Curretage gehad (6 weken na de bevalling)

Hoi,



Afgelopen maandag ben ik bij de gyn geweest omdat ik nog steeds nabloedingen had. De eerste drie weken na de bevalling had ik bijna geen bloedverlies en daarna kreeg ik steeds bloedingen met grote bloedstolsels. Op een gegeven moment zelfs met koorts, ik heb toen twee uur 's nachts de huisartsenpost gebeld omdat ik het niet vertrouwde. (had binnen een paar seconden een kraamverband overlopen met bloed)

Er werd mij gevraagd waarom ik hier om 2.00 uur voor belde :think:

Het zou erbij horen, ik was immers nog een kraamvrouw :shock:

's Maandags de poli gynaecologie gebeld en nogmaals uitgelegd dat ik veel bloedingen had. Weer het antwoord dat dit normaal is en tot 6 weken kan duren…

Ik heb nog een keer de verloskundige praktijk gebeld en weer een keer de poli.



Uiteindelijk toen ik voor de tweede keer weer hoge koorts had gehad 's nachts en ik krom liep van de buikpijn (dit was nieuw, had niet eerder buikpijn gehad) kon ik maandagmiddag voor controle komen.

Nou, de gyn hoefde maar twee tellen te kijken met op de echo om te zien dat het helemaal fout boel was.

Er was een placenta rest achtergebleven en dit was dus al drie weken aan het infecteren :?

Gynaecoloog heeft direct een operatiekamer geregeld en ik ben gelijk opgenomen.

Ik heb een curretage onder narcose gehad met direct antibiotica via infuus. Helaas had ik na de operatie nog koorts en mocht ik dus niet direct naar huis. (werd ook pas om 19.45 uur geopereerd, dus het was al niet zeker of ik naar huis mocht dezelfde avond)

Volgende dag een aantal zakken met antibiotica gehad via infuus.

Ook mijn bloeduitslagen zagen er niet goed uit, ik heb door al het bloedverlies zware bloedarmoede opgelopen. Had ik in mijn zwangerschap nog een hoge hb (8, nog wat) nu zat ik op 5,3 en dat was alleen maar aan het dalen. Er werd drie keer op een dag geprikt en ik ging zelfs naar een hb van 4,8, wat wel heel erg laag was.

Uiteindelijk mocht ik nadat ik op maandag dus was opgenomen, woensdag middag weer naar huis, met staalpillen, foliumzuur en antibiotica.

En nu ben ik dus herstellende …en gefrustreerd waarom ze me zolang aan het lijntje hebben gehouden. Mijn gynaecoloog was er boos om dat ze geen afspraak voor me hebben gemaakt toen ik had gebeld met mijn klachten, dus hier zal zeker nog over gesproken worden met de dames achter de poli.

Op zich gaat het wel weer redelijk, heb helemaal geen bloedverlies, buikpijn was na twee dagen over. Ik ben alleen ontzettend moe en slapjes, maar dat komt dus door die bloedarmoede.



Sorry, dit is een heel verhaal geworden, moest het even van me afschrijv en, maar vooral wil ik hiermee waarschuwen dat je moet aandringen op een afspraak bij je gyn of verloskundige en laat ze met een echo kijken!!!

Ik belande met spoed in de O.K. en dat wens ik niemand toe :frowning:

Pfff wat heftig zeg! :shock:



:hug:

Ja indd wat heftig zeg.



Hopelijk ben je snel weer de oude :hug:

Heftig Angie, errug he dat je gewoon afgepoei’erd wordt met ‘je bent kraamvrouw het hoort erbij’… :wall:



Bij mij liet de placenta niet los na de bevalling (ben thuis bevallen) uiteindelijk per ambulance naar het ZH, daar is ie er ‘uitgetrokken’ door de gyn…hoera, de ok kon worden afgebeld! Ik heb direct gevraagd of ie compleet was, ja hoor! (het was een grote gatenkaas, geen idee hoe ze dat beoordeelde… :think: )

De 2e dag had ik een HB van 3.6 :shock: een bloedtranfusie gehad.



Na 2 maanden ben ik met buikpijnklachten op nacontrole bij de gyn geweest, wat denk je…er was wat achter gebleven :wall: Inmiddels medicatie gehad om het af te stoten, moet binnenkort terug om te kijken of het weg is (ik verwacht van wel want de buikpijn klachten zijn weg)

Ik had het geluk dat het niet was gaan ontsteken!



Hopelijk heeft het voor jou geen blijvende gevolgen? Een ontsteking van 3 weken is een aanslag op je baarmoeder volgens mij :think: Houd er rekening mee dat je van die bloedarmoede nog wel even last hebt!!! Ik voel me pas sinds ongeveer 2 maanden ‘de oude’ dwz dat ik ook niet meer sta te tollen als ik ff snel de trap op ‘vlieg’ voor een speentje :roll: Nou begreep ik ook later pas dat staalpillen totaal geen nut hebben na een bleodtransfusie :wall: ik maar slikken, ben er toen ook direct mee gestopt…zorgt alleen maar voor obstipatie.



Ik wens je heel veel beterschap en geniet van je kindje! Wat heb je gekregen?

Het is een meisje geworden en ik had al een zoon van 5, dus ik heb nu een koningskoppeltje :inlove: :inlove: :inlove:



Gelukkig gaat het nu weer goed met je, is ook niets met de ambulance afgevoerd worden. Bij mij wilde de placenta ook niet loslaten, het was op het nippertje, anders moest ik ook naar de O.K.

Nu denk ik hadden ze dat maar gedaan, had ik nu al deze ellende misschien niet gehad :?

Idd, hier ook, dan maar direct naar de ok…

hier ging het ook niet helemaal zoals het hoorde…



mijn placenta zag eruit alsof het onderdeel van een slachtveld was…

hij is door 3 gyns onderzocht om te kijken of hij compleet was…



ik mocht gewoon naar huis…



maar mijn bm kromp niet goed… dus moest ik vieze thee drinken…

ik kreeg met 2 of 3 wk na de bevalling echte weeën :shock: halve nacht wakker geweest… hele klonten verloren…( meerdere keren/nachten)

met de 6 wk nacontrole was eindelijk mijn bm weer genoeg gekrompen om geen zorge meer over te hebben…



ik had liever (achteraf :roll: ) ook een controleecho gehad in het ZKH… ipv deze ellende

maar goed alles is goed nu… ik hoop dat jij nu ook van alles af bent :hug:

Jeetje heftig zeg. Dan schrik je wel. Ik had ook achtergebelven resten en heb er een baarmoederontsteking van gehad. Inderdaad geen pretje. Bij mij kwam het met tabletten eruit die zorgeden dat de baarmoeder samenkneep. Ik had dus weer een soort weeën 2 weken na mn bevalling.

Hoi dames,

Op 20/9 ben ik bevallen van mijn dochtertje. Na een helse bevalling wou mijn placenta niet afkomen. Uiteindelijk is hij er wel uitgekomen met enorm bloedverlies achteraf. 6w later op controle bij de gyn heb ik een curettage laten doen. Dit liep ook allemaal niet zoals geplant want ben toen ook enorm veel bloed verloren omdat mijn BM nog niet sterk genoeg was. Toch bloede ik na een week nog steeds enorm en heb toen terug een controle gehad bij de gyn. Blijkt dat er nog een stukje in de BM zit van de placenta. Nu blijkt ook det mijn placenta in mijn BMwand was vast gegroeid. Nu ben ik al een week bezig met hormonen te nemen en bloedstollende medicijnen. Maar ik bloed nog steeds heeft nog iemand dit meegemaakt en is fit wel normaal?

Groetjes een zeer frustreerde mama