J. en ik maken voor de schoonfamilie kerstcupcakes. Nu wil ik een topping van botercreme maken, maarrrr… de cakejes gaan met ons mee de trein in voor een reis van ongeveer drie uur. Houdt de botercreme dat? Of kan ik het dan een dag van tevoren maken, invriezen en ingevroren meenemen?
als het niet te warm wordt lijkt me dat wel,
maar anders een koelbox/tas meenemen met koelelementen erin.
@Pitje27 wrote:
als het niet te warm wordt lijkt me dat wel,
maar anders een koelbox/tas meenemen met koelelementen erin.
Dank je.

Waarom niet gewoon de cupcakes meenemen en ter plekke botercreme maken en opspuiten/versieren? Dan is er geen kans op beschadigen en je weet zeker dat het goed is. ( en niet iedereen misselijk word :lol: )
@ariel wrote:
Waarom niet gewoon de cupcakes meenemen en ter plekke botercreme maken en opspuiten/versieren? Dan is er geen kans op beschadigen en je weet zeker dat het goed is. ( en niet iedereen misselijk word :lol: )
Nee, dat kan ook niet. Ik wil dus echt weten of ik ze ingevroren mee kan nemen, maar ik zal het op een ander forum eens proberen.

@D. wrote:
@ariel wrote:Waarom niet gewoon de cupcakes meenemen en ter plekke botercreme maken en opspuiten/versieren? Dan is er geen kans op beschadigen en je weet zeker dat het goed is. ( en niet iedereen misselijk word :lol: )
Nee, dat kan ook niet. Ik wil dus echt weten of ik ze ingevroren mee kan nemen, maar ik zal het op een ander forum eens proberen.![]()
dan gaan ze toch ontdooien en die gaat weer zweten…
zowiezo hou ik niet van producten die uit de vriezer komen… :silenced:
zou sowieso geen botercreme doen… niet iedereen lust dat… t is nogal machtig namelijk.
Eerder een klein plakje fondant ofzo…
@Cell wrote:
zou sowieso geen botercreme doen… niet iedereen lust dat… t is nogal machtig namelijk.
Niet iedereen houdt van fondant, zo blijf je bezig…

Pitje: cupcakes kun je prima invriezen hoor.

@D. wrote:
@Cell wrote:zou sowieso geen botercreme doen… niet iedereen lust dat… t is nogal machtig namelijk.
Niet iedereen houdt van fondant, zo blijf je bezig…
Pitje: cupcakes kun je prima invriezen hoor.![]()
klopt… maar je krijgt toch smaakverlies…

en betreft fondant of botercreme… ik hou dus niet van beide…
ik denk dat bij jouw het grootste probleem is dat je 3 uur onderweg bent
doordat ze cc onderweg ontdooien, gaan ze “zweten” hierdoor kunnen de cc nat gaan worden…
mocht je ze wel bevroren meenmen, wat suikerklontjes erin doen, hier trekt vocht in, maar zeg er wel bij, ben bang dat dit niet voldoende is…
Ja hoor, botercreme houdt het echt wel 3 uurtjes. Zeker als je alles goed koud meeneemt. Gewoon doen!
Ik heb het gedaan, en het ging prima! Ze waren perfect bij aankomst, en erg lekker!