Cupcakes maken

Nu heeft de oudste een boek van de Sint gekregen met; 1 beslag, 100 cupcakes, maar wat is nou een echt lekker recept? Ik zie er sommige tussenstaan waarvan ik denk; nou nee, dank je wel :silenced:

Van de SINT???



Of kijk je hem nu pas in???



Ik vind naturel altijd gewoon het lekkerste of hem stukjes appel en kaneel… of met stukjes chocolade, maar verder geen bijzondere dingen, moet wel een cupcake blijven…

Yep van Sint, nog niet eerder tijd gehad om er iets mee te doen :mrgreen: En het boek vergaat niet :wink:



Maakt de appel de cupcake niet te nat?

Het makkelijkste én lekkerste recept is:



125 gr zelfrijzend bakmeel

125 gr boter

125 gr suiker

2 eieren

1 el melk



Het belangrijkste is dat alles op kamertemp is. Zo word het een stuk luchtiger.



Eerst de boter en suiker lekker lang en luchtig mixen, dan beetje bij beetje de gezeefde meel erbij, en dat weer goed door mixen.

Daarna 1 voor 1 de eieren, en de melk.



Het geheim is om niet alles in 1 keer in de kom te gooien, en lang mixen.



Het is voor 12 cupcakes, en ze moeten ongeveer 20 minuten in de oven.

Ik gebruik voor mijn cc altijd gewoon een pak cakemix. Die breng ik op smaak met vanille of citroenaroma. Of ik doe er lekker limoensap doorheen. Chocovlokken zijn ook lekker.

@rhode wrote:

Het makkelijkste én lekkerste recept is:



125 gr zelfrijzend bakmeel

125 gr boter

125 gr suiker

2 eieren

1 el melk



Het belangrijkste is dat alles op kamertemp is. Zo word het een stuk luchtiger.



Eerst de boter en suiker lekker lang en luchtig mixen, dan beetje bij beetje de gezeefde meel erbij, en dat weer goed door mixen.

Daarna 1 voor 1 de eieren, en de melk.



Het geheim is om niet alles in 1 keer in de kom te gooien, en lang mixen.



Het is voor 12 cupcakes, en ze moeten ongeveer 20 minuten in de oven.
Deze gebruik ik ook. Eigenlijk hetzelfde als een gewone cake recept :wink:

Overigens heb ik ze laatst gemaakt met wayang boter (koemelk vrij) ipv roomboter en die was eigenlijk nog veel lekkerder :think:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Wat betreft appel.



Deze eerst bakken met suiker en kaneel (niet in boter, maar in antibaklaag pan en hooguit een drupje water bij doen als het wil aanbranden. Dat druppie water heb ik nooit hoeven te gebruiken)

En daarna door de cakemix.



:think: Ik bedenk mij nu dat ik dat zo nog niet door de cakemix eerder heb uitgeprobeerd, maar wel in vullingen en voor een appeltaart.

Maar zo zou ik het dus ook door de cake uit kunnen proberen.



Mijn schoonmoeder maakt nog wel eens cake met appel erdoor. Het kan dus prima :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik maak ook vaak cupcakes met gewoon cakemix, vooral als het voor kinderen is. En soms met echt cupcakesmix.



Doe ook altijd roomboter, ipv de goedkope boter die ik anders gebruik. Is erg lekker, echte roomboter erin. :drool:



Qua vullingen, je kunt m&m’s of stukjes chocolade toevoegen. Doet het altijd goed bij kinderen.

Als je wat cacao er bij doet heb je choco cupcakes.

OF na de tijd vullen, als je de cupcakes al gebakken hebt met jam, room of chocoladepasta.



Wat marion zegt, een vanille, citroen of amandel smaakje eraan toevoegen.



Ik word gauw 25 en wil ook cupcakes maken (even uit nood heb nog teveel mix staan :lol: ) en wil experimenteren met fruit in het beslag. Bosbessen, aardbeien ofzo. Als ik dat geprobeerd heb zal ik het ook even melden of dat te doen is :lol:

Die wat Rhode schreef, die gebruik ik ook vaak. Maar de laatste tijd ook wel het cupcakebeslag van funcakes.



Met het experimenteren met smaken…

Ik haal altijd met de appelboor in de midden een stukje eruit als die afekoeld zijn. En dan vullen met jam, of banketbakkersroom ( vind ik zelf niet zo lekker ), chocopasta… Lekker smaakje botercreme :drool:

ik gooi eigenlijk altijd gewoon stukjes appel door het beslag, zonder hem eerst voor te bakken. werkt ook goed hoor :wink:

Thanks meiden! Klinkt erg lekker!



Weet iemand het verschil tussen een cupcake en een muffin? De 1 is zoet en de ander hartig of zo??





Cacao erdoor, is dat cacao poeder om chocomelk mee te maken of echte cacao poeder? Waar haal je die?

Moet je echte cacao doordoen… Hebben ze hier bij de supermarkt. bij de koffie.



En het verschil: bij mijn weten is een cc plat en heeft een muffin een kop erop…

CC inderdaad plat en ik dacht dat een muffin ook iets luchtiger is :think: Is in ieder geval niet hartig maar gewoon zoet. Ja kan wel maar de standaard muffin is zoet.

Wel de appelstukjes even door de bloem roeren zodat ze een laagje krijgen. Dan zakken ze niet naar beneden in het deeg.

Tenminste, dat heb ik ooit gelezen, en doe ik altijd, en ze zitten altijd netjes op de plaats in de appelcake althans.



Wat je ook nog kan proberen om een klein chocoladeblokje in het midde. Van de cupcakedeeg de stoppen. Smelt lekker tijdens het bakken.



Ooit gehoord, nooit geprobeerd.

Al dat geklets over cupcakes makt me ook aan het bakken. Vanavond visite, dus maak ik ze voor vanavond. Ga ik dan de chocolade erin proberen.