



maar heef nog steeds last van die buikpijn???

toen ik zwanger 5 weken was en dat heb ik de HELE zwangerschap gehad

had ik ook veel buikpijn de dokter zei dat ik toen al buikbanden pijn had raar he :think: nou ik ga vanavond nog effe klussen :dance: :dance:

en ik zie wel volgend week



bedank voor je berichtje gr.mieke

Hoi Mieke,



Persoonlijk denk ik dat je gewoon je eisprong gehad hebt, dat kan overeenkomen met het beetje bruinverlies en met je buikpijn. En dat je gyn zei dat een cyste juist goed is, dat vind ik een beetje vreemd. Een cyste is niet iets wat wenselijk is, alleen kan het niet veel kwaad (als het klein blijft en vanzelf weer weg gaat). Maar goed… enthousiast klussen dus & wie weet kom je over twee weken met goed nieuws! Succes & veel plezier! :wink:



Groetjes,

Jippie

hoi jippie



ja ik heb eindelijk de utslag binnen ik vond het ook raar wat die dokter zei



heb vandaag me eigen ha aan de lijn gehad hy zei ook is niet goed maar kan geen kwaad verdwijn van zelf maar omdat ik ongerust ben ik vrijdag middag een afspraak bij de gynocoloog :smiley: hoop dat hy me gerust kan stellen en dat hy hem niet meer ziet omdat… :shock: ik nu wat mee vloeit vanmorgen had ik nog wat bruinverlies en elke keer eeen heel klein beetje rood bloed met afvegen weet niet wat het allemaal beteken heb er nooit last van gehad toen ik zwanger probeerde te raken van me dochter en dat deed lang bijna 2 jaar deed ik over pffffff nou vrijdag meer duidelijkheid messchien

:think:



gr.mieke