Die storten altijd in bij mij. Wat is het geheim?
Ik heb al alle hoogtes in de oven geprobeerd, de baktijd wat langer, wat korter, de oven wat warmer. Kouder niet, want dan is de temp “maar” 160 graden.
gebruik je cupcake mix of maak je het zelf?
Ik gebruik een mix. Ik heb een boekje gekocht om het zelf te maken en dat was mijn volgende plan Maar zou dat verschil maken?
nou als ik iets zelf maak op dat gebied word het ook nooit zo goed/mooi als met biscuit/vupcakemix. Maar dat is het bij jou dus ook niet.
Niet luchtig genoeg gemixed??
De mix is idd niet heel luchtig, maar ik mix meestal zelfs langer dan op het pak staat.
De mix is idd niet heel luchtig, maar ik mix meestal zelfs langer dan op het pak staat.
en misschien eens een ander merk proberen?
Ik heb laatst cupcakes gemaakt van biscuitmix, kreeg ik heel veel goede reacties op was lekker luchtig.
Ik gebruik dezelfde mix als de vrouw bij de cursus. Dat kan het dan toch niet zijn? Ik heb ook nog,biscuitmix staan. Die zal ik eens proberen.
Ik zou voor de gein dan eens met biscuitmix proberen. Kijken of dat wel lukt.
Is de cupcakemix niet over datum? (Ik denk nog steeds mee )
Biscuitmix is zeker luchtig, maar dat is weer erg droog als je het niet vult
Wat bedoel je eigenlijk precies met instorten? Bak je ze in het papiertje met of zonder muffinvorm?
Instorten (een kuil bedoel ik dan) komt toch vaak door niet lang genoeg bakken of te snel uit de vorm halen.
Echter met cc’s heb ik dat eigenlijk nog nooit gehad :think:
Zelf wil ik ivm bekleden ook een platte bovenkant hebben dus ik maak ze gelijk plat met een snijplank die ik er even opgedrukt houd.
Vervolgens wacht ik met uit de vorm halen tot ze wat zijn afgekoeld (wat snelgenoeg gebeurd)
Als ik er veel moet bakken leen ik ook nog de vorm van de buurvrouw :lol: (heb er zelf ook al 2)
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
wij hebben hele lekkere cc mix bij onze taartenmix winkel… daar moetik dan olie bij doen… lekker luchtig enniet droog
misschien eerst op de hoogste stand mixxen en dan de laatste minuten oplagere stand
Als je cupcakes van biscuitmix maakt worden ze niet droog. Smaakt heerlijk! en als je er een laagje fondant boven op doet word het niet al te zoet, dan is het precies goed. Naja dat is wat ik hoorde op het kraamfeest :lol:
Cupcakemix van Funcakes halen ( the best! :mrgreen: ) en bereiden zoals op de verpakking; ei en boter toe en slechts een paar minuutjes op lage snelheid mixen.
Ik vul met ca 43 gram mix per vormpje voor platte cc (als je wilt versieren met bijv marsepein) (nadat hij uit de oven komt even plank met bakpapier ertussen erop leggen zodat ze mooi plat worden).
En wil je bollere cupcakes, dan vullen met ca 60 gr mix.
Ik bak met mijn “gewone” oven (geen hetelucht of combi dus) 25 minutel op 190 graden.
Met deze bakwijze mislukken ze nooit (en ik bak enormmmm veel cupcakes).
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel plezier met bakken!!
Bedankt voor de tips. Ik ga er eens mee aan de slag!
Kim, die mix heb ik ook. Wit met roze verpakking toch? Ik las gisteravond wel ergens dat je kleine eieren toe moet voegen en ik deed er 5 large-eieren bij. Misschien dat ze daardoor wat vaster worden en minder rijzen??
Vandaag heb ik een cupcake-tray gekocht om de papiertjes in te zetten. Hopelijk helpt dat ook beter voor de warmtegeleiding.
Het formaat van de eieren maakt volgens mij weinig uit Cees. Komen jouw eieren uit de koeling? Want de temperatuur van de eieren kan wel uitmaken. Eventjes in warm water leggen voor je ze er doorheen gaat mixen zou kunnen helpen.
Ook de boter niet te koud toevoegen kan helpen.
En hier moeten ze ook wat langer in de oven dan op de verpakking aangegeven staat. Ik doe ze (per bakblik van 12 stuks) 23 minuten in de oven op 180 graden.
sinds ik deze mix heb geprobeerd vind ik die van funcakes zo masief en vies… hehe…
ze hebben een webshop… pb maar voor linkje :).
ik meet de eieren altijd af en heb er altijd net iets meer in
Ik gebruik altijd maat M eieren.
En je moet het juist niet luchtig mixen, 4 minuten op de laagste stand. Ik doe ze 16 min. op ong. 160/170 (heb alleen stippen op de knop tussen 150 en 180). Ik heb een hetelucht oven.
Als ik de witte eieren van de c1000 gebruik krijg ik geen goed kapsel.
Ik heb het ngo nooit met cc’s geprobeerd maar als het uitmaakt bij een kapsel, misschien doet dat het dan ook met cc’s. Vooral omdat je mix gebruikt.
Verder kan het helpen als je de boter eerst goed romig klopt.
Vandaag heb ik hartige cd’s gemaakt met zelfrijzend bakmeel. Wie kwamen ik niet omhoog. Ik denk dat het aan de oven ligt. Vandaag tegen hub gezegd dat ik een nieuwe oven wil voor mijn verjaardag. Hij ging er heel serieus op in en vroeg waar we die dan zouden moeten kopen. Haha… we hebben nu een combi magnetron en die is ruim 9 jaar oud