cv aanleggen

Een kort maar krachtige en duidelijke vraag.



Hoe veel zou dat ongeveer gaan kosten, gewoon een ruwe schatting.

Ligt aan het m3 van je huis… Dat bepaalt de grote van je ketel en het aantal m2 wat je nodig hebt om de verschillende ruimtes te verwarmen…



Ik had een huis van meer dan 850m3 waar verwarming in aangelegd moest worden en dat kostte, doordat we dat zelf gedaan hadden, ongeveer 3,500 euro…



Bij het eerste huis, rond de 340m3 waren we ongeveer 1600 euro kwijt…



Aanleggen hebben we zelf gedaan…

Pfoe, dat ligt helemaal aan de situatie.



Hoe groot is je huis. Hoeveel kamers moeten er verwarmd worden, wil je ook radiatoren op de gang, bijkeuken en de wc. Wat voor ketel kies je. Moeten de leidingen zoveel mogelijk worden weggewerkt en heb je een houten of betonnen vloer. Wil je boven thermostaatkranen erop. Waar komt de ketel te hangen, er moet een gat in het dak worden gemaakt.



Het ligt dus aan heel veel factoren wat het gaat kosten. Ik zou toch maar offertes gaan opvragen want de prijzen die je hier misschien krijgt, daar kun je vrij weinig mee ben ik bang.

Nog even dan, We hadden hr ketels in beide huizen en in het laatste huis, mooie radiatoren met thermostaatknop…(maar ik praat dan over minimaal 10 radiatoren…en dat is niet standaard, vandaar de hoge kosten voor de spullen… Ik denk dat je met 2000 euro wel goed zit, als je het zelf aanlegd tenminste…

alles aanleggen komt neer op ongeveer 10.000 geloof ik :think: (is alweer 2 / 3 jaar geleden dat ik dat had aangevraagd dus kan iets minder zijn geweest maar niet veel)



ik heb een offerte aangevraagd in mijn vorige huis dat was 70m2 appartement

zouden 5 of 6 radiators zijn (weet niet meer precies) en een ketel die op 2 plekken tegelijk warm water kan geven



het zou op 500 euro per radiator zijn ongeveer



en dat is dan echt 0,0 zelf doen



oh en een koop combi ketel geen huur (weet niet of dat iets scheelt)

hmm



2 x woonkamer (1 design)

1 x hal

1 x badkamer (design)

1 x keuken

4 x slaapkamer

1 x weekthermostaat met soft start

9 x thermostaatknop Danfoss

1 x vaillant HR Combi ketel

1 x drukvat

plus alle buizen, buigwerk, montage en manuren

5.000 euro…



(dit was in ons vorige huis, leidingen liepen in het zicht! En een jaar of 6 terug)

mijn vriend is instalatiemonteur als ie straks thuis komt zal ik eens vragen wat hij denkt dat zoiets kost :slight_smile:

vriendlief zegt rond 5000 euro maar ligt eraan welke ketel je wilt

@ilsederooy wrote:

vriendlief zegt rond 5000 euro maar ligt eraan welke ketel je wilt




zo… das “goedkoop” ik schrok mij 2 jaar geleden echt het ***** toen ze mij dat bedrag zeiden van energie lease (ben toen dus ook maar gewoon verhuisd naar een huis met centrale verwarming :angel:)

dus niet naar energie lease (eneco) gaan dan :lol:

@Angel & Luna wrote:

@ilsederooy wrote:
vriendlief zegt rond 5000 euro maar ligt eraan welke ketel je wilt




zo… das “goedkoop” ik schrok mij 2 jaar geleden echt het ***** toen ze mij dat bedrag zeiden van energie lease (ben toen dus ook maar gewoon verhuisd naar een huis met centrale verwarming :angel:)

dus niet naar energie lease (eneco) gaan dan :lol:




hij zal het misschien wel berekend hebben in beun tarief :oops: :lol: