cupcakes

Vandaag dacht ik gezellig met Luna cupcakes te gaan maken

gezellig was het :thumbup: cupcakes mooi versierd :thumbup: alleen zijn de cupcakes niet te eten… :shifty:

nu een paar uur later kan je er zelfs een raam mee ingooien zo hard zijn ze geworden :think:

ik had “speciale” cupecake meel/bloem daar moest bij 5 eieren en 250 gram roomboter dan mengen en bakken maar

ik heb zelfs zo’n speciale cupcakes bak geval gehaald bij xenos

Ze werden wel mooi goud bruin

laatste beetje had ik nog gedaan in de gewone oven maar dat hielp ook niks…

welk recept moet ik hebben dat de cupcakes wel lekker worden en zacht :think:

ik heb een cupcakemaker gekregen voor mijn verjaardag, echt super makkelijk.

100 gr margarine

100 gr suiker

100 gr zelfrijzend bakmeel (pf bloem met bakpoeder)

2 eieren

evt vanille suiker

Maak je iets van 15 cakejes mee dacht ik.

Succes!

In die ik heb gaan er 7 ze zijn alleen erg klein had ook van die papieren bakjes gehaald maar daar passen er ongeveer 3 in hahaha

maar dan ga ik dat recept nog proberen morgen het moet toch gaan lukken :think:

In die van mij gaan er 6 per keer. :drool:

Heb er zondag een helebole met zoonlief gebakken voor zijn verjaardag maandag. In een pedaalemmerzak bewaard :twisted: en wat na maandag nog over was in een paar tupperwarebakken :thumbup:

Vanmiddag nog eentje genomen en ze waren nog best te eten :slight_smile:

in mijn boekje staat:

eerst suiker met boter goed mixen

dan één voor één de eieren met steedswat bloem erbij

dan de rest van de bloem

Ik heb een tijdje terug eens wat cupcakejes gemaakt en toen was ik vergeten de boter vooraf uit de koelkast te halen. toen waren ze ook minder goed gelukt, deeg was al minder mooi, omdat de boter denk ik niet goed mixte ofzo… :think:

Succes morgen, hoop dat ze beter lukken nu :drool:

Ja ik hoop dat ze gaan lukken wou met de geboorte ook cupcakes doen met blauwe marsepein maar kan moeilijk stenen voorschotelen hahahahahaha

En? Beter gelukt?

Vandaag helaas geen tijd gehad moest ook nog op controle in ziekenhuis morgen ga ik als het goed is weer bakken en ik zal het laten weten :thumbup:

Mn ouders vonden de ‘mislukte’ cupcakes lekker en ze mochten van hun vaker mislukken als ik ze dan aan hun zou geven hahahaha :naughty:

Zow de 1e 7 zitten erin

beslag lijkt nu ook beslag ipv deeg dus dat beloofd al wat meer :pray:

Ze zijn beter gelukt nu alleen de smaak nog dus volgende vanille suiker erdoor

Ik maak Ook altijd de mix zelf met bloem en bakpoeder etc. En gooi er dan altijd een zakje vanillesuiker door! Cacaopoeder erdoor is ook erg lekker. Ze zijn hier altijd zo op. Ook visite vind ze erg lekker en zijn altijd mooi luchtig.

Cacao is ook een idee ja :drool: :drool:

Maar de structuur van de cupcake is wel al een heel stuk beter :thumbup:

@marieke_dm wrote:

100 gr margarine

100 gr suiker

100 gr zelfrijzend bakmeel (pf bloem met bakpoeder)

2 eieren

evt vanille suiker

Zo doe ik het ook ongeveer. Alleen 125/125/125/2 ei/2el melk/vanille suiker. Ik gebruik het basisrecept van cupcakerecepten punt enzo website. Gaat perfect. Of cakemix uit een pak, kan ook heel goed. Speciale cupcakemix heb ik nog nooit gebruikt. Uit het recept haal ik meestal 10 cupcakes.

Succes!

Oh ik haal er wel meer had uit die 100 gram 14 cupecake maar zijn hele kleintjes en. Eigenlijk had ik nog mix over maar had geen tijd meer

Zo vandaag met vanille suiker en cacao proberen

echt verschrikkelijk dat voor proeven :liar: