Ik wil voor morgen 20 cc bakken met botercreme, maar aangezien wij morgenvroeg weggaan wilde ik ze vanavond bakken.
Manlief denkt dat ze dan morgen droog zijn.
En wat doe ik met de botercreme, wij zijn morgen rond een uur thuis en om hlaf drie komt de visite. Als ik het in de koelkast bewaar hoelang duurt het dan voor dat de creme weer zacht is… :roll: :roll: :roll:
Botercreme bewaar je niet in de koelkast, sowieso kan boter prima buiten de koelkast bewaard worden.
Je kunt 2 dingen doen, de cupcakes alvast bakken en als ze afgekoeld zijn in een zak bewaren of luchtdichte doos en morgen decoreren of ze na het koelen decoreren met de botercreme en ze bewaren in een taartdoos (karton)
Worden de cc niet droog als je ze in een taartdoos buiten de koelkast zet?
Thanks voor je antwoord trouwens!
Niet als de botercreme er al op zit, in de koelkast droogt cake/taart juist uit net als brood.
Doe je de botercreme er nog niet op dan kun je ze in een luchtdichte doos of zak doen.
1 dagje houden ze prima hoor.
Ik heb afgelopen dinsdag 60 cc gebakken voor Sharon.
Na het afkoelen gewoon in een pedaalemmerzak bewaard tot de volgende dag.
Ze waren nog steeds erg lekker.
Ga ik ook even mijn vraag erbij vragen…
Keira wordt 2 april 1 jaar, nu wil ik haar op maandag laten trakteren op het KDV en op dinsdag bij de GO.
Echter vieren wij zondags haar verjaardag en niet thuis maar bij mijn schoonouders. Nu moet ik dus eigenlijk op zaterdag al bakken… Want later heb ik geen tijd en ik moet ook nog versieren (fondant).
Adviezen en tips om hoe dit te bolwerken zijn heel erg welkom! Wil namelijk dinsdag en ook maandag lekkere cc’s laten trakteren!
Als ik er veel maak en er blijven er over, dan doe ik die goed luchtdicht verpakt in de diepvries. Als ze eruit komen, dan smaken ze nog prima vind ik.
Ik bak meestal in het voren, ook voor opdrachten en doe ze dan in de diepvries. Ze ontdooien snel en dan kun je ze nog bekleden met fondant/marsepein of opspuiten met botercreme.
Dan heb ik ook nog een cupcake vraagje. Als ik ze uit de oven haal, dan zakken ze altijd in. In de oven zijn ze mooi bol geworden, maar dat is altijd zo weer weg :? Iemand een goede tip voor me?
Laat je ze in de over afkoelen? Dan zakken ze namelijk sneller in, dan als je ze eruit haalt.
Verder leg ik juist meestal een plank op de cupcakes, om ze plat te maken Dat decoreert makkelijker en netter
@cees77 wrote:
Dan heb ik ook nog een cupcake vraagje. Als ik ze uit de oven haal, dan zakken ze altijd in. In de oven zijn ze mooi bol geworden, maar dat is altijd zo weer weg :? Iemand een goede tip voor me?
Dit heb ik nooit. Welk recept gebruik je? En hoe lang in de oven op welke temperatuur?
Cupcakes (al dan niet versiert met fondant) kun je heel makkelijk een aantal dagen buiten koelkast/vriezer bewaren. Zorg wel dat ze in een luchtdichte trommel zitten. Overigens plak ik het fondant met poedersuiker met water op de cupcakes.
Volgens mij moet je cupcakes welke met marsepein versiert zijn, bewaren in een luchtdichte doos in de koelkast…Marsepein “smelt” als het ware.
Overigens bak ik altijd met normale cakemix van c1000 en die drogen absoluut niet uit.